• 31.

    תירו בפליטים ותנו להמשיך להעביר את הבנות. למה גדר למה?

    סוחר עבדים, 28/06/11 13:54

    מי שלא הבין זה הכל ברקע של התפתחותנו בתחום הסחר בעבדים. הפליטים הם המסווה הגזרתי להברחות יומיומיות אחרות.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4088166,00.html

  • 30.

    הדיון שמתפתח פה מראה קטבים מאוד רחוקים

    מתבונן, 26/06/11 23:25

    חבל שאין מפגש שיכול לקרב ביניהם

  • 29.

    מבחנים רבים ניצבים לאנושיותנו, מזל שיש מי שרואים אותם כסימני שאלה ולא

    אסתר, 26/06/11 18:32

    קריאה
    שבצידם קצת גזענות כעס ושנאה

  • 28.

    וואלה גם אני חזרתי משם והרגשתי כך, שמח ששלחו לי את הקישור כי בחיים לא

    אושרי, 26/06/11 14:14

    הייתי נכנס למדור ניו אייג' ככה ברגיל

    • בגלל זה עידו חשוב לערוץ הזה כי הוא ניו אייג' מתקדם ללא מניירות מעושות

      vhh, 26/06/11 19:14

      רוחניות סחית ומרעננת.

  • 27.

    גם אני שמח לדעת

    רוני, 26/06/11 09:09

    שחיילי צה"ל אינם רובוטים
    הם משרתים את המדינה נאמנה,אך לא שוכחים את האנושיות.
    טור מעורר מחשבה וכתוב ממש טוב
    תודה

  • 26.

    אני שמח שהמדים לא מרדימים את המוסר, טוב שאנחנו שם, תודה עידו (ל''ת)

    כן ירבו, 25/06/11 20:10

  • 25.

    כל הכבוד על הטור המעניין, חבל שהוא מופיע רק פה ושזה לא משהו במרכז השיח

    מוטי, 25/06/11 19:10

    הציבורי האחראי השקול והלא מתלאם בלאומנות מופגנת לצרכים פופוליסטיים

  • 24.

    אז כולנו לא מרוצים מהמדיניות, בסדר, זה לא אומר להרוג את מי שמתדפקים על

    תסכול לא חייב להיות שנאה, 25/06/11 18:31

    דלתנו
    אני שמח שיש מי שרוצים לבוא הנה
    ושמח שאנחנו שידענו להכפיל את אוכלוסיתנו תוך כדי מלחמה ומשבר כלכלי, יודעים גם לקלוט עשרות אלפי פליטים.
    ועכשיו צריך לקבוע מדיניות - זה בממשלה.
    וצריך להישאר בני אדם - זה במדים.
    ושיהיה לכולנו בהצלחה

  • 23.

    אגב, בימי התנך שעוד לא היתה גלות שבגללה התפתח גישת ה או סי די למדינה

    בקימינסטר, 25/06/11 17:37

    גרנו כאן בישראל עם עמים שונים ומשונים בהרמוניה...וסביר להניח כי לכול אחד מאיתנו בגנום יש איזה סבתא קדמונית מואביה או אדומית שהיתה שפחה ואח''כ אישה של איזה יהודי קדום שלא היו לו רבנים משועממים על הראש שהמציאו והערימו קשיים והפריעו לו להתרבות איתה.
    אין דם יהודי טהור ואין מדינה יהודית טהורה זה לעולם לא התקיים כי זה לא רעיון כזה טוב וכי שוב, אי אפשר לעשות מה שעשו לנו.

    הומוגניות (דמוגרפית) זה לא פתרון לכלום . וחוסר הומוגניות יוצרת סביבה מעניינת ועשירה יותר להתפתחות אישית,. כולם צועקים פה שאי אפשר להיות הומנים אז אם לא בשביל אנושיות אולי את הטיעון ''הטוב בלא הומגני'' הם ישמעו,כי זה לטובת עצמם.

    חןחן

  • 22.

    מי שלא גירש בנחישות ובזעם את המסתנן הראשון, יתמודד עם המסתנן המיליון.

    ממשלה עיוורת, מדינת מתאבדת., 25/06/11 16:32

    מי שלא גירש בנחישות ובזעם את המסתנן/השוהה הבלתי חוקי הראשון, יאלץ להתמודד עם המסתנן והשוהה הבלתי חוקי המיליון.
    ראו מה קורה באירופה ההולכת ונכבשת על-ידי המהגרים מאסיה ואפריקה, עד שראשי מדינות ביבשת, כמו קנצלרית גרמניה, הכריזו כי ה''פלורליזם'' נכשל.
    אירופה התעוררה, מאוחר מדי. ועכשיו הולכות ועולות שם מפלגות ימין קיצוני. זכותם. זכותם וחובתם להגן על עצמם, חברתם ותרבותם.

