• 29.

    אפשטיין היה רווק עד סוף ימיו? כמה עצוב. זה קורה דוקא להכי מוצלחים חבל

    אסף נאור, אתה מוצלח מאוד, רק היזהר מגורל דומה., 27/02/12 17:43

    אסף. עצה אישית וידידותית: כדאי לך להתחתן מהר.
    דע שהזמן עובד במהירות ואף מתמתיקאי טרם הצליח למצוא את הנוסחא שתעצור אותו. בקושי הצליחו למצוא את הנוסחא למדוד אותו...

    בכל אופן לפעמים מרוב שכל וחוכמה שוקעים ושוקעים בלימודים ותארים ומחקרים , ושוכחים מה הכי חשוב בחיים.

    מה שעצוב שכאשר מתעוררים ונזכרים, זה כבר קצת מאוחר מדי, ובסוף גם נשארים לבד . הרבה אולטרא פרופסורים נשארו עריריים בסוף ימיהם.

  • 28.

    השיר שלי על אפשטיין מתוך הספר ''ביקור בית'' הקיבוץ המאוחד

    אגי משעול, 25/02/12 13:10

    אווזים


    אֶפְּשְטֵיין, הַמּוֹרֶה שֶלִּי לְמָתֵימָטִיקָה,
    אָהַב לְהוֹצִיא אוֹתִי לַלּוּחַ.
    אָמַר שֶהָרֹאש שֶלִּי מַתְאִים רַק לְכּוֹבַע.
    אָמַר שֶצִּפּוֹר עִם שֶכֶל כְּמוֹ שֶלִּי
    הָיְתָה עָפָה אֲחוֹרָה.
    שָלַח אוֹתִי לִרְעוֹת אָוָזִים.

    עַכְשָיו, בְּמֶרְחָק שָנִים מִן הַמִּשְפָּט הַזֶּה,
    כְּשֶאֲנִי יוֹשֶבֶת תַּחַת הַדֶּקֶל
    עִם שְלוֹשֶת הָאֲוָזִים הַיָּפִים שֶלִּי,
    אֲנִי חוֹשֶבֶת שֶאוּלָי הִרְחִיק אָז לִרְאוֹת,
    הַמּוֹרֶה שֶלִּי לְמָתֵימָטִיקָה,
    וְהַצֶּדֶק הָיָה עִמּוֹ,

    כִּי אֵין מָה שֶמְשַמֵּחַ אוֹתִי יוֹתֵר
    מֵאֲשֶר לִרְאוֹת אוֹתָם כָּעֵת
    עָטִים עַל הַלֶּחֶם הַמְּפוֹרָר,
    מְכַּשְכְּשִים בִּזְנָבָם הַשָּמֵחַ,
    קוֹפְאִים רֶגַע דּוֹם
    מִתַּחַת לִרְסִיסֵי הַמַּיִם
    שֶאֲנִי מְתִיזָה עֲלֵיהֶם
    מִן הַצִּינוֹר,
    זוֹקְפִים אֶת רֹאשָם וְגּוּפָם
    נִמְתַּח אָז כְּזוֹכֵר
    אֲגָמִים רְחוֹקִים.

    מֵאָז מֵת כְּבָר הַמּוֹרֶה שֶלִּי לְמָתֵימָטִיקָה
    וּמֵתוּ גַם בְּעָיוֹתָיו שֶאַף פַּעַם לֹא עָלָה בְּיָדִי
    לִפְתוֹר.
    אֲנִי אוֹהֶבֶת כּוֹבָעִים,
    וְתָמִיד בָּעֶרֶב
    כְּשֶהַצִּפָּרִים חוֹזְרוֹת אֶל תּוךְ הָעֵץ,
    אֲנִי מְחַפֶּשֶת אֶת זֹאת שֶעָפָה אֲחוֹרָה.

  • 27.

