סחרוף פינת בנאי: על האוסף שמפגיש בין הפיוט לרוק
"יהודה הלוי פינת אבן גבירול" היה ערב שהתקיים לפני שבע שנים והפגיש בין פיוטים לרוק הישראלי. עכשיו יוצא האוסף, שמשמש אך ורק כחומר נוסטלגי להתרפקות על אותו הערב, לא יותר מזה
''יהודה הלוי פינת אבן גבירול'', אמנים שונים, עבודה עברית

הייתי שם, בהיכל, באחד הערבים הקסומים שידעה המוזיקה ה"ישראלית". סחרוף כיסה את ר' ישראל נג'ארה; מיכה שטרית ואהוד בנאי פגשו את אבן גבירול; אביתר בנאי ומוש בן ארי ביצעו ר' יהודה הלוי. גם מאור כהן ושלומי שבן היו שם, יחד עם עוד רבים רבים אחרים. פייטנים, רוקרים, הרכבי מזרח ומערב. תקצר היריעה. מי יידע כדבר הזה? דור הרוקסן עם שוכני עפר, בני תקופת הגאונים. התחייה, שהיום מתקבלת כדבר מובן מאליו, טמונה במפגש של מילים בנות מאות שנים ויותר - נחלת בתים מסורתיים ושולחנות שבת - עם חשמל רוקנ'רולי, ולא רק. תור הזהב היהודי וגיבורי הרוק הישראלי נכנסו לבלנדר, ספגו ופירשנו, והנה יצאו כשלם.

שבע שנים עברו מאז. שבע שנים בהן מצאו מיטב היוצרים את הפתח לארון הפיוטים היהודי. חלקם שלפו משם אלבום, מחווה קטנה לבית אבא, קאוור קטן, לחן חדש. מאיר, אהוד ואביתר בנאי, מיכה שטרית וליאור אלמליח, ברי סחרוף ורע מוכיח, ערן צור, קובי אוז - נגעו בטקסטים. גם ארז לב ארי, עובדיה חממה, אודי דוידי ואהרון רזאל קיבלו דחיפה גדולה תחת גל ה"מוזיקה היהודית". טייטל דבילי אגב, שנועד לקיטלוג בחנויות הדיסקים. את המילים, מסתבר, אפשר לגאול ואפילו להחדיר לפלייליסט בגלגל"צ.
עכשיו יוצא האוסף. שני דיסקים, מיטב ה"להיטים" - ביניהם "אנה אפנה" של ארז לב ארי, "אנא בכח" של עובדיה חממה, "לך אלי תשוקתי" בלחן החדש של מאיר בנאי - ועוד כמה, פחות מוכרים. את השירים במארז התפוח מלווים הסברים, ביוגרפיות
"יהודה הלוי פינת אבן גבירול" - האוסף, הוא סיכום סנטימנטלי יותר מאשר מארז מגובש, ובכל זאת, חובבי הז'אנר ימצאו בו עניין. אף שמאז התרבו ערבי הפיוטים בביצוע רוקרים - יהיה זה יותר מנכון לשחרר את הקלטת הערב ההוא, בהיכל, כשרבי ישראל נג'ארה פגש את ברי סחרוף.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