    • יש הבדל בין קביעת מדיניות לבין לגרש פליטים בזעם

      אחד עם מצפון, 25/06/11 17:42

      ומה שאתה מציע זה לירות בנשים האלה שחוצות ואחר כך לאסוף אותן מהגדר
      בוא תחליף אותי בקו הבא
      אם כבר מדינת טרור לפחות שיהיה נפט

  • 21.

    הפתרון המעשי לדילמות אנשי המילואים המשרתים

    חנה דרום ת-א, 25/06/11 14:51

    על גבול מצרים, היא החזרת כוחות מג''ב והצבתם לאורך הגבול. עם כל הכבוד, אין מקום ללבטים בשמירה על גבולותיה של מדינה ריבונית.
    רק לאחרונה התבטא השר לבטחון פנים,שסייר בדרום ת-א, כי ההחלטה להציב חיילי מילואים לאורך הגבול עם מצרים, היא טעות.

    • או בדרך לאילת כביש 10. (אין מקום ללבטים-העיקר חיילים ממושמעים) שלא מתל

      בואי לאילת, 25/06/11 17:38

      מתלבטים כשצריך לגרום למצרים לירות בנשים וילדים שהולכים יחפים כמה ימים
      כשהם יודעים שהסיכויים לשרוד נמוכים ממילא
      פתרון מעשי? או רובוטים או חיילים ממושמעים (לא אמרתי נאצים)
      אולי עדיף להפסיק ללמד אותנו כחיילים את רוח צה''ל. טוהר הנשק זה התיפיפות, נשק כימי זה הכי אחי

    • תגובה מקושקשת

      עופר המילואימניק, 26/06/11 13:58

      כאילו שאם יהיו מגבניקים שם אז לא יגיעו יותר מאריתריאה.
      המגבניקים כבר היו שם ולא ידעו כלל מה קורה מתחת לאף שלהם.
      אף אחד לא יכול למנוע ממסתננים כאלה להגיע לגדר. מה את חושבת, ששוטרי מגב יירו שכל מי שמתקרב לגדר?
      את רוצה שיהיה כאן טבח על הגדרות?
      מי שלא היה שם לא מבין על מה הוא מדבר, כולל השר היקר אהרונוביץ.

  • 20.

    ''התלבטות'' פילוסופית ומרגיזה. צריך ללמדם ולאלצם לחיות בארצם, ולפתחה.

    בן שחר: שילמדו לחיות ולנהל ארצם, ולא לרצוח הדדית., 25/06/11 00:41

    אפריקה היא יבשת עשירה, שניתנה כמו אגוזים לאדם שאין לו שיניים.
    מה צריך לעשות? לעזור להם. ללמדם לנהל את ארצותיהם. לעזור להם בניהול, בפיתוח, בחינוך, וללמדם שכדאי להם לחדול ממלחמות השבטים והאונס ההדדי.
    אחרת, מאות מיליונים אלה יהיה לעבדים בארצות המפותחות, תוך מאבק עם התושבים המקוריים והרס הדדי.
    זכותו של כל עם לחיות בארצו. הערבוב מזיק. ראה יוגוסלביה, ברה''מ שהתפרקה, קפריסין שחולקה ועוד ועוד.
    היום אירופה המערבית מבינה באחור את אסון ההגירה.

    • צודק, בוא נלמד את הברברים האלו תרבות, ושלא יתערבבו בנו, נשמע כאילו ביק

      רועי לביא, 25/06/11 15:28

      ביקרת בכפר באפריקה לאחרונה, רגע לא בעצם זה היה מחנה פליטים.
      מזל למין האנושי שיש אותך תוכל ללמד את השחורים האלו לחיות (מאז הקולוניאליזם לא נהיה שם יותר טוב) תן לי לנחש, אתה חושב את זה גם על הפלשתינאים.
      אין דבר, אין אמסור להם שכתבת גם ש''זכותו של כל עם לחיות בארצו'' ו''שהערבוב מזיק'' ככה הם יוכלו להמשיך להיות ברבריים

      • ל''רועי לביא'': אתה ו''דעותיך'' השמאלניות-ארסיות מסוכנים לא פחות מהמסתננים

        אני תמיד אומר: אל תחששו מהערבים אלא מהשמאלנים., 25/06/11 16:25

        אתה מחוץ לויכוח ולדיון. אסור לדבר איתך, רק להילחם בך, להיאבק בך. אתה האויב מספר אחת של עם ישראל ושל מדינת היהודים.
        אתה ולשונך החלקלקלה ודעותיך ההרסניות והגזעניות כלפי העם היהודי. אתה המתחזה שבתוכינו, התוקע מקלות בגלגלים. אתה האויב שלי. אני מתעב אותך ושונא אותך. אתה האויב שלי.

