 |
32.
גדול מכולם
ל"ת
כהרגלו,
24/07/05 22:42
|
|
 |
31.
מאמר מצויין
אביגיל,
תל אביב,
17/07/05 11:33
|
|
 |
30.
אתה טועה ניר
פוסט-אמה,
17/07/05 10:55
|
אישה לא מחפשת ''שתפחד יחד איתה מפחדיה המשונים ביותר''- מה קורה לכם הגברים??? כשאישה חוששת היא צריכה שתגידו לה שיהיה בסדר, שתאהבו אותה למרות הכל ושאתם כאן להישאר- ואני מקווה שזה יהיה ברור מעתה.
בנוגע לאירופה- אני לא מחפשת תחושה של שותפות גורל או אהבת אמת, אני פשוט רוצה שיפסיקו לבקר אותי או להתערב בחיי, כי אין להם מושג וחצי מושג על החיים שלי בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
לטרון
אריק,
יפו,
17/07/05 10:44
|
|
 |
28.
ניר ברעם כותב מוכשר ונבון
אבי,
רעננה,
17/07/05 10:38
|
מאמר רגיש. אני מסכים עם הנאמר, אפילו אני חש הקלה כשהפיגועים מכים גם מעבר לים ושאנחנו לא לבד.. מתי יוצא הספר הבא שלו, מישהו יודע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
זה כל כך נכון
עדינה,
קרית אונו,
17/07/05 10:34
|
|
 |
26.
טור מביך
ירושלמי,
17/07/05 09:55
|
ניסוחים מפותלים וחסרי טעם, המבטא רעיונות מוזרים, לא רלבנטים ומגוחכים, בתחפושת של הבעת דעה מקורית. מיותר אפילו במעריב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
מיחזור של בנליות ממוחזרת
שיקספיר בלזק,
17/07/05 09:14
|
כתבה ריקה מתוכן. שום דבר חדש, שום תובנה נוספת.
מיחזור של פטפטת שצפה בכל אמצעי התקשורת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ניר, אתה נפוח מחשיבות עצמית
סתם אחד,
17/07/05 07:40
|
|
 |
23.
עזוב אותך מהגלות אין עם יהודי.
ל"ת
חתום ברעם הערבי,
17/07/05 05:56
|
|
 |
22.
(לחן)
ל"ת
אמי,
17/07/05 03:42
|
|
 |
21.
A CORRECTION
REBECCA HARI,
BEVERLY HILL,
17/07/05 03:40
|
BLAIR DID SAY THAT THAT ONE OF THE MAIN REASONS FOR THE TERROR IN ENGLAND IS THE PALESTINIAN PROBLEM WHILE DISMISSING THE WAR IN IRAQ. MR. BARAM HASMOLANI, THAT IS THE REASON FOR THE ISRAELI FRUSTRATION.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
אל תכתוב ברבים, אינך כותב בשמי
אמנון,
17/07/05 03:40
|
עוד גרפומן פוסטמודרניסט עם תובנות של ילד, שמתיימר לייצג מישהו.
אבל היום, כל אחד יכול להיות פובליציסט.
אל תנסה להבין את המצב, או לתעד איזו היסטוריה מעיניים של אמן. אתה עדיין כותב כמו ילד שלמד כמה מילים גבוהות באקדמיה, והתיידד עם כמה אנשים נכונים.
כתוב בחרוזים, מצא לכן קליט. אתה כמו יוני בלוך לפלצנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמנון, למד לכתוב בלי שגיאות
יוסי,
רמאללה,
17/07/05 09:49
|
לחן, לא לכן, יוני בלוך הוא מלחין לא מלכין. קשה להיות טמבל, הא? אולי לכן טקסט כל-כך פשוט ויפה נראה לך פלצני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
ראיתי אותך בטלוויזיה. אתה חתיך
מיקה,
אילת,
17/07/05 01:08
|
וחוץ מזה מאד אהבתי את ''ילדי נשף..'' קניתי את זה מתנה ליום הולדת לבעלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לא מחפשים מבט אוהב אלא שיחזירו
ל"ת
את הכדורגל לארץ,
זה הכל!!!!,
17/07/05 01:05
|
|
 |
17.
ט ר ו ר ......
ליאת,
17/07/05 00:53
|
''שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו'' האומנם ??? אבל אין ספק שלפעמים זה נראה חזק יותר מאיתנו . הו העם היהודי !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מאמר מצויין
ל"ת
מיכל,
ת''א,
16/07/05 23:45
|
|
 |
15.
ניר ידידי
יעקב,
16/07/05 23:41
|
כשאין מה לומר לא חייבים לכתוב טור (אם זה משיקולי פרנסה לא אמרתי כלום)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי, כמה אתה צודק.
ל"ת
דווקא שמאלני,
17/07/05 01:59
|
|
 |
14.
רק חזרתי מלונדון.
נס די-נור,
דרום,
16/07/05 22:33
|
והייתי שם ליד האוטובוס שהתפוצץ, ולא יכולתי לצאת מהמלון יום שלם כי נעלו את הרחוב ועשו אותו איזור סגור. (בסוף מצאתי דלת אחורית). במשך כל השבוע עמד הרחוב נעול. אין יוצא ואין בא. עשרות שוטרים בכל פינה. הגויות נשארו היכן שנפלו, וכל המומחים באו ויום יום עברו עם זכוכית מגדלת על כל מילימטר של הרחוב , ואפילו על קירות הבניינים ןהחלונות העמידו אנשים לאסוף ממצאים. החיים בכלל לא חזרו למסלולם. ובטלויזיה כל הזמן הדגישו שהעובדה שהטרור נעשה בידי מוסלמים היא מקרית וזה בכלל לא רוח האיסלם, דת השלום, ויש להפריד בין תושביה המוסלמים המקסימים של אנגליה לבין הטרוריסטים הסותרים את רוח האיסלם. בשיחות עם אנשי המלון המקומיים הבנתי שהם חושבים שאי אפשר לנצח טרור, שכן, לדבריהם, אין מה לעשות נגד אנשים שלא פוחדים למות. זה ממש איורביה. וזה העם שתלה את 200 מנהיגי הקהילה היהודית, לפני כשש מאות שנה. היה זה יותר זול מלהחזיר להם את הכסף שלוו מהם, והשאר הועמסו על אוניות ונזרקו לטבוע בלב הים, כשהמלחים צוחקים ואומרים להם שאם האלוהים שלהם ירצה להצילם הוא יצטרך לבקוע שוב עבורם את הים. כמה שלא יספגו טרור, העם הזה, עמוק בפנים, וכמובן יש כמה אנשים יקרים יוצאים מן הכלל, אינו אוהב ישראל והיהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מאמר מבריק. כתוב נפלא.
גלית,
חיפה,
16/07/05 22:32
|
|
 |
12.
rubbish
tony blair,
16/07/05 22:15
|
you canoot write and you are ignorant like most Israeelis that think they are stilll in the holocost chased by the world
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברעם היה אירוני, חתיכת אוויל
נחום,
כפר קרא,
16/07/05 22:44
|
אלוהים, כמה טיפש מגיב באינטרנט יכול להיות. בעצם נתת את התשובה. ברעם, אחלה מאמר, אירוניה הורגת טיפשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ניר, אתה לא חכם כמו שאתה חושב
ל"ת
עפר,
16/07/05 22:03
|
|
 |
10.
כשישראל תחזור לקו הירוק(אניבעד
העולם הערבי,
יירגע?,
16/07/05 21:07
|
אגב, בישראל יש רבים שמזדהים עם הכאב הפלסטיני אין בעולם הערבי דיבור על קיום יהודי לאומי לגיטימי כאן------וזה לא בא מתוך ליברליזם מרחיק לכת (כמו אצל הדוד ברעם) אלא מלאומנות ישנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
טעות סופר נפלה בכתוב
אבי אפרת,
תל אביב,
16/07/05 21:05
|
לא מתקבל על הדעת שהכותב באמת מזהה רגשי נחיתות ישראליים מול אזרחי אירופה. זו יכולה להיות אך ורק טעות סופר או אולי אי הבנת המושג רגשי נחיתות. וגם טעות סופר או אולי פליטת קולמוס הרי מסגירה משהו מאישיותו של בעל הטעות. ובכל זאת ייסלח לו. אין דבר. אולי לא בדיוק הוא מבין את מה שהוא רצה לומר. ויכול להיות כמובן שאנחנו לא מבינים משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטעות היא בסופר עצמו
ל"ת
שאול,
17/07/05 01:32
|
|
 |
8.
