א. טכנית אמנם אפשר להתעבר עם קרום בתולין, אך אין זה עיבור נורמלי דרך זיווג אלא באופן חריג ויוצא דופן. עיבור באופן הרגיל כרוך בביתוק הבתולין. קיומם של מקרים יוצאים מן הכלל אינו מפריך את הכלל אלא רק מראה שבמקרים חריגים הוא אינו תקף. התעקשות עליהם נוטה להחמיץ את ההתבוננות במהות הענין.
ב. אנשי תורה רבים עסקו באסטרולוגיה, לא כשיטת חיזוי כפי שציינו אלא כמערכת סמלים החושפת פן מסוים בבריאה. ספר יצירה למשל עוסק במזלות, ולפחות רס''ג, רמב''ן, הראב''ד והגר''א חשבו שהוא חלק מהיהדות, כי הם פירשו אותו.''אין מזל לישראל'' מדבר על השפעתם המגית של המזלות, שאין לה קשר למאמר.
ג.האנונימיות היא משום שהכותב אינו כותב בשם עצמו, אלא מנסח את דברי הרב.