        • תנוח אחי אתה טיפש מידי להבין - ולכן תתלהם להנאתך אבל בשקט

          הע, 25/06/11 17:19

          ו מה הקשר לשמאלנים אני ימני ועדיין חושב כמו אדון לביא

        • אז בוא תחליף אותי בשמירות, בחינוך בנגב, בוא. אתה מציג טיעונים ראציונאל

          רועי, 25/06/11 17:44

          ראציונאליים- צפה לתגובות ראציונאליות
          אבל אל תגיב להם כמו ילד בן עשר
          תתמודד
          תקרא שוב מה שכתבת ותגיד מה דעתך על קרבתו לראשית הקולוניאליזם ודמיונו לפאשיזם

        • אחי אתה קוּקוּ (ל''ת)

          אביגדור, 01/07/11 13:40

  • 19.

    המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. אתם מוכרחים לקרוא ולהשכיל.

    קינן: היום אני מבין מה כוונתו של הפתגם. היכנסו!, 25/06/11 00:32

    היום אני יודע היטב מה פשר האמירה המוזרה והחכמה מאד ''המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים''.
    ''המרחם על אכזרים'': הזרים כביכול מסכנים ואומללים, לרבות המסתננים חסרי הכל. אבל הם האכזרים באמירה: הם מפרי חוק מבחינת ישראל. הם שוהים פה לא כחוק, הן העובדים הזרים והן המסתננים. העובדים באו לעבוד, אבל הולידו ילד ודורשים אזרחות, והמסתננים אמנם ברחו ממלחמה, אבל הם גם היו חלק ממנה. והם פולשים לשטח שלא שלהם. וכעת, לפי הפתגם הנ''ל, מיהם הרחמנים? אנחנו, המרחמים עליהם: אנחנו לא מגרשים את העובדים מפרי החוק, ולמסתננים לארצנו נותנים מחסה. אבל הסוף יהיה כמו בפתגם: המרחם על האכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים, יתאכזר אלינו: הזרים לא מתאימים לגוף (מדינת ישראל) שאליו הם חודרים: הם לא יהודים, לא ישראלים, ולא ישתייכו לעולם לאתוס היהודי והציוני. הם לא רעים, הם אחרים. הם יהיו נטע זר שעלול לחבל ולפגוע במהות ובאינטרסים של המסגרת שריחמה עליהם (ישראל), וכך בסופו של דבר התאכזרנו לרחמנים. העולם, כבר ידעו חז''ל, לא מתנהל נכונה דווקא לפי מידת רחמים טהורה בלבד. צריך גם הגיון.

    • באמת זה גישה שהצדיקה את עצמה (גרמניה, ספרד, מצרים) שכח את הגר בשעריך ו

      רועי לביא, 25/06/11 15:24

      ושנאת לרעך כמוך
      (לא הייתי בא להיות שכן שלך גם אם היו משלמים לי על זה)
      ושיהיה שבוע טוב

      • כשה''גר'' הזה יתגורר מעבר לקירות דירתך ויחלוק עמך

        חנה דרום ת-א, 25/06/11 16:11

        את אותו חדר מדריגות בבית מגוריך - תשכח מהר מאד את המקורות מהם אתה שואב את טיעוניך.

        • דווקא במקרה אני עדיין זוכר, ומזכיר, ועכשיו בואי תעני ברצינות

          רועי, 25/06/11 17:45

          מה את עושה על הגבול
          תתייחסי לשאלה שעידו שואל

    • איזה סילוף לא קשור למושג שלא קשור לנושא.והוא עוד מתפלפל ומסביר ...אוי

      בקי, 25/06/11 17:15

      עילגות ההבנה וסילוף ההסבר שלך בשיאם .

  • 18.

    ערך חיי אדם הוא התשובה המיידית לשאלה שלך. אחרי זה נמשיך לדבר על מדיניו

    שלומי, 24/06/11 14:46

    ונבין שיש מי שהמדיניות שלהם היא לא לקבוע מדיניות
    כל הכבוד על המאמר

  • 17.