    לא הבנתי כלום אפשר תרגום לאנשים רגילים בהצלחה לגאון (ל''ת)

    עמי, 20/02/12 11:57

  • 26.

    כתבה מרתקת

    עמק, 19/02/12 19:43

    לכאורה שום כתבה איננה חיונית למרות עובדה זאת מסתבר שרבים מאיתנו פשוט לא מסתדרים ללא עיתון לעצם הענין הכתבה ברורה בהירה ומעניינת אבי שהיה מתמטיקאי מורה ואינטלקטואל תמיד היה חוזר ומספר לי עד כמה המתמטיקה יפיפיה והגיונית אלי בנו כשרון המתמטיקה לא עבר בירושה ולכן כל כך הבנתי והזדהתי עם תאור שיעורי המתמטיקה של מרדכי חיימוביץ בבית הספר

  • 25.

    לעיתונאי שכתב את הכתבה

    יובל, 19/02/12 17:59

    נושא הכתבה מעניין מאוד סגנון הכתיבה לוקה בחסר , , הכתבה ''כבדה לעיכול''
    ולא היה לי כוח לקרוא אותה עד תום

  • 24.

    ל 23 מ.מ

    igugu, 19/02/12 17:52

    כתוב לך בכתבה שהוא עם מישהי

  • 23.

    פנוי?

    מ.מ., 19/02/12 11:46

    מכל האיפורמציה הרבה שיש בכתבה, והלא בהכרח חיונית, האם מישהו יודע אם הבחור פנוי?

    • הוא פנוי אבל רק לבחורות מבריקות כמוהו, אז תמשיכי לחפש הלאה (ל''ת)

      קול ההגיון , 19/02/12 19:29

    • תקראי את הכתבה

      ויקטור, 25/02/12 17:20

      כתוב שיש לו חברה

  • 22.

    Black holes result from God trying to divide the universe by ZERO

    Simona Dimona, 19/02/12 11:02

    היה/היה גבר צעיר מתל-נוף
    שניסה לחשב השורש של אין-סוף
    ובעודו סופר הספרות,
    נתפס בצמרמורות
    זרק האריטמתיקה
    וחיבק את התורה
    (חיברתי כרגע)
    כל המתמטיקה של טרמודינמיקה של היקום במשפט אחד מספר ישעיהו 30/26
    אגב,מתמטיקה ,מילה יוונית ופרושה :תלמוד

    • ויהי אור הלבנה כאור החמה ואור החמה שבעתיים כאור שבעת הימים

      Jaqueline, 19/02/12 14:34

      The temperature of Heaven can be rather accurately computed.30:26Isaiah , ''Moreover, the light of the Moon shall be as the light of the Sun and the light of the Sun shall be sevenfold, as the light of seven days.'' Thus Heaven receives from the Moon as much radiation as we do from the Sun, and in addition 7*7 (49) times as much as the Earth does from the Sun, or 50 times in all. The light we receive from the Moon is one 1/10,000 of the light we receive from the Sun

    • שמעונה ! את מופרא'ת.--מה השתויות האלה ? (ל''ת)

      Igor, 19/02/12 14:38

      • איגור --כמה זמן אתה בארץ ?-בדוק העברית שךך או הגב באוקראינית (ל''ת)

        יראלה, 19/02/12 22:19

    • I like (ל''ת)

      דלית, 19/02/12 22:17

  • 21.

    אז זהו ש...

    סתם מישהו, 19/02/12 09:49

    יש מוכשרים ממנו, ובארץ. ולא רק אילון.

    הרבה מהפרסים זה ''פוליטיקה'', שיש גם במתמטיקה (ובכל מקום).

    אבל בכל מקרה, נשמע מאד חמוד בכתבה. כנראה קצת התבגר מאז נפגשנו.

    ואפשטיין - המלך הבלתי מעורער של לימודי תיכון ותואר ראשון.

  • 20.

    אפשטיין היה עולה חדש שעבד בבנין.התגלה במקרה כגאון מתמטי . (ל''ת)

    אסי, 19/02/12 09:44

  • 19.

