כוכב נולד: חופשי זה מחוץ לגמר

ערן סויסה חיכה עד חצי הגמר כדי להתחקות אחר באושיות החזקות של "כוכב נולד". את הפרק של ליל אמש הוא מסכם כאכזבה מצד לירן, ולדי ומיי והפתעה דלומית טהורה. וגם: תהייה לגבי עומר אדם

ערן סויסה | 24/8/2009 11:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העונה השביעית של "כוכב נולד" תיזכר לנצח כעונה הכי לא-צפויה בתולדות התוכנית. ההדחה בטרם עת של פאולה ולנשטיין המצוינת, הפרידה מעומר אדם וההדחה הכפולה, תוך יומיים, של חובי סטאר - שלושה מתמודדים שלא הייתי מתנגד לראות בגמר של התוכנית והודחו במהלך העונה.

אתמול נרשמה הפתעה נוספת, כשבסוף שלב חצי הגמר נודע כי דנינו אאוט- דלומי, בלייברג ופיינגולד - אין. לא משנה מה תגידו, אני לא מאמין לאף אחד שאומר שהוא הימר בתחילת העונה שכך יראה הגמר של התוכנית. ההפתעה הזו היא הוכחה שעונה נוספת של "כוכב נולד", למרות הביקורת, היא לגיטימית לגמרי.

רוני דלומי – "מותק" ו"בגלל הלילה"

ההפתעה הגדולה של הערב היא רוני דלומי. דנה אינטרנשיונל אמנם הצמידה לה את הכינוי "תפרחת הדלומי" לפני כמה שבועות, אבל מעט מאוד צופים בבית האמינו שהיא תגיע לשלב הגמר.

דלומי פתחה את שלב חצי הגמר בביצוע מעולה לשיר "מותק" של רוני דואני. ניסיון דומה ברמת הקונספט, אך מוצלח פחות, נעשה בעונה השלישית של "כוכב נולד" על ידי המתמודדת הדר עוזרי. נכון שלדלומי לא היו נעליים גדולות להיכנס אליהן מבחינה ווקאלית (לא של עוזרי ולא של דואני) אבל דלומי הצליחה להפתיע ביכולותיה,

בריקוד סוחף ובשירה מדויקת.

בגזרה השקטה, דלומי לא חששה ובחרה בשיר "בגלל הלילה" של חוה אלברשטיין. במחשבה ראשונה מדובר באקט מעט יומרני, במחשבה שנייה ואחרי צפייה חוזרת, היא עשתה זאת בכבוד בזכות קולה הצלול והמלטף, שהחמיא לשיר. לא אתפלא אם היא דורגה ראשונה בקולות הצופים בבית.

ביצועיה הראשונים של דלומי החיננית בתחילת העונה לא היו מרשימים וזכו לביקורות לא טובות מצד השופטים. משבוע לשבוע היא הצליחה למצוא את מקומה בתוכנית והשתלבה היטב  עם המקצוענים ממנה.

צילום: רונן אקרמן
רוני דלומי. הפתיעה. צילום: רונן אקרמן צילום: רונן אקרמן
ולדי בלייברג – "נוצה ברוח" ו"חגיגה"

את ולאדי בלייברג אני מכיר עוד מתקופת הצבא, כששירת בלהקת חיל האוויר - סוג של גילוי נאות על הדרך. הוא נחשב לאחד מהזמרים המצוינים במחזור וכמי שאוחז ביכולות ווקאליות יוצאות דופן. על אף האמונה בו וההערכה כלפיו, הן כאדם והן כזמר, לא האמנתי שהוא יגיע אל השלב שנינט הגיעה אליו.

במקרה הטוב, הימרתי שהוא יודח אחרי צמד האחים שהודחו ראשונים ואני בטוח שאני לא היחיד שחשב כך. אבל הביצועים המתורבתים והמדויקים, בחירות השירים, הגיוון והכישרון הביאו את בלייברג עד הסוף. למרות זאת, אמש ביצועיו היו מאכזבים. ליתר דיוק, בחירת השירים לא היתה נכונה.

זה התחיל עם ביצוע לשיר המרגש אך הנטחן ביותר בשלבי האודישנים - "נוצה ברוח", שביצעו בעבר בהצלחה שירלי נוב מ"כוכב נולד 3" ולבנת בן-חמו, היום שדרנית בגלי-צה"ל. הביצוע היה מדויק אך נטול רגש.

זה המשיך עם "חגיגה". המחשבה מאחורי הבחירה ברורה: בלייברג רצה שוב להפתיע ולהראות שגם הוא - רוסי מובהק - יודע גם לסלסל. הוא אמנם לא זייף אבל גם לא נתן ביצוע ראוי לשלב קריטי כל כך. מאוחר יותר שמחתי לגלות שהקהל בכל זאת בחר בו.

הבחירה בבלייברג מעידה על קהל אחר של צופים שהצביע העונה. אם היתה האופציה לבדוק מי הם הצופים שהצביעו עבור הזמר, סביר להניח שלא מדובר בקהל יעד בגילים של "מונופול" או "פוגים". אלא קהל שציפה וחיכה למשהו אחר וסופסוף, אחרי שבע עונות, קיבל את זה.         