    ואהבת

    רוח(א)ני, 24/06/11 09:54

    יש דרך להכריע בשאלות שהצבת, עידו, ונראה שאתה פונה לכיוון, תוך היסוס (בלתי נמנע אולי, במצב מסוים של מודעות, ''לאומית'' או אחרת), אך על ההכרעה להיות קטגורית. נכון, אנו חיים בתוך מסגרת מדינית ובמערכת חברתית שאי-אפשר לשנות, אך אין צורך לעשות זאת: די בשינוי מודעות אישי! המישור הגלובלי ישתנה ככל שיותר פרטים ישתנו. אם נהיה רחומים לכל, לא רק שהחברה בה אנו חיים תהפוך סובלנית ונהיה כאחים זה לזה, אלא - ויעצרו אלה הרוצים לצרוח: ''נאיביות''! - שמצבנו החיצוני (הפוליטי) והפנימי (כלכלי, חינוכי וכו') ישתפר בהכרח. שינוי זה יקום ויהיה בתום תקופה לא קלה אולי, אבל יקרה בלי ספק! הטוב מושך אליו טוב, כפי שרובינו כבר חוו ודאי ומה שנכון ברמת הפרט, נכון ברמת הכלל. אם נהיה טובים באופן אבסולוטי, הטוב יידבק לחיינו ויחזור אלינו בכל סיטואציה שנחווה, לא מיד אולי, אך בוא יבוא! האפליות, השנאות, האלימות, נובעות תמיד מתפיסה של האחר כ''שונה''. ברגע שהמודעות מתרחבת ותופסת את כולם - בני אדם למיניהם ומינים אחרים - כזהים לי (או טוב יותר: כחלק ממני), פשוט אין יותר את מי להפלות וזו, מה לעשות, האמת לאמיתה.

  • 16.

    העניין הוא הומניות

    ג'ודי, 23/06/11 20:52

    הכתבה מעלה פה את עניין ההומניות. לאור מה שעבר העם היהודי בשואה ועדיין עובר יום יום מבני דודינו, אנחנו אמורים להיות הומניים יותר מהעמים האחרים. אבל כמו עוד הרבה דברים אחרים אנחנו פשוט שוכחים. שוכחים מאיין באנו ואיזו דרך עברנו עד שהגענו הלום.
    אנחנו מתעלמים מניצולי השואה. עוד כמה שנים לא יהיו כלל ניצולים ואז כנראה נשכח גם שהייתה בכלל שואה.
    נכים, זקנים, עניים ומוכי גורל הם אנשים שקופים לחלוטין.
    נכון שאותם פליטים הם סוג של פגע רע למדינה ואזרחיה. הם תופסים מקומות עבודה, הם משתלטים על דירות וכו' וכו'.
    אבל - מצד אחד, אני לא חושבת שמקומם של הפליטים הוא בהכרח כאן, אולם הדרך בה מונעים מהם להיכנס לארץ, כפי שמתואר בכתבה, היא מחרידה ומזוויעה ונראה לי שאפילו מאוד טראומטית לכל אותם חיילים שאמורים להתמודד עם זה.מצד שני כמו שעידו כותב בכתבה יש להם כנראה סיבה מאוד טובה ל''התאבד'' על הגדר.
    יש למדינתינו הקטנטונת דרכים מאוד ''יצירתיות'' להתמודד עם בעיות כאלו ואחרות, אבל משום מה כמעט תמיד יוצא שהבעיות רק מחמירות ולא נפתרות. אז אולי שמישהו כבר יבין שזו לא הדרך!!

  • 15.

    מישהו מעדיף להחזיק פליטים חסרי מעמד במדינה, להשאיר את עידו עם שאלה על

    נגה, 23/06/11 18:15

    מישהו מעדיף להחזיק פליטים חסרי מעמד במדינה, להשאיר את עידו עם שאלה על הגדר
    אבל השאלה היא לא על הגדר
    היא על מדיניות
    כנראה שגם אנחנו היינו צריכים למצוא אויב חדש שיפלג אותנו מבפנים
    שיציב את מי שבוחר בחיי אדם בצד של הבוגדים
    ה_______ פולשים למדינתנו, איום דמוגרפי שבגללם אנחנו עניים, לוקחים את בנותינו, הם מקקים ועכברים והם משתלטים על העולם.
    השלם את החסר לפי השנה
    וזכור את הגר בשעריך

  • 14.

    לכל המגיבים, להתלהם זה קל, בואו תעשו איתנו מילואים, תראו אותם על הגדר

    רועי לביא, 23/06/11 17:03

    אני ישר חשבתי על סבא וסבתא שלי שברחו ממדינה אחת בהוצאת כל כספם הליכה של שבועות ברגל וסיכון חיים.
    ההבדל הוא שהם הסתננו ביערות ובמילואים אין צל.
    מזל ככה הדילמה היא לנגד עינינו
    איזה בני אדם אנחנו רוצים להיות
    תודה עידו

    • כשתגור בדרום ת-א ותהפוך למיעוט נכחד באזור מגוריך,

      חנה דרום ת-א, 25/06/11 14:34

      שהפך לקולוניה אפריקאית בתוך מדינת ישראל, תחשוב על סבך וסבתך ותלאותיהם על מנת להגיע לארץ ישראל - תשאל את עצמך האם כך דמיינו שיעלה בגורלו של נכדם, בארץ אליה שאפו להגיע.

