תואר מלכותי: מאחורי זכייתו של "נאום המלך"
"נאום המלך" זכה בארבעה פרסי אוסקר והוכתר כווינר של הטקס. הלוזרים הם דווקא האחים כהן, שסרטם המבריק "אומץ אמיתי" לא הניב פרסים. שניצר מנתח את הערב הגדול של הקולנוע
- כל הזוכים, הדמעות והצחוקים בבלוג החי שלנו הישר מטקס האוסקר

בהעדפת "נאום המלך" על פני יריבו העיקרי "הרשת החברתית" (שלושה אוסקרים מתוך שמונה מועמדויות), הכריעו אנשי הוליווד בעד העממי והישיר על פני המתוחכם והמורכב. "נאום המלך", כמו כל מחזה טלוויזיה אפקטיבי, יוצר מצג שווא של סרט איכות, שבו משולבת גישה אנושית ביחד עם ארומה בריטית, שתמיד עוזרת להעמדת הפנים של מי-יודע-מה איכות.
בשנים קודמות נפלו כבר חברי האקדמיה במלכודת דומה כשהכתירו סרטים ירודים כמו "שיקספיר מאוהב", "הפצוע האנגלי" או "נער החידות ממובאי" בתואר העליון. הפעם היה זה תורו של "הרשת החברתית" להיות הקורבן לגישה פופולרית זאת.
ואגב כך, הלוזר הכבד של ערב ההכתרות הינו סרטם המבריק של האחים ג'ואל ואיתן כהן, "אומץ אמיתי", שמתוך עשר מועמדויות השכיל להוציא אפס פרסים.

אוסקר 2011 הניב פיצול רב של זוכים, כאשר "התחלה" למשל, לוקח את מירב הפרסים בתחומים הטכניים יותר: צילום, עריכת סאונד, מיקס סאונד ואפקטים חזותיים. העדפת הצלם וולי פפיסטר על פני רוג'ר דיקינס הנהדר, שהיה מועמד הפעם בעבור עבודתו ב"אומץ אמיתי", מציבה את דיקינס – תשע פעמים מועמד, וללא שום פסלון בסלון – כאחד הלוזרים הגדולים ביותר בתולדות האוסקר. חבל.

בקטגוריות המשחק השונות לא נרשמה למעשה שום הפתעה. הבאנקר קולין פירת' אכן זכה, וכך גם נטלי פורטמן, שכל מומחי הוליווד שמו עליה את הז'יטונים. ברובד הפחות נוצץ – תחום שחקני משנה – נרשמת מידה רבה של סיפוק, כשצוות שחקני המשנה של "פייטר" (מליסה ליאו וכריסטיאן בייל) גברו על הצוות המקביל (ג'ופרי ראש, הלנה בונהם-קרטר), הראוותני והריקני, של "נאום המלך".
במילים
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום סרטים וקולנוע -
