• 21.

    אווירה רעה? צבי כהן? אווירה רעה?

    עדיין לא סטודנט, 15/10/12 20:11

    אווירה רעה תמיד קיימת, הניסיון של אנשים להעיר את המערכת היא בעייתית, מדי פעם צריך להפעיל את הדרך העקיפה, ולפעמים צריך לזרוק את הבוץ בפנים כשלמעלה משנה שום דבר לא זז.

    IP: 37.142.68.44דווח על תגובה זו

  • 20.

    תודה למחלקה להנדסה כימית

    סטודנט לשעבר באב''ג כיום פרופסור במוסד אחר, 27/06/12 15:12

    הלימודים בהנדסה כימית היו קשים ומאז ומעולם. עוד זכורות לי ישיבות המחלקה בהם דנו איך להפחית את השנאה של הסטודנטים כלפי המחלקה. (הדברים היו בסוף שנות ה-80). מה אני יכול להסיק מהניסיון במחלקה?

    מחד את הידע ההנדסי לא קיבלתי שם. את חומר הלימוד שם מאז ומעולם לא היה קשור לבעיות אמתיות של המקצוע הנדסה כימית. אך מאידך הרמה הקשה של המבחנים הרגילה אותי לעבודה עצמאית קשה, דבר שמאוד קידם אותי בהמשך הקריירה האקדמית, ועל כך כיום אני מודה למחלקה.

    וכאשר מגיעים עליי דוקטורנטים ומסטרנטים צעירים אני מתפלא בכל פעם מהאי-מסוגלות לעבודה עצמאית. האבא צריך להסביר, להראות, להחליף חיתול, לנגב ריר... ושוב לשבת, ושוב להסביר, ובסוף כמובן שום דבר לא זז... ככול הנראה במוסדות רבים היום כבר איבדו את הרמה שהייתה פעם. אז שפו לאב''ג ולמחלקה להנדסה כימית שממשיכה להחזיק אותה.

    IP: 87.69.248.46דווח על תגובה זו

  • 19.

    המרצים מתחרים בלהכשיל כמה שיותר, די להתעמרות !!! (ל''ת)

    עמיר, 24/06/12 10:12


    IP: 194.54.169.252דווח על תגובה זו

  • 18.

    מרצה להנדסה כימית עם 10% היפוך??

    אחת, 22/06/12 20:33

    כמה אירוני שדווקא מרצים שמלמדים אותנו (על קצה המזלג אבל מלמדים) על יעילות של תהליכים ועל בקרה לשיפור תהליכים - הם בעצמם לא מנסים לשפר אפילו פסיק מצורת הלימוד שלהם, ולא מסיקים מסקנות מכשלונות חוזרים.
    המרצים האלה הם מהנדסי כימיה. אם הם היו אחראים על מתקן שבו היו מגיעים ל-10% ניצולת כשבכל המתקנים האחרים יש לפחות 60% ניצולת - הם היו מפוטרים לאלתר. אבל לא כאן!
    מרצה שמעביר כבר 20 שנה את אותו קורס, וכבר שכח את כל ההיגיון שמאחוריו ורק מדקלם מנטרות, וכל שנה באופן עקבי מצליח להעביר רק 30% מהכיתה (לא בשנה א, אז נא לא להאשים תיכונים פה) הוא מרצה כושל. הוא לא ראוי למקומו, והדבר היחיד שמחזיק אותו שם הוא הוותק ומעמדו הרם באוניברסיטה.
    מי שלא מכיר את המחלקה - קודם תדברו עם מי שכן מכיר, לפני שאתם ממהרים להביע דעה חלולה.

    IP: 46.117.42.160דווח על תגובה זו

  • 17.

    עמוד המחאה של הנדסה כימית בפייסבוק

    עמוד המחאה של הנדסה כימית בפייסבוק, 22/06/12 17:37

    https://www.facebook.com/ceBGUprotest2012

    רוצים לראות נתונים? חושבים שאנחנו סתם מתבכיינים? כנסו, קראו ותחליטו.