      • כן, אגב שאלתי את סבא וסבתא בשישי האחרון- אחרי המילואים הם שמחו שהיתה ל

        רועי, 25/06/11 18:56

        לנו את ההתלבטות הזו במילואים
        שלעם שלהם למרות שיש נשק עדיין יש מוסר
        וכעסו על הממשלה שלא קובעת מדיניות
        וכעסו על ישראלים שמפגינים נגד הפליטים במקום להתמודד עם הממשלה

  • 13.

    פחח ישראל גמורה ,ת"א נכבשה בידיד סודנים ,כל תושב 10 זר !

    זבש''ח, 23/06/11 13:57

    אח"כ אתם בוכים על יוקר הדיור בזמן שהסודנים גרים 20 איש בדירה מנפחים בצורה מלאכותית את מחירי הדיור חחחחחחחחחחחח

    עם ישראל מובל לשואה שנייה ע"י האילומינטי

    האמת כואבת אבל בסוף היא תתפוצץ לכולכם בפרצוף ,אולי אחרי שישדדו אותכם בת"א (כמו שקרה לי) תסתכלו בצורה אחרת על הדברים

    • למס' 13

      טלי, 24/06/11 09:38

      תגובתך מעציבה אותי, והעובדת כי קיים רוב בלתי מבוטל בארץ הקטנטונת הזו שחושב כמוך, מדאיגה אותי מאד.
      השימוש הציני אשר נעשה בשואה בכדי לשמר את תחושת ה"להיות או לחדול", את נראטיב העם היהודי הנרדף ש"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו", אינו אלא אמצעי עלוב להשקטת המצפון ולבניית כתב הגנה משכנע (השתכנעתם?) לביצוע פשעים נגד האנושות.
      מה יהיה על אותו חייל אומלל, אם לרגע קל יתבונן על עצמו מבחוץ וישים סימני שאלה על אותו "איום ביטחוני" מפניו הוא חונך לחשוש והודרך לשמור על עמו הנשגב? מה יהיה אם אנשים יתחילו יותר ויותר להטיל בספק את כל אותן אמירות, פראדיגמות, עליהן מתבסס הנראטיב של העם היהודי? מה יהיה? מה שבטוח, זה שיש מי שדואגים טוב טוב לוודא שהשאלות הללו יישאלו כמה שפחות ועדיף שלא יישאלו כלל. עדיף להשמיע אזעקה, להעלות את רמת החרדה הלאומית ושיזכור אלוקים את בניו ואת בנותיו.
      צר לי שנשדדת, אני בטוחה שהחוויה הייתה מאד לא נעימה ואפילו מפחידה. החצופים האלה, הם עוד מעיזים לגור 20 בדירה ומנפחים את מחירי הדיור בעיר???? בושה וחרפה! אני מודה לך שהיארת את עיני ועזרת לי להבין מי פה באמת הקורבן...

  • 12.

    ישר מהלב

    מייקל, 23/06/11 09:40

    וככה צריך, אין מקום לרציונלציזה. אחרת לא היו חסידי אומות העולם.
    רק שלא יקלקלו אותך עידו

  • 11.

    תשובות אין, מטרה יש.

    עידו (לא מחבק עצים), 23/06/11 07:41

    מכל ההתגובות הראשונות שם למטה אני חש צורך להבהיר שאני לא רואה את הפתרון לבעיה הספציפית של ישראל והפליטים כמשהו קרוב או פשוט ולא הצגתי לה פתרון ברור מלבד הצורך האתי לפעול נכון למען הפליטים.
    גם חשבתי שאין צורך להרחיב, אבל כנראה שהיה צורך בתגובה של מס' 10 כדי להזכיר למה מדינת ישראל לא יכולה לעצום עיניים, כמו שמדינות אירופה עצמו עיניים במלחמת העולם השניה.
    ועדיין אין לי תשובה, אבל ברור לי שערך נצחי כחיי אדם קודם לכל הגדרה זמנית של לאום (מדינות לאום צצו רק בסביבות המאה ה14-15, העולם איכשהו הסתדר בלעדיהן אלפי שנים).
    האם האנושות מוכנה לאלטרואיזם כזה? כנראה שלא. בתחושתי אנחנו בקושי בכיוון (בניגוד לתחושה של מס' 8), אבל זה לא אומר שלא צריך לדעת לאן לשאוף. עם מטרה אתית נכונה וממוקדת והרבה סבלנות, אפשר להגיע רחוק, רחוק מאוד.

