ברברה סטרייסנד בישראל: היהודייה הגדולה מכולן
קולה אמנם לא כשהיה, סימני הזקנה כבר ניכרים בה היטב, ועם זאת גיחתה של ברברה סטרייסנד לישראל הוא לא פחות מביקור מלכותי. בסוף הערב, גם אם לזמן קצר, הפכה הזמרת לדיווה שהייתה בצעירותה ולא השאירה אף צופה אדיש

עכשיו היא מגיעה לסוף הביקור, מספקת הופעה נדירהלמדי על אדמת ארץ הקודש, במסגרת טור אירופאי קטנטן ומצומצם. בשנים האחרונות נמנעה סטרייסנד מלהופיע בטענה שהיא בכלל פוחדת לעלות על הבמה והיא פיתחה ביישנות קשה לעת זקנה. אבל אמש (ה') זה קרה, והקהל הרב שפקד את איצטדון בלומפילד הגיע במטרה לשמוע אותה שרה ומספרת סיפורים ואנקדוטות מהקריירה הבלתי נתפסת שלה.
ההופעה מתחילה בסקירה של הקריירה הארוכה של סטרייסנד, עד "מצחיקונת". המלכה ברב עולה לבמה עוטה גלבייה שחורה מוזהבת, וכבר בשיר השני מספרת לקהל שלאחר ההופעה הידועה לשמצה שלה בסנטרל פארק ב-67', במהלכה שכחה את המילים לשלושה שירים, לא העיזה להופיע במשך 27 שנים. למזלה מאז היא משתמשת בהופעותיה בטלפרומטר, המעניק לה רשת בטחון, בתקווה כי נתמקד בה ולא במכשיר העזר שלה.
כ-20 דקות לתוך ההופעה סטרייסנד מקרינה סרטון שבנה הכין לה לכבוד יום הולדתה, ממש כמו אמא יהודייה גאה, ומגלה כי בעצם בנה הוא זה ששר ברקע הקלאסיקה "Nature Boy". מיד לאחר מכן היא מזמינה אותו לשיר איתה שיר בשבילנו. בהמשך תזכיר הזמרת גם את אביה ותקדיש לו את השיר "Papa"' לקול צהלות הקהל.
לאחר מכן עוברת הזמרת לחלק האהוב עליה בהופעה, חלק השאלות והתשובות. כאשר היא מתבקשת לעמוד על ההבדלים בין מקום מגוריה לבין תל אביב היא עונה שאין הבדל גדול בין השניים, לפחות לא מבחינת אוכלוסיה. יהודים. הם בכל מקום.
בקשה מהקהל לביצוע של יותר להיטים משנות השבעים מביאה מחרוזת מרפרטואר שירי הדיסקו שלה, וברגע היא הופכת ל"אישה מאוהבת", ולאחר מכן ל"אשמה". בקהל נרשמת התלהבות שתחזור על עצמה רק עם שירת "התקווה" בסוף ההופעה.
כריס בוטי, החצוצרן המפורסם אשר מתלווה אליה לסיבובון האירופאי, מגנן גרסה ג'אזית מקסימה של "What Will I Do?", שלאחר מכן מחליקה בקלילות אל ביצוע יפה של "My Funny Valentine". קולה של סטרייסנד, שהשנים ניכרות בו, מקבל כעת גוון מעושן שמתאים בצורה מושלמת לרגע הג'אזי המיוחד שמתחולל על הבמה, בסגנון שסטרייסנד עצמה אימצה בשנים האחרונות ובאלבומיה האחרונים.
לפני שהיא שרה את ההמנון הישראלי בסוף ההופעה, ובטרם תגיע לשלב ההדרן שצומצם לכדי שיר אחד בשל בקשה חיצונית לכיבוי אורות, סטרייסנד פוצחת בשיר המפורסם ביותר שלה "People".
באותו רגע, האלפים באצטדיון חוזים בברברה אחרת, ברברה של פעם. הקמטים נעלמים להם, הקול צלול ומתוכה עולה ברברה הישנה והאייקונית.דמותה הופכת צעירה יותר, עיניה הופכות חתוליות ושפתיה רוטטות אל המיקרופון, אותו היא אוחזת באצבעות ארוכות.
ומעל הכל ישנו הקול, שקורע את כל הנוכחים, מגדול עד קטן. פתאום הזמן עוצר והפראות של ברברה הצעירה משתלטת על הבמה, גם אם רק לרגע קט.