    IP: 109.65.191.234דווח על תגובה זו

  • 16.

    באיזה בית ספר בדיוק שאר הסטודנטים למדו?

    מאור, 19/06/12 09:04

    כי אם זכור לי כול הסטודנטים מקבלים את אותו חינון בתיכון אז איך זה שרק בהנדסה כימית אחוז הנכשלים הכי גבוהה...
    כנראה שהבעיה המסריחה הזאת היא הרבה יותר ממה שיש בכתבה הזאת וצריך לתת לסטודנטים האלו להשמיע את קולם.

    IP: 87.68.43.17דווח על תגובה זו

  • 15.

    בשנה הבאה הם ירצו לקבוע גם את סילסבוס הקורסים

    ה, 18/06/12 23:29

    מי שבה ללמוד באוניברסיטה צריך לשים את הלימודים בראש סדר העדיפות שלו, ולא להסתפק ב''לעבור את התואר''. אם הסטודנטים היו לומדים כמו שצריך, לא היתה כמות כזו של נכשלים. פשוט הלימודים לא ממש מעניינים אותם.אי אפשר כל שנה להוריד את רמת הקורסים רק בגלל שיש נכשלים. המרצים הגיעו למצב שחלק מהסילבוס של הקורס בכלל לא נלמד רק כדי לרצות את הסטודנטים. גם הסטודנטים צריכים לקחת אחריות כי בסופו של דבר הם אלו שיהיו אחראים על מתקנים כימיים. היום מגיעים בוגרים, שסיימו בשנים האחרונות, לראיונות עבודה ובתור מי שמראיין אותם, צר לי להגיד, שגם על שאלות בסיסיות בהנדסה כימית הם אינם יודעים לענות, כל שכן על הפרוייקט ההנדסי שעליו עבדו במשך שנה.בתור אחד שסיים בעבר הנדסה כימית בממוצע של 92 אני יכול לומר בביטחון שהרמה של הקורסים היתה הרבה יותר גבוהה והדרישות היו יותר נוקשות ועדיין סטודנטים קיבלו ציונים יותר גבוהים. הכל תלוי ברצון. המרצים תמיד היו קשוחים בהנדסה כימית ולפעמים השפילו את הסטודנטים, אבל מנסיון אני יכול להגיד שאלו המרצים עם הידע הגדול ביותר והמיקצועי ביותר ומה שלומדים מהם לא לומדים מאף אחד אחר.

    IP: 79.176.148.115דווח על תגובה זו

    • פששש

      ה', 19/06/12 08:41

      אם היה קורס באיות הממוצע שלך היה יורד משמעותית

      IP: 89.138.25.245 דווח על תגובה זו

    • ביקרת פעם בחור של המרצה? (ל''ת)

      אורן, 19/06/12 09:06


      IP: 87.68.43.17 דווח על תגובה זו

    • מהנדס יקר (עם ממוצע 92- כל הכבוד!)

      אשמח לתת את שמי המלא לאחר תקופת המבחנים, 23/06/12 11:01

      ראשית צר לי כי אדם כמוך (מהנדס ומנהל) לא יודע להתבטא בעברית רהוטה אך נתעסק בעינייננו.
      איני יודעת מדוע הגעת להחלטה הנחרצת כי הסטודנטים במחלקה מסתפקים ב''לעבור את התואר''. לצערי בשל תנאי הלימוד הבעיתיים וחוסר המשאבים הניתנים לנו (לדוג': קורסי קייץ) אנו נאלצים לעבור את התואר. האמן לי, גם אני הייתי רוצה לסיים עם ממוצע 92.
      ההערה המתנשאת בה אתה אתה טוען כי אנו לא מדרגים נכון את סדר העדיפויות שלנו ,גם היא, לא נכונה. אם לימודינו לא היו בראש מעייננו לא היינו משקיעים זמן רב במאבק הזה שמטרתו לשפר את את רמת ההוראה, משאבים וכן, גם את יחס המרצים.
      בדבר אחד אני מסכימה איתך, רוב המרצים במחלקה הם אכן חוקרים מעולים בעלי ידע בלתי נדלה, וחלקם אף מרצים מעולים אך אין זה נותן להם את הלגיטימציה להשפיל אותנו.
      נכון,אנו הסטודנטים צריכים לקחת אחריות על לימודינו וציונינו ואכן עושים חשבון נפש לאחר כל מבחן אך בתור מהנדס- אצפה ממך ומהמרצים שלי, גם כן לעשות חשבון נפש שכן זה לא הגיוני ש70-90 אחוז מהסטודנטים לא למדו מספיק/ לא חכמים מספיק!
      איננו מבקשים להוריד את רמת ההוראה! אנו מבקשים כי המחלקה תתן לנו יחס ראוי

      IP: 87.69.1.157 דווח על תגובה זו

    • לא מבקשים לקבוע סילבוס ולא להוריד את הרמה!

      ש, 24/06/12 02:09

      אני לומד במחלקה ואוכל להגיד שגם לי ולחברי
      יש ממוצעים טובים ואף לחלקם טובים מאוד.
      הבעיה המרכזית במחלקה ואולי הרמ''ח והרקטור יואילו להבין שרמת ההרצאות ובמיוחד רמת התרגולים נמוכה כהבדל שמיים וארץ מרמת המבחנים
      וניסיתי זאת על בשרי באחד הקורסים המדוברים במחלקה שעשיתי בו קורס חוזר ובקורס החוזר הצלחתי להוציא ציון גבוה מאוד וזה בלי להכנס לאף הרצאה ותירגול ורק מלמידה מספרים
      אז זה רק מראה שהבעיה היא ברמת ההוראה לעומת רמת המבחנים.שיתנו מבחנים קשים זאת זכותם המלאה אך שרמת ההרצאות והתירגולים יהיו בהתאם.

      IP: 84.108.6.85 דווח על תגובה זו

    • סוף סוף !! מה שטענו שנים מתברר כנכון !!

      מהנדס כימי שלמד בבן גוריון, 06/07/12 09:05

      חיזקו ואימצו !!

      שנים מכרו לנו שאנחנו לא מספיק מוכשרים , ושהרמה גבוהה בהנדסה כימית , ותמיד התפלאנו כשלמדנו קורסים של מחלקות אחרות ( הנדסת חומרים,הנדסת מכונות ,ביוטכנולוגיה ) על כך שבמבחן אשכרה שואלים אותך על מה שלמדת!! ( איזה קונספט מעניין ???? )

      הנתונים מדברים בעד עצמם : סטודנטים מצטיינים בכל תחום , היו בקושי עוברים ונכשלים בקורסים ספציפיים על עניינים אישיים ( מי שמע על מרצה שהחליט להוריד נקודות רוחבית והוריד יותר נקודות מכל הסכום של השאלה כולה ?? רק כי כתבו משהו שעצבן אותו )

      השרירותיות היא אבן יסוד במחלקה להנדסה כימית, והגיע הזמן שמישהו ינער אותם שם ממגדל השן...

      IP: 84.228.57.76 דווח על תגובה זו

  • 14.

    עד כמה פתטתי אפשר להיות ולהאשיר את המורה שושי מהתיכון???

    תומר, 18/06/12 23:25

    להאשים את המורים מהתיכון
    ?????? נו ב'מת...
    מחלקה נוראית, שדואגת ליוקרה של על חשבון הסטודנטים.

    IP: 109.186.92.13דווח על תגובה זו

  • 13.

    אני ממש בשוק מהכתבה ומהתגובות כאן

    יורי, 18/06/12 22:03

    מה זאת אומרת סטודנטים מפגינים כי נמאס מה"נכשלים"???
    תלמדו ותעברו!!
    ואם לא הולך, אז תסיקו מסקנות ותפרשו מהלימודים, ותעברו ללמוד משהו אחר.

    כמובן שהכי קל זה להאשים מישהו על חוסר הצלחה שלך...

    IP: 85.65.218.202דווח על תגובה זו

    • כנראה שאתה לא לומד במחלקה הזאת

      סטודנטית במחלקה, 18/06/12 23:55

      זו לא חוכמה להגיד תלמדו ותעברו. אנחנו לומדים קשה מאד אך התחושה היא שלא נותנים לנו הזדמנות- אם זה במבחנים שלא משקפים את הרמה הנלמדת בכיתה ובתרגול, צורת בדיקה לא הוגנת, או משך זמן קצר למבחן שלא מאפשר לענות עליו כמו שצריך.
      לראיה, אחוזי הנכשלים בקורסים של מחלקות אחרות אשר נותנות שירות למחלקה שלנו (מתמטיקה, פיזיקה וכד') נורמליים לחלוטין, אז זה נשמע לך הגיוני שרק בקורסים של המחלקה עצמה אנחנו נכשלים בצורה סיסתמטית?

      אם אתה בשוק מהתגובות כנראה שאתה באמת לא מכיר את התנהלות המחלקה.

      IP: 77.126.70.147 דווח על תגובה זו

      • אתה מוזמן לצאת מהשוק

        שנה ד', 19/06/12 13:44

        כמו שכתבו מעליי- בקורסים הניתנים מפקוךטות אחרות הממוצעים שלנו לא רק שתקנינים ומעלה אלא אפילו מעלים את הממוצע של הקורס.
        הבעיה היא בתוך המחלקה. אף אחד לא מבקש שיקלו עלינו, שירחמו עלינו, שילטפו לנו את הראש ויחזיקו את היד.
        מבקשים שלא יקראו לנו טיפשים, שלא יגידו לנו שאנחנו לא ראוים להיות מהנדסים, שלא ילמדו ברמה נמוכה ביחס למבחן, שלא יתנשאו מעלינו, שלא יעשו לנו בוחן כניסה לקורס שיכול להיות שווה 65% והוא בכלל לא על החומר הנלמד בקורס!
        אני באמת לא חושבת שיחס הוגן זו מילה גסה וחבל שאתם בולעים את הפתיונות שהאונ' והמחלקה הזו בפרט מרבים לחלק.

        IP: 132.72.15.57 דווח על תגובה זו

    • אין קשר בין מה שלומדים למה שמבחן

      בוגרת הנדסה כימית בן גוריון לפני 4 שנים, 23/06/12 21:19

      בתור אחת שסיימה ללמוד תואר בהנדסה כימית בהצטיינות לפני 4 שנים,אני יכולה לומר לך שאנשים שלא עוברים את הקורסים האלו הם אנשים חכמים שחרשו למבחנים האלו כמו שאתה בחיים שלך לא תחרוש...אני בתעשייה כבר 4 שנים עובדת בתור מהנדסת ונכשלי קורסי הליבה לשעבר שהצליחו לבסוף לשסיים את התואר, היום הם מהנדסים מוכשרים ומדהימים ומזל שהם לא פרשו בגלל מרצה כזה או אחר ...כי זה היה הפסד גשול לתעשייה הכימית היום.

      IP: 134.191.232.68 דווח על תגובה זו

  • 12.

    מחלקה מטונפת!!

    ניצול הנדסה כימית 2005, 18/06/12 21:59

    לא להרשם בשום אופן!!!

    IP: 93.173.147.22דווח על תגובה זו

  • 11.

    הרקטור מקשקש

    אני, 18/06/12 04:26

    יש שם חבורת מרצים שמרגישים שהם אלוהים ומתעמרים בסטודנטים.