    • מסכים איתך, אנחנו בונים חומות, אז מהו הטוב מעבר לחומה

      רועי לביא, 23/06/11 17:45

      העלת דיונים שונים בכתבה.
      השאלה הנכונה שהעלת היא מה אנחנו עושים שם, מול הניסיונות הנאלחים של רשויות המדינה להתמודד (ובהם אנחנו כמילואימניקים), מול הניסיונות הגזעניים של תושבים בדרום המרכז, מול מתקן המעצר, מול מניעת הטיפול הרפואי או אשרות העבודה, ויותר מאלה השאלה שישאל החייל שהחליף אותך הלילה. לשאלה זו יש בפי תשובה ובמהותה קדושת חיי אדם.
      יכולים להגיד בצבא (באופן שערורייתי) שהמסתננים הם איום ועדיין כל הטיעונים והדמגוגיה וההפחדה בתגובות כאן לא יוכלו לשאלה הפשוטה והיחידה שהיא בלתי הפיכה והיא חיי אדם. אני מאחל לכל חבריי שיגיעו לקו הזה אחרי שלא לשאת אל מצפונם את חוסר ההחלטה המדינית ולא לסכן חיי אדם

  • 10.

    כבר היינו במצב הדופקים נואשות על חומותיה החירשות של מדינה אחרת

    בקמיניסטר, 22/06/11 21:16

    ... בחיפוש אחר מקום לשרוד בו? ולא למדנו מזה כלום

    אם קורבן לשעבר לא מבין קורבן בהווה אין מה להגיד.

    עם כיוונון לפתרונות אלטרואיסטים אפשר להתמודד עם כול בעיה

    וחוק הקרמה יפעל במלא כוחו על העם שלנו בזה אני בטוחה כנראה שהשואה לא הכניסה בנו קצת צנעה והבנה לאנשים תלושים ונרדפים
    ואור לגויים נשכח כאילו לא היה.

    רחמים לא אבקש לעמי אלא פקחון עיניים

  • 9.

    התגובות פה פשוט דוחות. ומייאשות.

    אוהד, 22/06/11 20:34

    אחלה טור, עידו. אכן, דילמות לא פשוטות. תודה.

    • אני מסכימה...

      חן, 22/06/11 20:48

      אבל זה ככה בכל פעם שמישהו מציג משהו בצורה קצת שונה, פחות מתנשאת ומתיימרת, יותר אנושית ויותר משוחררת מדעות קדומות...
      אז אין סיבה להתייאש
      רק לקוות לטוב
      תודה על הטור

  • 8.

    עולם ללא גבולות...

    שאילתא, 22/06/11 16:04

    השאלות הללו ללא ספק מעוררות. בפנטיזיה שלי אני רואה את העולם כמקום ללא גבולות, ללא גדרות, ללא לאומים... זה נשמע מופרך עכשיו, אבל זהו בדיוק הכיוון אליו אנחנו צועדים... הגלובליזציה, מנוכרת וקשה ככל שהיא נתפסת, מובילה אותנו לשם. זה מתחיל בפייסבוק בו הפכנו לעם אינטרנטי אחד, אני מאמינה שלא תהיה ברירה והגבולות ילכו ויטשטשו...
    האם זה נכון...?...
    האם זה יהיה עולם של תרבות אחת ללא תרבויות רבות ומגוונות?
    זו בהחלט שאלה...

    • סמי

      מותק, 22/06/11 17:24

      ללא גבולות את יכולה לגור בים באוהל ועדיף כחול.מה זה קשור לפייסבוק? שם כולם שמחקיםואוהבים יש שם רק לייקים, זו אשלייה שתיעלם מתישהו כי בחיים יש גם דיסלייק ולהתנחם בעולם וירטואלי הזוי זה לא פתרון.

  • 7.

    הנה כבר מתחילה שטיפת המוח של עיתונאים מטעם לטובת אג'נדה מסויימת

    המצב בסודן טוב. נקודה., 22/06/11 15:59

    יש פתרון בסודן. הם מחפשים עבודה. בשום מקום לא מאפשרים השגת גבול שכזאת. בארה''ב יורים במשיגי גבול באזור הגבול עם מקסיקו.
    הסודנים ידועים בכל אפריקה באכזריות שלהם, שוחטים אחד את השני, אונסים ומתעללים. גם בארץ הם תוקפנים ולא מסכנים כלל וזוהי רק ההתחלה...

    • שטיפת מוח?

      שלי, 22/06/11 17:32

      הכתבה פה מעלה שאלות. הבעיה הקשה בעולם שלנו היא שאנשים לא שואלים יותר, הם פשוט יודעים!
      הם כל כך יודעים, שאין שום מקום לשאלות, ספקות, הרהורים.
      כולם יודעים. כולם צודקים.
      כולם.
      ארה''ב היא לא דוגמא להתנהגות מוסרית או רצויה, כך שלא ברורה ההשוואה הזאת.
      הסודנים ידועים בכל העולם באכזריותם? הייתי אומרת שהגזענות שאתה מביע כאן היא אכזריות, אבל אני בטוחה שאינך אדם אכזר.
      רק אחד שיודע.
      כלומר, חושב שהוא יודע.
      אני מאוד מציעה לך לשים את עצמך בנעליהם ולו לרגע... אני לא אומרת שאני בעד שהם יהיו כאן. אני כן בעד לראות את הבעיה ולתהות לגביה... מתוך מקום אנושי וחומל.
      בהצלחה

      • לא שלי, הבעיה האמיתית היא שכיום חושבים יותר מדי בצורה שכלתנית מוגבלת.

