ענבל שימי לב למה שאת עצמך כתבת - אקהרט טולה הגיע למה שהגיע - הרשי לי לכנות זאת ''הארה'' לצורך דיון זה - בשנות השבעים ואצל בארי לונג הוא בקר בשנים 80 - 81 (וזאת, כאמור, לפי מה שאת עצמך כותבת). מסקנה - הוא לא מעתיק ולא מפיץ רעיונות של בארי לונג. הוא הגיע אליהם בעצמו. והנכון הוא ששניהם, כפי הנראה, הגיעו לאותו ''מקום'' - ושוב הרשי לי לכנות זאת בשם ''הארה'' - ומצב זה משפיע על כל אחד מהם בהתאם למבנה ה- ''נפשי'' או ה- ''רוחני'' שלו. (יש בעיה במילים - הן מצמצמות, ומתפרשות אצל כל אחד מאיתנו בהתאם ''למבנה האישי'' ולחינוך שלו - לכן אני שם אותן במרכאות כפולות). התיאוריה שפיתח ותאר הפילוסוף קן וילבר נותנת מענה נכון, לעניות דעתי, להשפעה ולפירוש שנותנים אנשים שונים ל- ''מצב'' ה- ''הארה'' שהם הגיעו אליו - ובעקבות זה - להתנהגות השונה ולתגובות השונות המאפיינים כל אחד מאנשים אלה (ואני מתכוון לא רק לאקהרט טולה ולבארי לונג - אלא לכל אלה שהגיעו ל- ''הארה'' במשך הדורות). אגב, אקהרט טולה עצמו אומר שלאחר ש-''קרה לו מה שקרה לו'' -''הארה'' במינוח שאימצתי לצורך תגובתי זו -לקח לו שנים להבין מה בדיוק קרה לו, והוא נדד בין מורים רוחניים רבים במטרה להבין מה בדיוק קרה לו וכיצד מכנים את ה- ''מצב'' החדש בו הוא מצא את עצמו.סביר שברי לונג היה בין אותם מורים רוחניים שאקהרט טולה פקד.שניהם חיו באנליה באותה תקופה, מכאן ועד להאשים את אקהרט טולה בהפצת רעיונות של אחרים - המרחק גדול. הרי ''מישור האחדות'' הוא אחד - וכל מי ש- ''מגיע'' או ''מתחבר'' לאחדות - ''מבין'' או ''מקבל'' או ''יונק'' את אותם העקרונות - ומביע אותן בשפתו שלו, שגם היא (במילים של אקהרט טולה), בשל מוגבלותה, משמשת אך ורק כ''רמז'' או ''סימן'' או ''סמן'' או ''חץ מכוון'' (בשפה האנגלית הוא משתמש במילה - ''Pointer'' ). מסקנה - כבודו של כל אחד מהם במקומו מונח, וכל אחד מאיתנו חופשי לבחור לו את מי מביניהם שמדבר אליו יותר, ששפתו ברורה לו יותר.