    כאלו שאומרים שבאו לחנך את הפזנטס.

    זה לא נכתב בתור סטודנט לשעבר אלא בתור מתרגל לשעבר. הרבה שנים.

    אולי כדאי שהרקטור יתחיל לעבוד. ולא להתעסק בפוליטיקה פנימיתצ.

    IP: 68.34.101.185דווח על תגובה זו

  • 10.

    כימיה פיזיקלית היה עבורי הקורס הכי קשה בלימודי תואר ראשון לביולוגיה.

    הצעה, 18/06/12 00:26

    המרצה הסביר את החומר בנון שלנטיות, כאילו שהוא רק מרענן לתלמידים מושגים שהם כבר יודעים.
    לחומר כזה צריך מרצים חמים, מתחשבים, סבלנים, שהם מורים בנשמתם לא פחות מכימאים. ולחלק את הקורס לכמה חלקים, ולא לדחוף לתלמידים את הכול בבת אחת.

    IP: 89.139.21.214דווח על תגובה זו

  • 9.

    רקטור האוניברסיטה טועה טעות חמורה

    ניצולת הנדס הכימית בבן גוריון, 17/06/12 20:56

    המחלקה הנדסה כימית בבן גוריון מתעללת בתלמידים שלה, המרצים במחלקה הזאת אנשים מתנשאים, מתנהגים בזלזול לתלמידים. המחלקה הזאת נוראית. בן גוריון תתעוררו!!!
    צריך לעשות בדק בית במחלקה להנדסה כימית בבן גוריון.
    היום אני מסימת בהצטינות תואר בהנדסת מערכות מידע.
    אז תעשו 1+1

    IP: 46.116.88.116דווח על תגובה זו

    • איפה את עושה את התואר במערכות מידע? (ל''ת)

      אנונימי, 19/06/12 11:13


      IP: 132.72.236.41 דווח על תגובה זו

  • 8.

    צודקים

    רחל, 17/06/12 20:04

    העובדות מדברות בעד עצמן.הסטודנטים צודקים ותגובת הרקטור-מביישת את האוניברסיטה!

    IP: 85.250.122.57דווח על תגובה זו

  • 7.

    כבוד לנו!! (ל''ת)

    סטודנטית, 17/06/12 14:52


    IP: 132.72.229.108דווח על תגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד! (ל''ת)

    בוגרת 2011, 17/06/12 14:15


    IP: 192.115.248.2דווח על תגובה זו

    • לא להתפשר על הרמה!!

      כל הכבוד לאוניברסיטה!!!, 17/06/12 15:28

      מסכימה שקיים פער בין התיכוניים לבין האוניברסיטה ובצדק! רק חבל שבתיכוניים אף אחד לא מתעורר...מה אתם רוצים? מהנדסים שיבנו ואחר כך הכל יקרוס? חשמלאים שיעשו קצר? אנשי כימיה שיגרמו לפיצוץ? מה יהיה עם כל אנשי המקצוע? עם תרבות החפיף והשקרים והרמאויות בבחינות לא נגיע רחוק. מישהו צריך לשמור על הרמה וטוב לפחות שבאוניברסיטה זה עדיין קורה. כל הזמן רק הולכים לקראת התלמיד, והקלות, ותגבורים, ומועדי ב' ג' ו-ד', וכיתות מב''ר וכיתות אומץ במקום שמישהו יקבל באמת אומץ ויאמר יש מוכשרים ויש מוכשרים פחות ומקומם לא בבתי הספר העינויים. בדיוק, אבל בדיקו כמו שהיה לפני שנים, אז היינו במקומות לא רעים בהבנת הנקרא, מתמטיקה וכו'. עד שמישהו לא יתעורר באמת ובמקות ''להכיל'' כל הזמן את הילדים יתחילו לדרוש מהם דרישות אמת, מצבנו ילך ויחמיר ויפה שעה אחת קודם.