        אייל, תל אביב-יפו, 23/06/11 08:22

        לא צריך לחשוב יותר מדי. השילוב של השכל הישר והאינטואיציה נותן מייד את התשובה הנכונה לרוב הסוגיות. לשמוע את ההתפלפלות המילולית של יפי הנפש ה-''אינולקטואלים'' ה-''נאורים'' זה דבר שמעורר משהו בין גועל נפש לרחמים. מרוב תהיות והתפלצנות פשוט יצאו האנשים האלו מדעתם.

        העניין עם הפליטים הוא שחור ולבן. יש מספיק פליטים פוטנציאלים באפריקה כדי להציף אותנו בצונאמי אנושי ולחסל את כל מה שבנינו כאן למען העם היהודי. מכיוון שזו תהיה צביעות מוחלטת ומגעילה להחליט שאפשר לקבוע מכסת קליטה, הדבר הנכון והטבעי לעשות הוא לא לקלוט כאן אפילו פליט אחד. גם יפי הנפש המתחסדים ביותר הרי יגיעו יום אחד למצב בו יתעוררו ויבינו מה גרמה כאן קליטה בלתי מוגבלת של פליטים אפריקאים. אז איפה תשימי את הגבול? מתי תתחילי להתאכזר בעצמך אל אלו שממשיכים להגיע כשכבר הגיעו כאן מים עד נפש?

        בדיוק. התעסקות כפייתית בהרהורים ותהיות היא סוג של נכות שכלית.

        • קביעה כי איזשהו פן של המציאות הוא שחור ולבן

          ציפי, 23/06/11 11:20

          זה סוג של נכות שכלית!
          הבעיה היא שכיום חושבים יותר מדי בצורה שכלתנית מוגבלת... כמוך למשל.

        • מה? נכות שכלית? שחור לבן? אפילו אחד?

          לא מבין, 26/06/11 14:12

          שמע, אפרופו נכות שכלית
          לא הבנתי כלום ואני לא תופס מעצמי מפגר
          הבנתי את הקטע הציני של העניין עם הפליטים הוא שחור ולבן זה באמת הגישה הקולוניאליסטית-אוריינטליסטית.
          מה קשור אפילו פליט אחד? יפה שאתה מזהה אותם כפליטים, ככה אתה מבין שאתה מסרב לפליטי מלחמה את המקלט שהאום פסק שמגיע להם בעקבות השואה, זה יישום מסקנות סבבה.
          אבל אפילו אחד? אתה יודע יש כאן כבר כמה עשרות אלפים אז מה עכשיו?
          וכתשובה לשאלה של עידו: בוא גבר תעמוד על הגדר תירה אתה (או תגרום למצרים לירות) במבוגרים בנשים בילדות שבאים יחפים מיובשים בוא תגמור את העבודה שהג'נוסייד שם לא סיים
          ונתראה ברצח העם הבא

  • 6.

    מספיק בלבולי מוח. לאפשר להם כניסה לישראל זה לירוק לניספי השואה בפרצוף.

    אייל, תל אביב-יפו, 22/06/11 15:58

    אין להם מה לחפש כאן, חד וחלק. לא יצרנו את הצרות שלהם ולא תרמנו כלום לנכשלות של המדינות המחורבנות שמהן הם מגיעים. ישראל היא מדינה קטנטונת, שאילו היתה קיימת לפני השואה, לא היתה מתרחשת השואה. ישראל לא יכולה ולא אמורה להכיל את הזרם האדיר של מיליוני החלכאים והנדכאים שמייחלים להגיע לכאן מאפריקה כדי להציל את עורם על חשבוננו.

    מי שהגיע לכאן בשארית כוחותיו, מן הראוי שיושם במתקן הסגר, יקבל טיפול רפואי, מזון, בגדים וכו', יקבל סכום מסויים של כסף ויוחזר לאלתר לארצו. ומה יקרה לו שם? זבש''ו, לא שלנו. הגבול צריך להיסגר הרמטית והמסר צריך לעבור בחזרה לאפריקה שלא כדאי לנסות להגיע לכאן, כי לגמרי בלתי אפשרי להיכנס.

    אין כאן בכלל מקום להתפלספות ייפת נפש. זה או הם, או אנחנו. מיליוני יהודים התפללו להינצל מידי הנאצים כדי להגיע לכאן, ולא הצליחו. בנינו כאן מדינה שאמורה להיות מבצרו של העם היהודי הנרדף. והנה צצים להם עקומי שכל למיניהם שדוחפים להציף אותנו באוכלוסייה אדירה שאין לה שום קשר לא אלינו, לא אל הארץ הזאת וחלקם הגדול בכלל מוסלמים בני דתם של אויבינו השנואים. צריך להיות מטורף כדי להציע להם מקלט כאן.

    • אז מה נצלנו כדי לבנות מבצר לאגואיסטים שדם יהודי טהור זורם מכוס אימם?

      אלוהים שיעזור לנו, 22/06/11 21:26

      די די ,העתיד,אם יהיה,יהיה בלי גבולות ולאום וכול ה''משוכנעים'' כמוך ילחמו למוות על ''שלהם'' וישאר עולם בלי שכמוך בדלנים קורבנות תוקפניים שצועקים וצועקים ולא רואים אפ אחד חוץ מהם וקיומם האגואיטסי.

      לטבע האנושי יהיה סיכוי רק אם כמוך ימודרו ממנו
      ועל כך אתפלל

  • 5.

    אין דילמה

    זרח, 22/06/11 15:39

    בטבע מינים שלא יודעים להגן על עצמם לא שורדים. 1500 איש מתים בשנה כתוצאה מצפיפות בבתי חולים, אנשים רעבים בקושי סוגרים את החודש, המחאה כאן היא על קוטג' ולא בית, הורים לא רואים את הילדים שלהם כי הם צריכים לעבוד כמו מטורפים בשביל לקיים רמת חיים סבירה, אז על מה לשלם מיסים, כדי להחזיק מסתננים? עניי עירך קודמים אחרי שכל אזרח פה יחה באמת בכבוד אפשר לשקול עזרה לאחרים. הבעיה היא עם המתחסדים שבגלל רגשות האשם שלהם על עצמם הם מנסים להציל את העולם, אבל זה לא באמת עוזר נכון?

    • אני מבין שאין לך מושג מה זה מילואים

      תרח, 24/06/11 22:58

      בטח לא מחסומים, גבולות, שטחים וכו'.
      הכי טוב זה לגבש דיעות מוצקות בלי להכיר את העובדות.
      ואם בכל זאת אתה יודע מה אתה מדבר, אז אתה בטח לא אדם שהייתי רוצה שיהיה חלק מהעם שלי עם סולם הערכים שבו אני מאמין.

  • 4.

    כן ככה גם חשבה צרפת בשנות ה-70

    ג'וני, 22/06/11 14:55

    ועכשיו היא מוצפת במוסלמים שמאיימים לשנות שמה את התרבות ולך תדע אם אפילו יום אחד יכניסו את חוקי השאריה במקום החוקה הצרפתית. למדינת ישראל יש מספיק בעיות תעסוקה פשע חינוך וביטחון גם ככה. בוא נדאג לאחינו בעיירות הפיתוח ירוחם דימונה ושדרות לפני שנדאג לאחינו באפריקה.
    בן אדם שדואג לילדים של השכן בזמן שהילדים שלו הולכים יחפים ורעבים הוא לא בן מוסרי. הוא בטוח גם לא בן אדם אתי

  • 3.

    אני מאחלת לכל אלה שמשכירים להם דירות שכל הכסף שאתם מרווחים ילך לתרופות (ל''ת)

    נמאס כבר, 22/06/11 12:01

    • אני תומך בגישה שלך לגבי רווחים מהון ותמיכה ברפואה, מקווה שאת לא מבטאת

      סוציאל דמוקרטיה, 25/06/11 18:58

      את עמדתך נגד הפליטים אלא בעד מדינת רווחה

  • 2.

    לכולם זה בסדר,כל עוד זה לא לידם אני מזמינה אתכם לראות את החורבן שיש לנ

    לא מבינה כלום, 22/06/11 11:49

    בדרום תל אביב,גניבת תיק מקשישה,חטיפת תיק מבחורה צעירה,כל מיני מילים לא במקום,הם לקחו את כל מקומות העבודה בעיריית תל אביב,מפטרים אנשים שעבדו שנים שזקוקים לכסף הזה ושמים אותם למה אני שואלת למה,
    ולאף אחד אין תשובה,אי אפשר לשכיר דירות כי הם הציפו את האיזור,אם היו מחלקים אותם שווה בשווה בכל הערים בארץ מילא איך זה לא קורה ואנו סופגים את הכל
    תעשו כבר משהו לעזזאל

    • הביקורת לגבי אכיפה נגד פשיעה והמצוקה בשוק הדיור מוצדקת. הפנייתה אל הפל

      אלי, 25/06/11 19:01

      אל הפליטים או אל הגבול מגוכחת

  • 1.

    יפה. תיארת את הדילמות יפה.

    אהרון, 22/06/11 11:05

    לצערי גם לי אין תשובות, ואני רק מבקש ממך לא לנוע בעקבות 'המתהלמים והיודעים' מכל הצדדים.