צילום: רונן אקרמן
ולדי בלייברג. בחירות לא נכונות. צילום: רונן אקרמן צילום: רונן אקרמן
מיי פיינגולד - "הללויה" ו"בגלגול הזה"

למרות הפרגון של השופטים,  גם מיי פינגולד עשתה את אותה הטעות של בלייברג בבחירת השירים. אם כבר היא בוחרת לבצע שיר של שלום חנוך אז למה לבחור את השיר הלעוס "בגלגול הזה". שיר בעל קצב מרקיד אבל מבחינה ווקאלית לא מאתגר בעליל. הצרחות המוכרות ויוצאות הדופן של פיינגולד לא הצליחו להפוך את הביצוע למשהו ראוי או מפתיע.

לביצוע השקט בחרה פיינגולד את הקלאסיקה האהובה של ליאונרד כהן, "הללויה" ובעצם הבחירה הבהירה לצופים בבית שאם הם חשבו שדלומי יומרנית שבחרה שיר של חוה אלברשטיין, אז כדאי שיחשבו פעמיים. מילא שהרעיון לא מקורי (השיר בוצע בכבוד לפני שבועות ספורים על-ידי נינט טיייב במהלך עצרת של הקהילה ההומו-לסבית בכיכר רבין) אבל גם הביצוע היה מדויק אך נטול רגש.

עם זאת, פיינגולד בהחלט ראויה להגיע אל קו הסיום. נערת הרוק עם צבע השיער של מרקר מצליחה מדי שבוע להרטיט אלפי צופים ולזכות בתואר "הביצוע המצטיין" ובצדק. מיקומה בגמר לא הפתיע ומגיע לה בזכות ולא בחסד.  

צילום: רונן אקרמן
מיי פיינגולד. בחירה ברורה. צילום: רונן אקרמן צילום: רונן אקרמן

אכזבת הערב נרשמה בגזרת לירן דנינו. ברגע האמת לא הצליח הכוכב הצעיר לעשות את כל מה שהוא עשה כל העונה. לזכותו יאמר שהוא בילה זמן לא מבוטל בבית חולים לאחר שחש ברע וייתכן כי ביצועיו נפגעו בשל כך.

על פניו - דנינו עשה טוב כשבחר את "ואני קורא לך". בחירה לא צפויה ומעניינת. בפועל - ביצוע חביב שכלל אי-דיוקים בסוף כל בית ובאופן משונה אף אחד מהשופטים לא התייחס אליהם. הבחירה השנייה עוד תירשם בספר תולדות "כוכב נולד" תחת הכותרת "הבחירה המחרידה ביותר בשלב חצי הגמר".

לא ברור מה עבר לדנינו בראש כשבחר את השיר הקיטשי, המיושן והמעייף שמשמיעים בכל ערב של קריוקי או מסיבת אייטיז ישראלית - "חופשי זה לגמרי לבד". לא משנה מה הוא היה עושה איתו מדובר באחד השירים הפחות טובים של בנזין כך שבמקרה הזה, לפחות מבחינתי, זה היה אבוד מראש.

למרות הכל, נרשמו אכזבה גדולה וגם צביטה קלה בלב כשנודע שדנינו הוא המודח. ייתכן והקהל בבית שכח את האודישן הראשון והמצוין של הזמר הצעיר ובהמשך גם את הביצועים הנעימים והמרגשים. הקהל אמש הושפע מהביצועים הפחות טובים של הזמר ושלח את לירן הביתה.  

צילום: רונן אקרמן
לירן דנינו. חבל שהודח. צילום: רונן אקרמן צילום: רונן אקרמן

הבשורה המשמחת בשלב חצי הגמר הוא שסוף סוף נזכה לקרב בנות. סוכרייה מתקתקה עם פוטנציאל הנחייה בערוץ הילדים אל מול מלכת הניקוטין. אף אחת מהשתיים לא דומה לשירי מימון או נינט טייב ואל תבנו על שחזור קרב החתולות, אבל בהחלט מדובר ברענון מוסיף כשמדובר בתוכנית טלוויזיה.

בכלל, אולי כדאי לוותר מראש על הקרב הזה ולבחור בבלייברג, שהצליח להביא משהו אחר לתוכנית, להפתיע ובכל זאת להתקדם לאט אבל בטוח ולכבוש חלק גדול מהקהל בבית.

לסיום, אמירה קטנה בנושא עומר אדם – אני בטוח שלצופים רבים בבית חסרה נוכחותו של המתמודד הצעיר. אחרי הביצועים אמש אין לי ספק שהוא היה מגיע לרשימת המתמודדים שהיו עולים לשלב הסופי. חבל לו, חבל להפקה וחבל לנו. פספוס.





הביצוע של הערב

                
בחר
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

כוכב נולד 7: בדרך לאילת

צילום: יח''צ קשת

כתבי NRG מעריב מלווים את העונה השביעית של "כוכב נולד" עד לחוף באילת

לכל הכתבות של כוכב נולד 7: בדרך לאילת

עוד ב''כוכב נולד 7: בדרך לאילת''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים