קולנוע ביתי: זה הסוד שלי
"בסוד העניינים" מוכיח שהבריטים שכחו איך לשלוט אבל זוכרים איך לייצר סאטירה פוליטית, "סקס והעיר הגדולה 2" מוציא את החשק מהחיים ו"ELVIS ON TOUR" מעורר געגועים למלך. סקירת די.וי.די לסוף השבוע
כן אדוני השר
''בסוד העניינים'', סרטי אורלנדו, 2009


בסוד העניינים צילום עטיפה
עלילה: סיימון פוסטר (טום הולנדר), שמונה זה אתה לתפקיד השר לפיתוח אזורי-בינלאומי בממשלה הבריטית, אומר בראיון "מלחמה איננה נראית באופק" וזאת בשל עמדותיו הליברליות המתנגדות לשימוש בכוח. אלא שכאשר הוא מנסה להסביר בתקשורת למה הוא מתכוון, הוא מועד בלשונו ומעניק את הרושם שהוא למעשה תומך במלחמה.
העזר-כנגדו הוא טובי רייט (כריס אדיסון) שכמו הבוס שלו גם הוא בשר טרי, עם הרבה כוונות טובות, שפשוט לא מתאים לתפקיד הרגיש ולא יודע לשמור על לשונו. האקדח שנשלף במערכה הראשונה יורה צרורות במערכות הבאות וגורם לשלל נפגעים הן מפגיעות ישירות והן מנתזים
של הכדורים.
מי שאמור למזער את הנזק הוא הדובר והאחראי על ההסברה בממשלה, מלקולם טאקר (פיטר קופאלדי), התגלה כאיש גס רוח, רודן, דוחה ונרקסיסט שלעומת הקללות שהוא פולט מפיו כשהוא רגוע, גורמת לכל מלח שיכור וכועס להישמע כמו נער במקהלת "פרחי לונדון".
בשל פליטת הפה של השר הבריטי הממשל האמריקאי מקים ועדה שמסבכת כמובן את המצב ומדרדרת את שתי המדינות אל מלחמה חסרת היגיון או תועלת, תחת הנהגתו של גנרל אמריקאי - ג'יימס גנדולפיני הנפלא, היחיד שממש מוכר לצופים הישראלים בזכות תפקידו האלמותי כטוני סופרנוס בסדרה הנפלאה ה"סופרנוס".
למה כן: למרות שארמנדו לאנוצ'י (הבמאי ואחד מיוצרי התסריט), בחר בתיעוד בצורה בה הסרט נראה יותר כמו הצגה בריטית ופחות כמו יצירת קולנוע, התוצאה הסופית סאטירה פוליטית משעשעת, מנערת ומטלטלת וכמובן גורמת לצופים הסקפטיים והציניים לבוז עוד טיפה יותר לפוליטיקאים הנאלחים שאותם הם מכירים במציאות.
למה לא: כי אחרי שתשמעו 106 דקות שמחציתן קללות גסות, גם אתם תקללו בלי כוונה על כל דבר פעוט שירגיז אתכם. אם אתם לא חושבים שזו בעיה, אז מבחינתי אתם יכולים ללכת לכל הרוחות. חולרות.
למה טוב שיש בבית: כשתקבלו "צו 8" במלחמה הבאה, רצוי שתדעו איך הממשלה קיבלה את ההחלטה על יציאה למלחמה.
תוספות: אין וחבל.
(יצחק טסלר)
בשירות הוד מלכותה. בסוד העניינים
ככה זה כשיש 2
''סקס והעיר הגדולה'', התו השמיני, 2010


אהובי קנה לי דיונה. סקס והעיר הגדולה 2 יח''צ
מי שמצילה את הבנות מהשגרה היא סמתנתה שגוררת את החבורה להתארח אצל שייח' ערבי. כדי להשלים את הקלישאה היא פוגשת ממש שם, בקצה העולם, את איידן, האקס המיתולוגי ומתלבטת האם מה שקורה באבו דאבי, באמת יישאר באבו דאבי.
למה כן: הסרט הזה הוא הוכחה שעם ניתוחים פלסטיים, איפור מקצועי ומצלמות עם עדשת "ring light" שמטשטשת קמטים, הזמן לא באמת עושה את שלו.
למה לא: מזל שלדמויות בסרטים אין יכולת בחירה, כי אם קארי היתה רואה את עצמה ב"סקס והעיר הגדולה 2", היא היתה רצה לשירותים ומקיאה עד מוות.
למה טוב שיש בבית: כי אם אתם מארחות נשים נטולות מודעות עצמיות וציניות הן באמת יישמחו לראות את הסרט ואפילו ייהנו ממנו.
תוספות: פשוט כלום חוץ מערוץ קריינות עלוב וזו ממש בושה לאנושות כי אפשר היה לשלב בעותק הדי.וי.די ראיונות, מאחורי הקלעים, פספוסים ועוד דברים שלא עולים כסף להפקה והיעדרם מעיד על זלזול תהומי בצופות.
(אבי שני)
הטבעת נפלה. סקס והעיר הגדולה 2
אלביס שוב הביתה
ELVIS ON TOUR, התו השמיני, 1972


עזב את הבניין אבל לא את הדי.וי.די. אלביס במדיסון סקוור גרדן איי פי
האמת שזה פשוט מרתק לראות ולהבין בצורה הזו את המהפכה המוזיקלית שיצרו אלביס בפרט והרוק-אנד-רול בכלל. המצלמות הרבות מתעדות את ההכנות, גם של עובדי הבמה הפשוטים, את המתח העצום בו היה נתון אלביס רוב הזמן, את ההערצה המדהימה של הצעירות כלפיו ואת המאמץ הפיזי שלו בכל הופעה (כולל הזעה ברמות שמוכרות רק בסאונה שוודית).
למה כן: בניגוד לסרטים של פרסלי שזכה לבוז רב מצד המבקרים, הסרט הזה שבעריכתו היה שותף גם מרטין סקורסזי זכה ב"גלובוס הזהב" לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר לשנת 1972, בין השאר בזכות שימוש במסך מפוצל, הרבה לפני שיוצרי "24" חלמו על זה.
למה לא: כי הסרט הזה שתורגם לכמעט 20 שפות, לא תורגם לעברית. באמת שאני לא מבין למה יש תרגום לפינית, מדינה שבה יש פחות תושבים מאשר בישראל. אגב, מכיוון שיש פה לא רק שירים אלא גם דיבורים ובגלל שאיכות ההקלטה שלהם לא תמיד משובחת, גם דוברי אנגלית יצטרכו ממש להתאמץ כדי להבין את החלק הלא-מוזיקלי של הסרט.
למה טוב שיש בבית: גם סקורסזי וגם מוזיקה משובחת בחבילה אחת, זה באמת לא רע.
תוספות: אין. באסה
(יצחק טסלר)
תשע דקות בגן עדן. קטע ארוך מתוך הסרט התיעודי על אלביס