טועה בגדול
פרגמטיסט,
16/07/05 20:49
|
האינטרס הישראלי הוא דווקא להפריד בין הפיגועים באירופה לפיגועים בישראל כדי שכל מיני גורמים ''נאורים'' באירופה לא יאשימו את ישראל כאחראית לפיגועים בעקיפין (או במיישרין...)
ההבדל המהותי בין המצב באירופה לכאן גם מחייב אותנו לנקוט באמצעים קשים שלא ימצאו חן בעיני האירופאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן עם הסתייגות.
אמא,
17/07/05 01:56
|
אתה מאד צודק אדוני הפרגמטיסט שזו הזדמנות להראות שהאיסלם הקיצוני מכוון נגד העולם המערבי, בלי קשר לישראל, בניגוד לדברי בלייר. מצד שני, צריך לשמור על זיקה, ולו בכדי להראות שישראל שייכת לעולם המערבי וזה איננו ''סכסוך מקומי'' בו אנחנו גולית והפלשתינאים דוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
and y'r wrong too
moski,
16/07/05 22:07
|
|
 |
כותב באנגלית וחושב בפולנית.
אמא,
17/07/05 09:27
|
בוודאי שאירופה אינה מדברת בשפה אחידה, אבל במה זה סותר את מה שכתבתי? חוץ מזה, נותני הטון במדיה מושפעים מהתעמולה הערבית. שמעת פעם את ה- BBC ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מאמר מתון של סופר סמולן מתחיל
ל"ת
מוטי,
ת''א,
16/07/05 20:32
|
|
 |
6.
תרשה לנו לפשט מעט את התחושות
המחלקה הסגורה,
16/07/05 20:09
|
הפרטיות שלך כלפי אירופה. אתה מה שנקרא Europe Orientated בניגוד לרוב הישראלים שהם America Orientated. אנחנו מאוד אוהבים את מי שאוהב אותנו, שערכיו זהים לשלנו. למעשה כשאנחנו בוחנים את ההיסטוריה האירופית המדממת אנחנו מוצאים בה מעט מאוד דמיון למוסר שלנו והרבה לשל הערבים והמוסלמים. הם מבחינתנו זרזיר ועורב. לא רוצים לא מדובשם ולא מעוקצם. אגב, אנחנו איזור טרוריסטי אינסופי? האירופאים רק טעמו את המבוא ואין להם אופציית חומה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק לגמרי, ואם תשאלו אותי אני
אלעד,
מרכז,
16/07/05 23:01
|
מעדיף להיות המדינה החמשים ומשהו של ארה''ב ולא המדינה השלושים ומשהו באיחוד האירופי, בלי להתלבט בכלל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מי אהב אותי יותר ממני
ל"ת
בדד,
16/07/05 19:38
|
|
 |
4.
בימים היפים של ה-11 בספטמבר?!!
אני המום,
16/07/05 19:31
|
אין פלא ששונאים אותנו!! למה אתה מצפה לאחדות עם ציפיות כאלה אנוכיות?!
ואתה באמת מתפלא למה לא מזדהים איתנו??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
למי אכפת מהאירופאים?
שי,
16/07/05 19:27
|
שרדנו לבד 3000 שנה (מלחמת העולם השנייה לא הייתה בגללנו) ונשרוד עוד 3000 שנה, אנחנו עם עצמאי ואנחנו מסתדרים יופי בלי האירופאים.
אז ניר, להבא תכין מאמר המדבר על העם היהודי ועל דרכי ההשרדות שלו עם העולם הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניר ברעם
ערי,
ירושלים,
16/07/05 21:57
|
|
 |
2.
בורות בהיסטוריה יהודית
קטנוני,
אבל צודק,
16/07/05 18:57
|
הרשו לי להיות פיינשמקר של פרטים קטנים (אם אפשר לקרוא לאורך הגלות של העם היהודי פרט קטן...) -
את הגלות אפשר לספור או משנת 70 לספירה, המרד הגדול וחורבן הבית השני, או משנת 135 לספירה, מרד בר כוכבא וגירוש תושבי הארץ היהודים ע''י אדריאנוס קיסר. בכל מקרה, לא ברור איך יהודי בעל השכלה מסוגל לכתוב את המשפט '' 'הגלות' - 1500 שנה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אורך הגלות
אסף,
16/07/05 20:21
|
לידיעתך חורבן ביהמ''ק לא גרם לגלות היהודים מארץ ישראל. העם היהודי גלה מארץ ישראל בעקבות פלישת המוסלמים ומשברים כלכלים רבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החורבן לא גרם לגלות??!!
היסטוריון,
יהודה,
16/07/05 22:47
|
אז מה כן גרם לגלות? לפי התיאוריה הקלושה הזו, למעשה מעולם לא הייתה גלות. הרי היה ישוב יהודי זעיר לאורך כמעט אלפיים שנה בחברון, טבריה וצפת, חוץ מהפסקה קצרצרה עם פלישת המוסלמים, והפסקה קצרצרה נוספת עם פלישת הצלבנים.
חורבן הבית על ידי טיטוס במרד הראשון, והשמדת רובו המוחלט של הישוב היהודי בתוספת גזירות השמד של אדריאנוס עם אסון מרד בר-כוכבא במרד השני, הם ללא ספק הגורמים לגלות. החורבן הכפול הזה הם נקודת השבר שבה הושמד ליבו הרוחני והפיזי של העם היהודי הארץ ישראל, ומוקד היהדות עבר לקהילות הפזורות ברחבי האימפריה הרומית. לידיעת הבורים - ההערכות השמרניות ביותר מדברות על 300,000 יהודים שנהרגו במרד הראשון, ו-500,000 יהודים שנהרגו במרד השני. זהו חיסול פיסי כמעט מוחלט של הישוב היהודי ביהודה וישראל של אותה התקופה. מעט היהודים שנותרו הדלדלו במהירות, והפכו לזכר קלוש לעבר היהודי המפואר בארץ.
קשה להבין מאיפה אנשים מוצאים את הרהב להפריח תיאוריות משונות וחסרות בסיס, ללא כל ידע היסטורי. בראייה היסטורית-חילונית ובראייה יהודית-דתית גם יחד (ונדיר שהן נפגשות), הגלות נחשבת כפרק שהאירוע המחולל שלו היה מלחמות היהודים ברומאים. איך מכניסים את המוסלמים למשוואה - נשגב מבינתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמובן שאתה צודק.
אמא,
17/07/05 01:51
|
מדהים כיצד אנשים מקשקשים ללא אחריות אינטלקטואלית. ניר ברעם כתב מאמר יפה אך מלהג, שאינו אומר דבר. כרגיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין סיפור של גלות בבית שני
גונזו,
תל אביב,
16/07/05 21:43
|
בחורבן בית שני אין סיפור של גלות. לכן הגלות איננה אלפיים שנה אלא כאלף חמש מאות שנה בערך. כל הסיפור של גלות בית שני היא קשקוש בלבוש של ספרי לימוד לכיתה ג'. תתבגר! כל ההיסטוריונים הרציניים יודעים זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תן לי לנחש ד''ר גונזו...
יחב''ז,
יבנה,
17/07/05 00:05
|
עוד לא עברת את גיל 16, נכון? וגילך המנטלי עומד על 5?
אם תהית, שהשימוש במונח ''קשקוש בלבוש'', בתוספת האזכור של ''כיתה ג''' והכרזת ''תתבגר!'' הסגירו אותך. אנא ממך, הפנה אותנו ל''כל ההיסטוריונים הרציניים'' שברוב רצינותם מתייסים לחורבן בית שני כאל ''קשקוש בלבוש של ספרי לימוד בכיתב ג'''. עשה עמנו חסד, והאר את עיננו. תן לנו לגמוע ממעיין החוכמה והידע שבורכת בו.
אידיוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מעוללללה!
ש,
בן-ד,
16/07/05 17:57
|
הכי אני אוהב את הישראלים שקושרים את הטרור שלנו לטרור שלהם אבל מתרעמים כאשר בלייר מקשר באופן פומבי בין המצב במזה''ת לטרור באנגליה.
בעצם אני לא הכי אוהב אותם. זה אפילו קצת עצוב...
אבל מה אפשר לעשות כאשר בכל שנה ושנה מזכירים אנו לעצמנו ''שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו'' זה הופך לנבואה שמגשימה את עצמה. וגם אם היא לא אנחנו נמשיך להאמין שהיא כן.
הגב לתגובה זו
|
|