    כתבה מרתקת (ל''ת)

    מלוא הארץ, 19/02/12 09:00

  • 18.

    מתמטיקה היא שפת קודש,הדבר הכי קרוב לאלוהים

    אילן, 19/02/12 07:23

    שלמות שבאה והולכת

  • 17.

    תותח על

    בני, 19/02/12 01:55

    כל הכבוד
    בהצלחה בהמשך

  • 16.

    הנאו- ג'ורנליזם הרג את העיתונות.

    ירון נ., 19/02/12 00:33

    את אף אחד לא מעניינות החוויות של העיתונאי מביה''ס. מושא הראיון שלו יותר מעניין.

    פשוט מעייף ולא מצחיק.

    חבל. כתבה מפוספסת בגדול.

  • 15.

    כל הכבוד!!! תמשיל להצליח. רק בחו''ל מצליחים (ל''ת)

    בדרך לנתב''ג, 19/02/12 00:08

  • 14.

    נהנחתי לקרוא את הכתבה (ל''ת)

    אלי, 18/02/12 19:50

    • מסננים תגובות

      אלי/מוטי, 18/02/12 20:46

      תחת השם מוטי כתבתיוחזרתישוב שהכתבה שואפת לאפס והתגובות הנ''ל סוננו,
      מעריב-עברתי מידיעות אחרונות אליכם כמנוי ונראה שאינכם שונים מהם וחבל

  • 13.

    חיים, טורונטו

    כתבה לא ברורה, 18/02/12 18:52

    כל המגיבים שהעירו על בהירות הכתבה, צודקים בהחלט. הייתי צריך לעבור שוב ושוב מספר פעמים על תחילת הכתבה ע''מ להבין (ועדיין לא הבנתי עד סוף הכתבה) מי הוא מיכאל נאור ומי התחתן עם סימונה פינקוס וכן מי הם מתן ונדב, נשמע היה כאילו בניו של אסף נאור, למרות שבגיל זה לא הסתדר, אך הכתבה נותנת להבין כך. מורדכי, אנא לפעם הבאה, כתוב ברור יותר והקל עלינו, הכתבה היתה מספיק מסובכת להבנה גם כהה, ללא ההתפלספויות שלך. ולך אסף, יישר כוח, אתה גאווה לאומה !

  • 12.

    פרופ אברהם מחרז ז''ל היה פרופסור בגיל 30.

    מב''ש, 18/02/12 18:43

    היה אחד המעניינים ,החכמים ומלא חום אנוש
    גם אם לא נראה כלפי חוץ. יהייה זכרו ברוך!

  • 11.

    אין פרס נובל במתימטקה, להיות פרופסור בגיל 36 ממש לא big deal (ל''ת)

    הערה, 18/02/12 17:40

  • 10.

    הערה לעיתונאי מרדכי

    יגאל, 18/02/12 17:21

    היה לך ביד חומר מאוד מעניין ובגלל זה נכנסתי לכתבה כי הנושא מאוד מעניין.
    אבל ואבל גדול הכתיבה שלך כל כך מסובכת ומפוטלת ומסובכת ולא מעניינת שאחרי דקותיים לא המשכתי את הקריאה.
    הכתיבה שלך לא מתעכלת טוב ולא מעניית ולוקה בעודף (ניסיון) תיחכום במקום שאין צורך בכך.
    מצטער לומר אבל זו לא עיתונות טובה.
    קח את זה לתשומת ליבך.

    • 100% צודק. (ל''ת)

      אחדסתם, 18/02/12 17:33

    • And I thought it was me (ל''ת)

      Michal, 18/02/12 18:20

    • מסכים... ועדיין תודה על הכתבה (ל''ת)

      נדב, 18/02/12 18:56

    • יגאל, אתה כותב עם שגיאות כתיב. איך נתייחס ברצינות לדבריך?

      אמיר, 18/02/12 18:57

      מפוטלת-מפותלת
      לומר-לאמר
      (לא נתפוס אותך על ''מעניית'')

      • יש בעיה שנקראת דיסלקציה - זה לא אומר שהכותב לא אינטליגטי (ל''ת)

        אמיר, קח את זה לתשומת לבך לפני שאתה פוסל סתם, 18/02/12 19:43

      • ''לומר'' = צורה נכונה (ל''ת)

        מהאקדמיה, 18/02/12 20:56

    • נכון מאוד (ל''ת)

      לא לכתבה כזאת פיללנו, 18/02/12 23:30

  • 9.

    מה דעתך לבוא למכללה אורט בראודה בכרמיאל?נשמח לקבלך אצלנו בעירנו (ל''ת)

    לפרופ' הצעיר נהדר בהצלחה לך, 18/02/12 16:48

    • מכללה זה לא בדיוק בשבילי

      תודה לא, 18/02/12 19:33

      יש הבדל זעיר בין מכללת אורט לבין פרינסטון. למרות שייתכן מצב בו בוגר מכללת אורט יגיע באיזשהו שלב בהתפתחותו ללמוד ואולי (מי יודע?) אפילו ללמד בפרינסטון. אבל פרופסור מהרמה הזאת לעולם לא יחפש משרה באורט, עם כל הכבוד.

  • 8.

    הכתבה הזאת פתרה לי שאלה ותעלומה האם מייקרוסופט העסיקו מתמטיקאים?

    מזכיר את פיינמן הגדול שהיה פרופ' בגיל 26, 18/02/12 15:34

    אז מתברר שכן ולמרות זאת התוכנות שלה על הפנים חסרים שם מיבנים מתמטים היודעים לנטרל מצבים בעייתיים כי כנראה בלי ניתוח כלשהוא של מה התוכנה אמורה לעשות קשה גם למתמטיקאים ויהיו טובים ככל שיהיו לעזור ליצור תוכנת הפעלה (דוגמת XP וכו) עובדת בסיסי מבלי להזדקק לעשרות תוכנות אחרות שיעשו מה שהיא היית אמורה לעשות עוד משנת 2000 ובפועל רק הולכת ונסוגה!
    עוד דבר מעניין בכתבה שהבנתי (דעתי בלבד) שמתמטיקאי זה בסיס טוב לממציא ובכל תחום כי למרות שאני חלש במתמטיקה (משהו ריגשי) הבנתי שאני עושה שימוש בחשיבה מתמטית כשאני מנסה למצא פתרונות כממציא (שלא מימש שום המצאה שלו בינתיים אבל עוד חזון למועד)..וכאן הוא אישר לי את זה!!

  • 7.

    תגובה

    צנחן, 18/02/12 15:07

    גאווה ישראלית אמיתית.כל הכבוד.

    • מסכים!!

      דוני, 18/02/12 15:59

      אכן גאווה

  • 6.

    נאור - אתה אדיר !!!! (ל''ת)

    סום-בודי, 18/02/12 14:10

    • כל הכבוד לך ולמדינה! (ל''ת)

      אלי, 18/02/12 16:06

      • למדינה? הוא הצליח למרות המדינה שמטפחת בורות. כאלה שירי הלל למדינה

        ענת כהן, 19/02/12 02:10

        כושלת לא נשמעו מאז שנות ה-40 בגרמניה.

  • 5.

    אסתטיקה כמנוע-חיפוש

    לא מתמטיקאי, 18/02/12 11:56

    מתמטיקאים מנסים בכל כוחם למצוא מתמטיקה יפה -- אבל לאנשים אחרים יש זכרונות כעורים ממתמטיקה של בית הספר התיכון.

    כדאי להבין שמערכת החינוך מתיחסת ללומדי המתמטיקה כמו אל נער שהגיע בחופש לעבוד במוזיאון: נותנים לו לתקן מסגרות של תמונות, אבל הוא זוכה לראות רק את הצד האחורי שלהן.

    • היופי הוא בעיניי המתבונן. (ל''ת)

      ???, 18/02/12 12:19

      • beauty is in the eye of the beholder ---I like (ל''ת)

        Simona Dimona, 20/02/12 12:37

  • 4.

    אפשטיין היה הגדול מכולם - ״א_נו תלמידים, זה טריוויאלי!״

    משה יבנה, 18/02/12 11:37

    ציטוט:
    אני לא באתי להעביר אותכם בגרות, אני באתי ללמד אותכם ״מתמטיקה״!

    בדירתו של הרווק הנצחי קופסאות שמורים ריקות שמשו כמאפרות
    גיליונות נייר כוילונות .

    היו ימים...
    בי״א לימד אותנו מטריצות ודטרמיננטות.
    בי״ב כבר לא הייתי, המורה לאנגלית , שלא התעניין במתימטיקה במיוחד, העיף אותי מהתיכון...

  • 3.

    אפשטיין היה הגדול מכולם - ״א_נו תלמידים, זה טריוויאלי!״

    משה יבנה, 18/02/12 11:14

    ציטוט:
    אני לא באתי להעביר אותכם בגרות, אני באתי ללמד אותכם ״מתמטיקה״!

    בדירתו של הרווק הנצחי קופסאות שמורים ריקות שמשו כמאפרות
    גיליונות נייר כוילונות .

    היו ימים...
    בי״א לימד אותנו מטריצות ודטרמיננטות.
    בי״ב כבר לא הייתי, המורה לאנגלית , שלא התעניין במתימטיקה במיוחד, העיף אותי מהתיכון...

  • 2.

    אחרת הוא היה שקוע בהבלי הגמרא שם היה מתעסק עם סוגיות כמו קשירת גמל

    למזלנו הוא לא דתי ולא למד בישיבה אחרת....., 18/02/12 11:03

    בערב שבת,שניים אוחזים בטלית,עכבר שחציו בשר וחציו אדמה וכיוצ''ב.

    • המתימטיקה כאן לא העיקר, זה יכול היה להיות תרמודינמיקה. (ל''ת)

      הסיפור האנושי וההשראה שהוא נותן הם העיקר, 18/02/12 16:07

    • אולי הוא כן

      אין סוף, 19/02/12 17:58

      לימוד בעיון היה יכול להוביל לא רק לשאול את השאלות אלא גם להוביל לתשובות- הפוך בה והפוך בה כי כולה בה
      חוץ מזה הערה אנטישמית כזו ,כבר לא שמעתי הרבה זמן

    • מסתבר שאילו הוא למד גמרא הוא היה מצליח להייות פרופסור (ל''ת)

      מספר שנים לפני כן. הגמרא מפתחת חשיבה אנליטית, 27/02/12 17:33

  • 1.

    צריך להיות פרופסור כדי להבין מה כתוב בכתבה

    עומר, 18/02/12 10:54

    למחבר הכתבה, כל הכבוד על ההשקעה אבל הטקסט לא מובן ורווי בדמויים, אנשים, סיפורים, אזכורים. קצת נמרחת...

    • לגמרי

      חבל, 18/02/12 12:38

      כאילו כולנו למדנו ברחובות.... כל ההתחלה של הכתבה לא מובנת, לא מושכת וחבל

    • אדון עומר והשני- צריך לא הרבה, רק קצת אינטליגנציה. אבל לשניכם אין כלום (ל''ת)

      אחלה כתבה, 18/02/12 15:59

      • יאללה יאללה....

        זיו, 18/02/12 16:56

        כתבה טובה, יחד עם זאת ההתחלה הייתה מעט לא ברורה ונמרחת. מה הקשר לאינטיליגנציה ???

    • חח אכן.. מה פונטיוס פילטוס ? מה ישו וצליבה ? (ל''ת)

      t, 19/02/12 17:54