מעריצי "מלחמת הכוכבים" מבולבלים: איפה לוק?
אמנם מכירות הכרטיסים לסרט השביעי בסדרה שברו כמה שיאים בארה"ב, אולם האוהדים לא מבינים להיכן נעלמה אחת הדמויות האהובות
מיליוני אוהדים קראו בעונג לאחר שראו את הקדימון האחרון של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", אבל יותר מכמה נותרו תוהים היכן היה לוק סקייווקר במהלך כל השיווק של הסרט.עוד כותרות ב-nrg:
- נתניהו עונה ל-ynet: "יש לי ניסיון עם משקפות"
- פיגוע דקירה בחברון: חייל צה"ל נפצע באורח קל
- מלכת היופי של אוסטריה מעדה ונהרגה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
על פי טוויטר, מאז ששודר הקדימון אתמול בלילה (יום ב'), נרשמו למעלה מ-17 אלף ציוצים בדקה, ובסך הכול 1.1 מיליון ציונים בנושא. פייסבוק דיווחה כי 1.3 מיליון בני אדם ביצעו 2.1 מיליון פעולות הקשורות ל"מלחמת הכוכבים" בשעה הראשונה מאז ששודר הסרטון. אפילו מארק צוקרברג רשם הערה בדף המעריצים הרשמי, וכתב: "זה נראה מדהים. אני אוהב את 'מלחמת הכוכבים'".
צפו בקדימון ל"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר":
אבל לא היה צריך להיות ג'דיי בשביל להבחין שלוק סקייווקר נעדר מהקדימון. המודעות התמקדו בעיקר בדמויות חדשות בסדרה, כמו ריי שמגלמת דייזי רידלי ופין של ג'ון בויגה. אבל הסרטון גם גירה את הצופים בצורה אסטרטגית, כשהציג להם את שובן של כמה מהדמויות המקוריות בסדרה, כגון האן סולו של האריסון פורד והנסיכה ליאה שגילמה קארי פישר. לוק סקייווקר של מארק האמיל לא נראה בשום מקום – לפחות במלואו.
המעריצים יכולים היו לשמוע את קולו של לוק, לראות את מה שנראה כמו ידו הנתונה בכפפה על R2-d2, אבל היעדרותו התמוהה מהקדימון ומהפוסטר הרשמי גרמה למשתמשי טוויטר רבים לשאול #איפהלוק ולתהות מה משמעות הדבר מבחינת הדמות הזו.
הבמאי ג'יי.ג'יי אברהם ידוע לשמצה בכך שהוא שומר את העלילה של סרטיו תחת מעטה של חשאיות, ו"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" לא שונה בכך מאחרים.
הסרטון בן 2:35 הדקות שודר לראשונה במחצית של "ערב פוטבול של יום שני" ברשת "אי-אס-פי-אן", ומיד לאחר מכן עלה לרשת. הרייטינג במהלך הלילה למשחק הראה עלייה חדה בצפייה בזמן המחצית, מה שמציע כי רבים פתחו את הערוץ במיוחד בשביל הסרטון, ולא בשביל המשחק שבין ה"ג'יאנטס" וה"איגלס".
הכרטיסים ל"כוח מתעורר", שיצא לאקרנים ב-18 בדצמבר, החלו להימכר אתמול בלילה, וגרמו לאתרים כמו "פנדנגו" ו"מוביטיקטס.קום" לחוות קריסות רגעיות כתוצאה מהביקוש הרב.
עם זאת, ההתלהבות הראשונית שככה, ונראה שהאתרים חזרו לעבוד ולהעביר למעריצים את כרטיסיהם. גם בתי הקולנוע של "אי-אם-סי" מכרו כרטיסים ל-39 מרתונים של "מלחמת הכוכבים", שבהם יקרינו את כל שבעת הסרטים ב-17 בדצמבר.
בארה"ב התקבלו דיווחים לרבים מהקרנות הקדימונים ביום חמישי של הפרק הראשון. "אי-אם-סי" לבדה מכרה כרטיסים לאלף הצגות בפחות מ-12 שעות, אבל גם ציינה שיש עדיין 4 מיליון כרטיסים פנויים לסוף השבוע הפותח של שידורי הסרט.
אתרי כרטיסים נותנים לשמור בסוד את פרטי מכירות הכרטיסים. אתר "מוביטיקטס.קום" גילה, עם זאת, כי "הכוח מתעורר" עלה לכדי רוב סוחף של 95 אחוזים מהמכירות באתר במשך 24 שעות.
גם "פנדנגו" חווה דרישה חסרת תקדים לכרטיסים: האתר כבר מכר למעלה מפי שמונה כרטיסים מאשר השיא הקודם שלו, לסרט "משחקי הרעב". בהצהרה של החברה נאמר כי "בתי הקולנוע מוסיפים עוד ועוד הקרנות ב'פנדנגו' כדי לעמוד בדרישה המטורפת".