UnREAL: המניפולציה עלינו היא החכמה מכולן
הדרך הנכונה להציג ריאליטי בימינו הוא באמצעות צפייה באחורי הקלעים המדממים ממניפולציות של תוכנית מציאות עלובה נוסח "הרווק". UnREAL מצליחה הן לספק את יצר המציצנות שלנו שאינו יודע שובע, והן לאפשר לנו לצקצק בלשוננו לנוכח מה שאנחנו רואים
כן! זו הדרך הנכונה, אולי הדרך היחידה, להציג ריאליטי בימינו אלה. אחרי שהופצצנו בעשורים האחרונים בהרבה יותר מדי תוכניות ריאליטי - חלקן נוראות, חלקן מתועבות, חלקן סתם משעממות - החל ב"קחי אותי שרון", דרך "הרווק" וכלה ב"האח הגדול" (שנראה כאילו לא תסתיים לעולם), מ"היפה והחנון" ועד "דייט בחשיכה", מ"כוכב נולד" ועד "אקס פקטור" - סוף סוף הגיעה התוכנית שמציגה לא רק את הגירסה הסכרינית, סוחטת הדמעות, שמפיקיה ובמאיה רקחו עבורנו - אלא גם את אחורי הקלעים של הפקת תוכנית כזו.עוד כותרות ב-nrg:
• ההזדמנות המפוספסת של עומר אדם
• טום באום הוא הספר המנייאק של מגי אזרזר
• גפן על מריה קארי: איפה ה-BDS כשצריך אותם?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
זה לא סתם סרט בתוך סרט; זה מבוך מראות, כמו בלונה פארק, שבו אתה משתקף עשרות פעמים ואין דרך לזהות את הדמות האמיתית. קלידוסקופ מטורף, שמסתובב ומסתובב - ושומר את הצופה במרדף מתמיד אחרי שמץ של אמת שבה הוא יכול להיאחז. ואין. כי ברור כשמש שאין שום מילה הנאמרת כאן, על הסט או מאחורי הקלעים, שאין מאחוריה אג'נדה. אין שום דבר טבעי בסידרת הנושא: "אהבת אמת" (everlasting), תוכנית ריאליטי זהה ל"רווק"; הכל מהונדס ומתוסרט ומסונתז ומכוון כדי להשיג שביב שנייה של תגובה רגשית הנראית אמיתית, למשל דמעה.

המניפולציה הפסיכולוגית היא אכזרית מעבר לכל מידה. אחת הדמויות היא של פסיכולוגית המספקת פרטים ביוגרפיים טעונים למפיקים, כדי לאפשר להם להפעיל את המנופים הרגשיים המתאימים שיסחטו מהמשתתפים תגובות רצויות. הנזק הבלתי הפיך למשתתפים לא מעניין אף אחד. העיקר השורה, או התגובה, שיחזיקו את הצופים צמודים למסך ויבטיחו רייטינג גבוה. "אנחנו נמצאים בחור התחת של הגיהינום כאן", מתארת במדויק אחת הדמויות את המצב.

הפרק הראשון של העונה הראשונה, שהוקרן אתמול, עוסק בצילומי הפרק הראשון של התוכנית. אדם קרומוול, יורש בריטי של רשת מלונות - בעל שני מאפיינים מבטיחי רייטינג: גם עשיר, גם בריטי, וכבונוס גם נראה טוב, צריך לבחור לעצמו בת זוג מקבוצה של נשים שנבחרו בקפידה, תוך כדי שהן מודחות בזו אחר זו - עד "בת המזל" האחרונה. הליהוק הוא הכל בתוכנית ריאליטי, ואכן כל מתמודדת ממלאת פונקציה: הבימבו, הביץ', הרווקה המזדקנת הנואשת. זאת שהצופים ישנאו וזאת שיצחקו עליה. לכל אחת תפקיד שהיא אמורה למלא על פי התוכנית הגדולה. כשאדם מדיח כבר בפרק הראשון את בריטני, המפיקה הראשית של התוכנית, קווין, משתוללת מזעם: "הדחת את המרשעת שלי!" היא מטיחה בו, "אין תוכנית בלי מרשעת!".
במרכז הסידרה עומדות שתיים: רייצ'ל גולדברג (שירי אפלבי), מפיקה שמבצעת, במחיר אישי כבד, את כל המניפולציות על המתמודדים בתוכנית ולא מהססת להשתמש בשום טריק מלוכלך כדי להשיג מהמתמודד/ת מה שהיא צריכה ממנו, והמפיקה הראשית של התוכנית, קווין קינג (ג'ואנה זימר), הבוסית של רייצ'ל, שמפעילה בלי שום ייסורי מצפון אותן מניפולציות על רייצ'ל עצמה וסוחטת אותה, הלכה למעשה, כדי שתשתתף בתוכנית.
המניפולציה האולטימטיבית מופעלת כמובן על הצופים, שזוכים גם לספק את יצר המציצנות שלהם ובד בבד לצקצק בלשונם לנוכח מה שהם רואים על המסך. מושלם.
UnREAL, יס דרמה, 22:00
