It Girls: מסר פמיניסטי בתיק של גוצ'י
קל לפרט את כל הזוועות בתוכנית המדוברת, החל בעיסוק האובססיבי בקניות ומסעדות יוקרה ועד אוצר המילים הנחות של הבנות. גלי עמרן טוענת שעל אף הסלידה המתבקשת, ישנו גם סאבטקסט מעצים, למרות שהוא מוסתר היטב מאחורי איפור כבד ומותגים
נתחיל מהחדשות הרעות: 'איט גירלז' היא כנראה התכנית שמוכרת לבני ובנות נוער בישראל את המודל לחיקוי הבעייתי ביותר שנצפה בטלוויזיה הישראלית כבר הרבה זמן: ארבע בחורות שלא יוצאות לשפוך את הפח בלי תיק של גוצ'י ונעליים של ג'ימי-צ'ו, שאוצר המילים שלהן אינו עשיר במיוחד ושהאייפון הוא חברן הטוב ביותר.עוד כותרות ב-nrg:
• פורטיס משתיק את כל המלעיזים
• האזינו: גרסת הרגאיי ללהיט של שרית חדד
• Straight Outta Compton יוקרן בישראל
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
הדבר הצורם ביותר הוא ש'איט גירלז' מציגה בפני הצופים סטנדרט כלכלי שרובו המוחלט לעולם לא יפגוש בו אי פעם, ומתייחסת לכך כאילו זוהי הנורמה: לאחת יש דירה ב'מגדלי יו' ולאחרת קנו דירה חדשה דנדשה על שדרות רוטשילד; זו מוציאה עשרות אלפי שקלים על צמיד זהב מבלי לחשוב פעמיים ואחרת אוכלת ביותר מסעדות יוקרה בשבוע מאשר מה שבנאדם ממוצע אוכל בחיים שלמים. כשהן עצובות הן הולכות לקניות, כשהן רעבות הן הולכות לקניות, וכשסתם בא להן לבלות, ובכן, הן הולכות לקניות.

כשהאייפון הוא החבר הטוב ביותר. It Girls
צילום: אלדד רפאלי
אבל יש גם חדשות טובות: מאחורי כל הפילטרים באינסטוש, מתגלה עם הזמן כי "איט גירלז" מציגה לא מעט מאפיינים פמיניסטיים: ראשית, במרכזה של הסדרה ניצבות ארבע נשים, כאשר סיפור המסגרת הוא הקריירה שלהן (הארבע מתאחדות יחדיו במטרה להקים אתר אופנה ו'לייף סטייל'), כאשר הן מוצגות כבעלות כישורים מקצועיים וכמובילות דעת קהל בתחום האופנה. מעבר לזה, הסדרה רוויה בפרגון הדדי בין הארבע - הן תומכות זו בזו, מחמיאות זו לזו ומקדמות האחת את השנייה. גם כאשר ישנם אי אלו מחלוקות, הדרך בה הן תגענה לפתרון תהיה בוגרת וחברית. בכך, הסדרה סותרת את הסטריאוטיפ של נשים קנאיות ורכלניות, ומעמידה ייצוג של קשר נשי בריא וחזק.
אם למשל היינו משאילים מעולם הקולנוע את 'מבחן בקדל', העוסק במידת הייצוג של נשים בסרטים, היינו רואים ש"איטגירלז" עומדת בסטנדרטים הנדרשים. סרט שעובר את המבחן הוא כזה שיש בו לפחות שתי דמויות של נשים עם שמות פרטיים ושהן מדברות זו עם זו על נושא שאינו גברים. ואכן, יש לנו כאן ארבע נשים, בעלות שמות פרטיים, והן בהחלט מדברות אחת עם השנייה על נושאים שאינם גברים. אמנם גם על גברים, אך לא רק.

בין מסעדת יוקרה לנעל של ג'ימי צ'ו, יש גם מסר. It Girls
צילום: אלדד רפאלי
כמובן שחשוב לציין גם שאם התנאי היה שהן צריכות לדבר ביניהן על משהו שהוא אינו קניות, לא בטוח ש"איט גירלז" אכן הייתה עוברת את המבחן בכזו קלות, כך שגם לפמיניזם שבסדרה יש גבולות.
ההתעסקות המוגזמת בקניות מתחברת גם עם התוכן השיווקי שנשפך לכל עבר לאורך הפרקים. הצופים נחשפים ללא הרף לשמות של מותגים וחנויות, מעצבי אופנה, מסעדות ויקבים. כך שלמעשה 'לייף-סטייל' ו'היי-סוסייטי' מהווים את הנרטיבים המרכזיים בסדרה הזו. לא יזיק לחברת הוט להפיק להבא סדרה מעט יותר מעודנת, עם 'לייף סטייל' צנוע יותר, ואם זה לא מוגזם לבקש, גם לוותר על הסלידה העזה מחיקויים ללואי-ויטון. חבל שסדרה עם פוטנציאל פמיניסטי לא מבוטל מאבדת מערכה, באופן כה אירוני.