הקומדיה הכי טובה בישראל נמצאת בערוץ הילדים

מי היה מאמין שנמצא את הפארודיה המתבקשת על עולם הבידור הישראלי בערוץ הילדים. גם בעונה התשיעית, "הפיג'מות" ממשיכה לבדר ללא מאמץ עם פאנצ'ים חדים, אווירה כיפית ועלילה מקורית שמנסה למכור את עצמה לצפון קוריאה. לא לילדים בלבד

ג'וני דוב | 8/1/2015 8:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שמישהו ירים כבר את הכפפה ויעביר את "הפיג'מות" ממיקומה הנישתי בערוץ הילדים, אל לב הפריים טיים הישראלי.

עוד כותרות ב-nrg:
"יום יבוא ונצטרך מישהו שיהרוג את הערבים"
שלמה ארצי בקטע נדיר: "זרקו לי בוץ על הפנים"
טרור בקניון: הרוע האנושי נחשף במעגל סגור
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

אחרי דרמות משפחתיות, סדרות מתח, דרמות ריגול וקומדיות רווקים, הדבר היחידי שעדיין לא זכינו בפריים טיים של הערוצים המסחריים לו הוא קומדיה פרועה וראויה שתשבור את כל מוסכמות הסיטקומים הישראליים. וזו, זו "הפיג'מות" בדיוק - הסדרה שעונתה התשיעית החלה השבוע, זו שאנחנו מוכנים להציץ אליה בזמן שהילדים צופים, או זו שעליה נתקע במקרה של לילה לבן ארוך שהביא אותנו עד לערוץ הילדים.
 
צילום: יוסי צבקר
''הפיג'מות'' עונה 9 צילום: יוסי צבקר

מאז עלייתה של "הפיג'מות" בשנת 2003 לא מעט דברים השתנו, וביניהם קהל הצופים. זה שעקב אחר הסדרה בתחילת דרכה כבר התבגר, ובכל זאת היא נותרה אחת הסדרות העמידות בהיסטוריה הטלוויזיונית. גם השחקנים התחלפו אך היא נותרת איתנה, מציבה את עצמה בתור הסיטקום הארוך ביותר בישראל (בקרוב תגיע לקו ה-200 פרקים). הכתיבה מצחיקה ושמה דגש על הפאנצ'ים, נותנת פתח לעלילות הזויות ומקוריות, האווירה כיפית וקלילה, והסדרה מצד אחד אינה לוקחת את עצמה ברצינות אך מנגד גם לא מתייחסת לצופים הצעירים בצורה מזלזלת.

סוד הקסם האמיתי שלה ומה שמבדיל בינה לבין עשרות סיטקומים בנאליים אחרים היא העובדה כי היא אינה לילדים בלבד. כל מהותה היא שבירת החוקים, והחוק הראשון אותו היא מתעקשת לשבור הוא זה של העולם הטלוויזיוני בו היא כלואה. הדמויות השונות קוטעות את עלילת הפרק לטובת פניה ישירה לצופים, מודעות לקיומם של במאים, מפיקים וצלמים, ולעיתים אף מתקנות אחת את השנייה בנוגע לשורות הדיאלוג במהלך הפרק.

אולי בזכות העובדה כי הסדרה מכוונת לילדים, הרגישו יוצרי הסדרה (ביניהם רובי דואניאס שכעת משחק בסדרה בתפקיד לא אחר מאשר של יוצר הסדרה) את החופש היצירתי לפרוץ כל גבול, והפכו את "הפיג'מות" לסדרה ששוברת את הקיר הרביעי, ובצורה מבריקה. מסדרת טלוויזיה על שלושה לוזרים היא הפכה להיות סדרת טלוויזיה על שלושה לוזרים עם סדרת טלוויזיה.
צילום: יוסי צבקר ואייל בי
הקומדיה הוותיקה בישראל. ''הפיג'מות'', עונה 9 צילום: יוסי צבקר ואייל בי

בפרק פתיחת העונה התשיעית חבורת הפיג'מות מוכרת את פורמט הסדרה ל-HBO (היי, ילדים בני תשע, שמעתם פעם על HBO?), אך מוחלפת בשחקנים אמריקאים בעוד "טדי הפקות" (זו שאחראית על הסדרה הזו ועל מסחטות רייטינג כמו "הכוכב הבא") מנסה לתווך על העסקה.

מי היה מאמין שבסדרה לילדים בלבד נמצא את הפארודיה המתבקשת על עולם הבידור הישראלי. העלילה המקורית הזו, כמובן, היא רק דוגמא לכתיבה הנפלאה של

הסדרה שמותחת את הגבולות, מבלי להפוך לשטוחה בעבור הילדים, מציגה דמויות חביבות שהצעירים יאהבו אך גם הומור נונסנס בוגר בצורה מפתיעה.

לאחר כשלונה של הגרסה האמריקאית של הסדרה, מנסים יוצריה בפרק פתיחת העונה למכור אותה לעוד שלל מדינות וביניהן גם צפון קוריאה. בעוד אמריקה משקשקת כעת לומר מילה אחת רעה על קים ג'ונג-און, בערוץ ישראלי קטן, סדרה קטנה שנמשכת כבר שנים הכניסה בחן גם בדיחה על הדיקטטורה הקומוניסטית שהסעירה את הוליווד כולה.

מקומה של "הפיג'מות" הוא כבר מזמן לא בערוץ הילדים, שכן ההומור הפרוע, הכיפי וחסר הגבולות שלה לא היה מבייש את סת' רוגן בכבודו ובעצמו. הגיע הזמן להעביר אותה למשבצת שידור שבה כולנו נוכל להיחשף לסדרה האסקפיסטית והכיפית הזו, אולי עם כמה התאמות מינוריות ביותר לקהל היעד הבוגר. וזה לא חייב להיות ב-HBO.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק