לגבי קרית שמונה, כידוע היו טיסות של ארקיע וישראייר בעבר ברוחק. בעבר הקרוב היו טיסות של חברת תמיר. היתה דרישה של חמש אלף שקל או משהו דומה ממפעיל המינחת שקשור לראש העיר
קרית שמונה, עבור כל נחיתה, או כל יום פעילות. יש על הענין הזה בג''ץ של חברת תמיר נגד שר התחבורה לשעבר שאול מופז על סך 4 מליון שקל או משהו דומה.
חברת עייט זכתה במיכרז החדש שיצא ומפעילה מטוס שורט 360 בקו עם 36 מושבים. המטוס יכול
להמשיך צפונה לקרית שמונה עם יהיו סובסידיות
והפעלת המינחת לא תהיה יקרה.
מטוס מדגם שורט 360 היה בעבר בשימוש ישראייר, לאחר שהפעילה קודם לכן שורט 330, אותו קנתה מחברת סנונית של יהונתן גבע שפעלה בקו לראש פינה.......
חברת ישראייר התחילה כחברת כנפי העמק, שהיתה
חברה בבעלות משה מנחיימי במגידו. היום משה מנחיימי ממשיך לפעול במגידו תחת השם מגידו תעופה, והשם כנפי העמק חזר למשה מנחיימי לאחר שישראייר שינתה את שמה.... הוא לא משתמש בשם הזה.
היסטוריה של התעופה לצפון......