      IP: 79.183.209.254 דווח על תגובה זו

      • שהאוניברסיטה תיקח אחריות על רמת הסטודנטים!

        סטודנטית במחלקה, 17/06/12 21:41

        אני מסכימה איתך שיש בעיה עם הרמה בא מגיעים הסטודנטים מהתיכונים לאוניברסיטאות אל אם זאת אין להכליל. במחלקה להנדסה כימית יש בעיה חמורה שלא קשורה לרמה בתיכונים מדובר בסטודנטים שנה שניה ושלישית שכבר עברו את השנה הראשונה שהיא בגדר מבחן הכניסה ללימודים האקדמיים, שכבר הוכיחו את עצמם. לא הגיוני שהבעיה קיימת רק במחלקה כימית בעוד שכל יתר הסטודנטים להנדסה שיצאו מאותם בתי ספר הם ברמה מספיקה ומצליחים לסיים את התואר בכבוד. בנוסף אם כבר מאשימים את רמת הלימוד בתיכונים למה לא להעלות את תנאי הכניסה ללימודים? הסיבה הרי ברורה האוניברסיטה מקבלת כסף על כל סטודנט במחלקה כך שיש כאן ניגוד אינטרסים ברור בתוך האוניברסיטה שממנה סובלים בסוף רק הסטודנטים. המחלקה להנדסה כימית באוניברסיטה צריכה לעשות בדק בית במקום להאשים את הסטודנטים לא הגיוני ש 90% מהסטודנטים של שנה שלישית לא ברמה ולא יודעים ללמוד.

        IP: 87.69.102.249 דווח על תגובה זו

        • הטיעון של הכסף זה קישקוש

          אנונימי, 19/06/12 11:16

          המחלקה להנדסה כימית אם אני לא טועה היא מחלקה קטנה אפילו אם 60% נכשלים זה בקושי 40 איש כמה כסף זה כבר שווה? ודרך אגב לא חסרים אנשים שנכשלים בקורסים גם בהנדסות אחרות בשנים מתקדמות

          IP: 132.72.236.41 דווח על תגובה זו

      • מי שקורא את הכתבה עלול לקבל רושם מוטעה

        הדס, 19/06/12 10:32

        עם כל הכבוד לרקטור, התגובה היא פשוט זלזול באינטיליגנציה של כולנו, ומי מכם שקורא את הכתבה ולא נמצא במחלקה עוד עלול להאמין שהוא צודק... מדובר במחלקה בה המרצים הבכירים עושים ככל העולה על רוחם, כולל לכופף חוקים ותקנות של האוניברסיטה, ולעשות כל מיני ''עוקצים'' שלכאורה חוקיים אך בפועל לא תורמים לנו כסטודנטים דבר להשכלתינו ורק ממלאים אותנו בפחד. בקיצור המצב הוא שהם יכולים להכשיל 90% כי כתבו מבחן מעבר לרמה שנלמדה ותורגלה, ולא לתת מספיק זמן לבחינה כזו, והכל עובר בשתיקה. דורות על גבי דורות של בוגרים זוכרים את זה טוב מאוד..ואף אחד לא עושה כלום כי הם יושבים מאוד בנוח במעמד שלהם.זה שהרקטור מגבה חוסר הגינות ומגבה את זה שהתפלגות הציונים אינה חוקית (!!) זה מבזה ומשפיל את האוניברסיטה שזה העומד בראשה. בואו נאשים את הגננות ואת ההורים שלנו גם, למה לא?? אין כל קשר, ואם היה אז בשאר המחלקות בהנדסה הציונים היו כאלה נמוכים גם, ולא היינו בכלל מדברים על קורסי ליבה אלא על חומר ''תיכוני'' כגון חדוו''א ופיזיקה. אנשים שלומדים פה הם אנשים חרוצים שלומדים ימים כלילות ומי שחושב ששוב הבעיה בסטודנטים- צר לי על הבורות הזו.

        IP: 77.126.252.224 דווח על תגובה זו

  • 5.

    כסת''ח

    אנוכימי, 17/06/12 14:14

    פרט שהרקטור לא ציין בתגובה זה שהדיקן של הפקולטה הוא גם מהמחלקה להנדסה כימית והיה גם ראש המחלקה להנדסה כימית לפני שנה. מיותר לציין שזה לא ממש עניין אותו אז ובטח שלא עכשיו...

    IP: 132.72.8.123דווח על תגובה זו

  • 4.

    התגובה של האוניברסיטה מביכה

    אורלי, 17/06/12 14:11

    אם הבעיה היא בפערים הגדלים בכל שנה בין התיכון לאוניברסיטה, לא היינו רואים 80% נכשלים רק בהנדסה כימית באב''ג. בכל מקרה אם הבעיה היא בסטודנטים תפקידה של האוניברסיטה לסנן אותם וקדם לכן ולדרוש קורסי קיץ במתמטיקה, פיסיקה וכימיה מהמתקבלים.
    ברור שמצב שבו כמעט כל הסטודנטים בקורס נכשלים הוא לא מצב סביר ושנדרשת פעולה כלשהי, מוזר שלא עשו כלום באב''ג עד עכשיו.

    IP: 213.57.134.65דווח על תגובה זו

  • 3.

    כאשר כל הזמן משתתפים בהפגנות פוליטיות, לא נשאר זמן ללמוד. (ל''ת)

    י, 17/06/12 13:17


    IP: 80.74.101.16דווח על תגובה זו

  • 2.

    עוד מידע על המחאה

    סטודנט, 17/06/12 12:55

    http://www.tapuz.co.il/blog/net/userblog.aspx?foldername=chemengprotest

    IP: 94.230.87.110דווח על תגובה זו

  • 1.

    עצוב לי מאוד שזו היא תגובתו הלא-רצינית של הרקטור

    סטודנט, 17/06/12 12:23

    פרופ'צבי הכהן, רקטור אוניברסיטת בן-גוריון, מסר בתגובה: ''ההפגנה המדוברת הייתה מיותרת. לחצים בצורה של הפגנות רק יוצרים אווירה רעה''.
    האמת: ב24 לאפריל נשלח המכתב המקורי , ועד האיום בהפגנה לפני שבועיים , וההפגנה ביום חמישי , היו בטוחים שמדובר בקומץ ולא היו מוכנים להתייחס לנתונים ברצינות.

    ''בכל מקרה, אנחנו בודקים כל מקרה לגופו, וכל קורס שיש בו אחוז נכשלים גבוה ביותר מובא לידיעת הדיקן''.

    האמת: הדיקן להנדסה הוא הרמ''ח לשעבר של הנדסה כימית. אם 80 ו-90 אחוז נכשלים היו מפריעים לו , למה במשך מספר שנים הוא חתם על טופסי סיכום בחינה שכאלו?

    ''הציונים נובעים מהכשרה לקויה בתיכונים. הפערים בין הלימודים בתיכון ללימודים באוניברסיטה הולכים וגדלים משנה לשנה, ואנחנו לא נוריד את הרמה באוניברסיטה.

    האמת: אם התיכונים הם האשמים , איך במקצועות שאינם הליבה הציונים הם סבירים יותר, ואיך סטודנטים אחרים להנדסה לא מגיעים ל70 אחוז ומעלה של נכשלים? כל הסטודנטים להנדסה כימית, מכל קצוות הארץ , למדו באותו תיכון כושל?

    ''עם זאת, אנחנו מנסים למצוא פתרון לעניין''.
    האמת: שוב, במשך חודשיים לא הושגה התקדמות אמיתית.

    IP: 94.230.87.110דווח על תגובה זו