• 14.

    מאמר פשוט מרתק

    תל אביבית, 30/08/11 08:13

    צריך לקרוא מספר פעמים כדי להבין את הרעיונות העמוקים הנוגעים לחיי כל אחד מאתנו .

  • 13.

    תודה אלי ריפמן

    אור, 27/08/11 16:58

    פרשנות קריאה ושווה לכל נפש.
    אין כמו הקבלה, לשלוות נפש ואהבת חינם בין בני אדם

  • 12.

    "המקום שאותו בחר אלוהים"

    Yossi, 27/08/11 04:08

    מלכים א פרק ח, יא

    ולא-יכלו הכוהנים לעמוד לשרת, מפני הענן: כי-מלא כבוד-יהוה, את-בית יהוה.

    • הבהרה

      אלי רייפמן, 28/08/11 16:04

      כבודו,

      הפסוק המצוטט הינו לגבי העובדה כי בית המקדש הראשון היה למשכנו של ה' אך לא לכך כי ירושלים נבחרה על ידו להיות העיר בה יבנה המקדש.

      בהמשך הדברים הינם ברורים גם ברמת הפשט :
      מִן-הַיּוֹם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶת-עַמִּי אֶת-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, לֹא-בָחַרְתִּי בְעִיר מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל, לִבְנוֹת בַּיִת לִהְיוֹת שְׁמִי שָׁם; וָאֶבְחַר בְּדָוִד, לִהְיוֹת עַל-עַמִּי יִשְׂרָאֵל. יז וַיְהִי, עִם-לְבַב דָּוִד אָבִי--לִבְנוֹת בַּיִת, לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל. יח וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-דָּוִד אָבִי, יַעַן אֲשֶׁר הָיָה עִם-לְבָבְךָ, לִבְנוֹת בַּיִת לִשְׁמִי--הֱטִיבֹתָ, כִּי הָיָה עִם-לְבָבֶךָ. יט רַק אַתָּה, לֹא תִבְנֶה הַבָּיִת: כִּי אִם-בִּנְךָ הַיֹּצֵא מֵחֲלָצֶיךָ, הוּא-יִבְנֶה הַבַּיִת לִשְׁמִי.

      גם בתקופת דוד וגם בימי שלמה ברור כי דוד החליט לבנות את בית המקדש בירושלים מתוך הכרעתו הוא ולא היות וה' בחר את מקום שכינתו.

      גם חז"ל במשנה ובגמרא מעידים כי אמנם ישנם רמזים לירושלים כעיר חשובה המפוזרים במקרא אך אין בחירה ספציפית של עיר ע"י ה' ובטח שלא ירושלים. בכבוד רב, אלי

  • 11.

    נותנים במה לפושע מורשע

    מעריב מסנן תגובות, 26/08/11 16:50

    אם כבר, אז שרייפמן ייכתוב עצות לניהול השקעות

  • 10.

    מעריב חונכים מדור חדש - פושעים כותבים

    דון קורליאונה, 26/08/11 15:57

    למה לא לבקש מאלי רייפמן שיכתוב מדור עצות בנושא השקעות וניהול כספים?

  • 9.

    אלי, אתה מפתיע בכל שבוע מחדש (ל''ת)

    טל, 26/08/11 15:35

  • 8.

    כשרון מדהים לבטא דברים עמוקים בפשטות! (ל''ת)

    ורד, 26/08/11 15:04

  • 7.

    את הפרשה גם בעיניים אחרות

    אפשר לראות, 26/08/11 14:47

    http://www.kab.co.il/kabbalah/short/21046

  • 6.

    עורך מעריב :למה לתת פתחון פה לעבריין ? (ל''ת)

    אורי, 26/08/11 14:33

    • אורי,קרא שוב המאמר(או "הפרשה"),תחפש בתוכך..

      donone0750, 27/08/11 21:01

      אני חש ממך יותר קללה מברכה .אז יאללה תתאמץ קצת,תדליק האור ויחד איתך כולם יגדלו בו..

  • 5.

    עם הארץ כותב כשאין לו מושג במקורות היהדות- בושה לאינטלקט

    היית מקבל מירשם לתרופה מחסר דיעה ואנלפבית ?, 26/08/11 13:53

    השהות בכלא לא עזרה להכניס שכל בקדקודו של אלי רייפמן ! אין לו מושג בספרות המדרש - והרי המקורות :
    להלן רשימת מקורות בסיסיים המתייחסים לרמזים אודות ירושלים בתורה.
    ירושלים איננה נזכרת כלל בשמה בתורה, אך היא רמוזה במספר מקומות, הן בספר בראשית (אברהם מגיע לירושלים פעמים ) והן בספר דברים לקראת כניסת בנ"י לארץ ( ובפרט לזיקה לנחלת בנימין היא נחלת שכינה ) .
    אין המקורות המובאים כאן מקיפים את מגוון דעות הפרשנים ביחס לפסוקים המובאים.
    הם מציגים מס' דעות יסודיות שיאפשרו לנו לזהות את המקומות ולעמוד במידה על אופייה ומהותה של העיר ירושלים.
    היות ומדובר רק ברמזים – ולא בציון מפורש – הדבר רומז לנו על צביונה העתידי של ירושלים שילך ויתברר במשך הדורות.

    א. אברהם בעמק שווה הוא עמק המלך נפגש עם מלכי צדק מלך שלם
    - בראשית י"ד , י"ז – כ"ד
    - תהילים ע"ו, ג' " ויהי בשלם סוכו ומעונתו בציון"
    - " ויצא מלך סדום לקראתו אחרי שובו מהכות את כדרלעומר ואת המלכים אשר איתו אל עמק שווה הוא עמק המלך " ( בראשית י"ד, י"ז )

    " ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ומים והוא כיהן לאל עליון " ( בראשית י"ד, י"ח )
    - על פסוק זה אמר הרמב"ם היא י

    •  (ל''ת)

      , 26/08/11 18:25

    • תגובה למס' 5 לפרשרת ראה של אלי רייפמן (ל''ת)

      orsela, 28/08/11 01:48

    • תגובה למס' 5 פרשת ראה אלי רייפמן

      orsela, 28/08/11 02:01

      הינך מחזיק עצמך כדעתן וככזה הבאת סימוכין. לא יאה "לדעתן" לתקוף בכל צורה שהיא.זו זילות לעצמך !!! הורה היא ים וכפי שנלמד מהפנימיות לגבי ירושלים , פרושה גם יראה שלם שמשמעו יראת הרוממות מתוך שלום , חיבור בין ההפכים בתוכך . עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו , אמן . לכך אנו חותרים ודוקא יפה מאד פרשנותו של כב' אלי רייפמן , שכל ההרמוניה תשרור בתוכנו פנימה וכלל לא חשוב המקום אם נכיל את השלום בתוכנו שיכיל את כולם !

    • הבהרה

      אלי רייפמן, 28/08/11 16:09

      אדון נכבד,

      אין כל מחלוקת על כי ירושלים מוזכרת במקרא וכי ישנם רמזים עליהם עמדת. אך כעובדה, אין בחירה מפורשת של ה' בעיר כלשהי, כולל ירושלים כעיר משכן מקדשו ולא התקיים מעולם (מבחינה מקראית או תלמודית) "...בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר-יִבְחַר יְהוָה...", קרי, אין "בחירה" מפורשת ע"י ה' אלא החלטה חד-צדדית של דוד, מאות שנים לאחר זמנה של הפרשה הנדונה, על ירושלים היבוסית כעיר משכנו של האל.

      אשמח לקבל כל מקור המראה אחרת. אין זה מס שפתיים. לא אתבייש להודות בטעותי לעניין ובאופן פומבי כל עוד האמת המדרשית או המקראית תוצג נכונה ולא אהיה טועה ומטעה את הקהל.

      בכבוד רב,

      אלי רייפמן

  • 4.

    I didn't expect much but was pleasently surprised

    no one, 26/08/11 12:48

    Wasn't the author persecuted a few years ago though for financial fraud?

  • 3.

    קול השפיות

    יפעת, 26/08/11 11:48

    תודה

  • 2.

    קראתי בקפה שתצליח בעסקים וגם השקעתי כסף באמבלייז

    אלעזר הידעוני, 26/08/11 11:15

    בסוף יצא שפשטת את הרגל, הורשעת בזיוף וישבת בכלא.

    סחתיין על הברכה.

  • 1.

    קבלה בגרוש

    רן צבי, 26/08/11 11:09

    כשאתה מתחיל לילל על המלחמות שהיו,הדם שנשפך לשוא עוד דברי הבל ברוח הזמן ברור שלא למדת, לא הגית ולא נצרפת וכל דבריך הן עטרה להתהדר בה

    • קבלה בשקל

      חוה, 26/08/11 14:54

      על זה נאמר "הפוסל במומו פוסל"
      שבת שלום