מסיבה בבית עלמין: לנה דל ריי חופרת קברים
רוב השירים באלבום החדש של לנה דל ריי נשמעים אותו הדבר. היה אפשר לסלוח על זה, אלמלא הזמרת בחרה להתמקצע דווקא בכיוון הסתמי והמשעמם, ביצירה מעייפת ומבאסת עד כאב
Lana Del Rey, Honeymoon

עוד כותרות ב-nrg:
• היהודים ואבטיפוס חוגגים 20
• אובססיה? בראד פיט רכש אופנוע נאצי
• משבר הפליטים: הזומבים מציפים את אירופה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
לאחר האזנה לאלבום מתגלה כי הסינגל הרשמי הראשון ממנו, High By the Beach, הוא למעשה השיר הקצבי ביותר שתמצאו בו – הישג מרשים, לאור העובדה ש"קצבי" הוא אחת המילים האחרונות לתאר את השיר. ובכן, כל השאר נשמע בערך כמו מסיבה בבית קברות.
למעשה, רוב השירים באלבום נשמעים פחות או יותר אותו דבר. האמת היא שגם לא ברור הפעם על מה היא שרה, מפני שהרוב נשמע כמו מלמולים. אמנם מלמולים של מישהי שניכר שעבדה לשיפור הכישורים הווקאליים, אך עדיין מלמולים. מהיכרות עם הזמרת וחומריה הקודמים ניתן רק להניח שרבים מהשירים עוסקים באהבה נכזבת ופרידה, בין שירי הלל לקליפורניה, הוליווד, או תקופות שחלפו, וגם איזה משהו על גלידה רכה.
התסכול שמייצר האלבום נובע לא רק מהמונוטוניות שלו כמקשה אחת, אלא גם מהעובדה שכמעט כל שיר בו מציג הפקה מצוינת, יכולות קוליות מרשימות וכתיבה מרגשת שכבר לא מוצאים במיינסטרים. אם מאזינים ממש ממש טוב, אפשר אפילו למצוא הבדלים מינוריים בין השירים, להבדיל ביניהם ולהעדיף שניים שלושה במיוחד על פני האחרים. אך משום שהכל כל כך דומה, גם השירים ה"טובים" הללו לא דומיננטיים מספיק כדי לתפוס את האוזן.

בקצב הזה נשכח מה מצאנו בה אי פעם. לנה דל ריי
צילום: EPA
אם כבר ציינו שירי נעילה, השיר הסוגר את האלבום הוא קאבר של הקלאסיקה האלמותית משנות ה-60, Don't Let Me Be Misunderstoodשל נינה סימון. כמו שעשתה באלבומה הקודם עם הקאבר ל-The Other Woman, גם במקרה הזה, הגרסה המחודשת לגמרי מיותרת וכנראה רק תעלה על עצביהם של מאזינים שאפילו לא בהכרח אוהבים, אך מכירים את המקור הפופולארי. להבא, אולי כדאי שתבחר דל ריי שיר עם פחות משקל תרבותי, ואולי אף עדיף משהו כמעט אלמוני.

HONEYMOON
עטיפת האלבום
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg