"מאסטר שף" מוצלחת, למרות החטא השיווקי

הפרסומים על הקשר בין הופעת הפתיתים בפריים טיים לחסות שנתנה "אסם" שמו כתם על התוכנית. שקדי העגל החזירו אותה למסלול

אליק מרגלית | 12/12/2012 9:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: מאסטר שף
"מאסטר שף" היא תוכנית ריאליטי לא מזיקה. אין בה ריבים מדממים, היא נטולת אמוציות מרעילות והמשתתפים בה לא עסוקים בלשמור על גבם מהדקירה הבאה. גם המנחים, להוציא אולי את יונתן רושפלד שמפעם לפעם משחרר נביחה, מטפטפים מתיקות ומלטפים את המתמודדים. מדובר במנטורים חביבים ולא סדיסטים מטורפים כמו גורדון רמזי או קפדניים כמו טום קוליקיו מ"טופ שף‭."‬
מאסטר שף, איך הגיעו הפתיתים לפריים טיים?
מאסטר שף, איך הגיעו הפתיתים לפריים טיים? צילום: יוסי אלוני


זהו קסם המשיכה של "מאסטר שף‭,"‬ שככל הנראה נובע מכך שהיא באה בטוב, והציבור מצדו מצביע בשלטים. ובכל זאת, משהו נפגע השבוע במרקם האוורירי של התוכנית. מתחת לכל הטוב הזה ששופכים שם בערימות התגלה משהו מכוער, חסר טעם, שמעלה תחושת קבס הגורמת למנגנון ההקאה להתעורר מתרדמתו.

ובכן, מדובר בפתיתים. כן, אותו מאכל שכל מטבח שמכבד את בעליו יימנע מלהזכירו. אותה גרסת בן-גוריון - כפי שלמדנו מחיים כהן ההיסטוריון שניסה להלבין את השרץ - של אורז הבליחה להופעת אורח בתוכנית הנצפית במדינה. כבר בפרומואים תהיתי על המוזרות הקולינרית שבהפלת המאכל המשעמם ביותר בהיסטוריית המזון הישראלית על התוכנית הזו, אבל ניחא, ייחסתי את זה לבעיית מקוריות ולעייפות החומר של התסריטאים וההפקה.

אבל אז הגיע הדז'יסטיף, פרסום של נתי טוקר ב"דה מרקר" שגורס כי המאכל העלוב הזה הגיע היישר לפריים-טיים בחסותה של חברת "אסם" השולטת ללא עוררין ב"תחום הפתיתים" עם "קשת‭."‬ מתברר שיש תחום כזה. ובכן, נבהיר ונאמר כי לא נעברה כאן כל עבירה רגולטורית, ותחת התנאים (הדי פרוצים) של התוכן השיווקי במדינה, "קשת" אכן עמדה בקריטריונים בעיקר משום שהלוגו של "אסם" לא הופיע לכל אורך התוכנית.

זה לא אומר שאין כאן תוכן שיווקי ערמומי, זה לא אומר שאפשר להכיל את הבושה. אולי היה עדיף בכלל לפרסם את הלוגו של "אסם‭,"‬ להצהיר על שיתוף פעולה, לשים את הדברים על השולחן ולא לטנף את המפה. הרי כל בר דעת וכל מי שיודע להבדיל בין מלח לפלפל - ברור לו שאין לפתיתים כלום ושום דבר עם "מאסטר שף‭,"‬ כך שלבוא ולהפוך את המנה שאפילו השופטים נראו מתענים בלצלוח אותה לתוכנית שלמה זו בגידה בצופה, הונאה קולינרית חמורה שלא ניתן לסלוח עליה.

עד העונה הנוכחית הצלחתי להתחמק באלגנטיות מ"מאסטר שף‭."‬ חשבתי שהיא איטית מדי, נטפלת לסיפורים אנושיים אזוטריים, ובמקום לרגש עם אוכל מעניין בוחרת להתעסק בליהוקים מעניינים. העונה

הזו הוכיחה לי שטעיתי, שמיהרתי לשפוט, וההצלחה האדירה מעידה טוב ממני על איכותה של התוכנית. עם זאת, החטא השיווקי שהתרחש ביום ראשון - חטא קולינרי, מוסרי וחמדני - כמעט גרם לי לשבוע מהעונה הזו כבר עכשיו.

למרות תחושתי שקו פרשת המים נחצה בגסות ביום ראשון, שבתי לבדוק את הפרק של אתמול. חבל שראיתי. היה טוב, היושרה חזרה ואיתה גם הנושא שלשמו התכנסה התוכנית: אוכל. אמנם הרעיון של פיצוח סודות מרכיבי המנה של אחד המנטורים משומש כמו חציל בטחינה ויוגורט, אבל עדיין היה מנחם לראות שלא הכל אבוד. הפעם אף תאגיד לא שימש כסו שף, שקדי העגל כיכבו על הפלנצ'ה ולא הפתיתים יימח שמם. אז יאללה, ניתן עוד הזדמנות ולו רק בשביל לראות את שלי עפה קיבינימט.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום טלוויזיה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים