ילד תוף: תכירו את המתופף הכי טוב בארץ
הטענה לפיה דן מאיו הצעיר הוא אחד המתופפים המוכשרים בישראל הולכת וצוברת הוכחות, והיו מי שטענו כי מדובר בפלא מקומי עוד כשהיה בן 19. היום, בגיל 25, לאחר שניגן בכל העולם ובעוד הטריו החדשני טטרן ממלא אולמות, כבר אי אפשר להתווכח עם ההצלחה
גם אם השם לא מצלצל לכם מוכר, את המצילות שלו בטוח שמעתם. דן מאיו כבר הספיק לנגן ולהקליט עם קרולינה, נגה ארז, מיקה שדה, ארז סיון (EREZ) ועוד רבים וטובים, הוא חבר בהרכב הקבוע של אסתר רדא, בהרכב הג'אז AKT5 ובלהקת פאנקנשטיין של אלרן דקל. הוא הקים את הטריו החדשני והמוערך 'Crunch22' יחד עם ארז טודרס (התפוחים) ותומר ברוך, וחבר בסנסציית הפיוז'ן-רוק 'Tatran', יחד עם דקל תמוז ואופיר בנימינוב. והוא רק בן 25.עוד כותרות ב-nrg:
• דיירי השבט, נא לא ללקק צפרדעים
• הזמר הברזילאי: לעולם לא אבקר שוב בישראל
• ח"כ מגל: שליין לא שמאלני, אתה נותן לו תחמושת
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מעבר לעובדה שדן מאיו הוא אחד המתופפים העסוקים בארץ, רבים יסכימו שהוא גם אחד הטובים בישראל, אם לא הטוב שבהם. בכל הופעה שהוא משתתף בה, קשה שלא להבחין בחלק העצום שלו בהנאה מהמופע, בגלל הוירטואוזיות, הדיוק והכימיה הטבעית שהוא יוצר עם שאר הנגנים על הבמה, בין אם מדובר בג'אז, רוק, גרוב או פאנק.

"תמיד הייתי פתוח לקבל על עצמי מציאות אחרת, אני פשוט נורא אוהב לנגן וחווה את העולם דרך הנגינה", מסביר מאיו בנוגע לשאלה אם הגשים את ייעודו. "לא ביצעתי החלטה לגבי זה, זה פשוט חלק מהמהות שלי.
"הייתי לגמרי זה שמוציא סירים מהארון, כמו כל תינוק, רק שאצלי השלב הזה לא הפסיק. למזלי, ההורים שלי ממש תמכו בי עוד משלב הסירים, ונתנו לי חופש מוחלט לחוות את העולם בדרכי שלי, לא רק בנגינה, בהכל.
"בשלב מסוים שהם ראו שזה מה שמרכיב אותי כבן אדם וזהו ביטוי הנפש שלי, הם עשו כל שביכולתם לתמוך בי בנושא ושלחו אותי כמובן ללמוד תופים, ובין היתר גם למדתי מרימבה, סקסופון ופסנתר, לכל אחד מהם הקדשתי איזו תקופה קצרה בחיי אבל בסוף זה לא החזיק, כי בסופו של דבר אני יכול לנגן פסנתר, ואני גם נורא נהנה מזה, אבל לא שם אני מבטא את עצמי באמת. כשאני יושב על סט תופים אני מרגיש שאני מבטא את רגשותיי בצורה הכי ברורה שיש, הרבה יותר משמילים יוכלו לבטא".

כשאני תוהה כיצד הספיק כל כך הרבה בגיל כה צעיר, הוא מתחמק מלענות בביישנות אלגנטית. אני מתעקש ומזכיר לו את רשימת האמנים המכובדת שכבר הספיק לעבוד איתה.
"כל אחד מוצא את עצמו סביב אמנים שמתאימים לו, שתורמים לו משהו באנרגיות ושהוא תורם להם בחזרה, וככה זה נוצר. לפעמים אתה מוצא את עצמך סביב אמנים שמצליחים יותר, במובן החומרי, ולפעמים סביב כאלו שמצליחים פחות, אבל לי זה ממש לא מה שחשוב, חשוב לי שיהיה את החיבור הזה ושארגיש שהאנרגיה שלי תורמת לסביבה שאני נמצא בה ושתורמים לי את האנרגיה שאני צריך לקבל כאמן. זה תהליך מאוד אורגני.
"אני אתן לך דוגמה. כשהייתי בן 16 בערך, כתבתי חומרים לאיזה פרויקט שהיה לי בראש. באותה תקופה הייתי בטוח שאני שונא פסנתר, גיטרה וכמעט כל כלי הרמוני אחר, היה לי בראש קונטרבס, סקסופון אלט, סקסופון טנור ותופים, והייתי בטוח בעצמי שזה מה שאני אוהב, מנגינות הזויות בלי תמיכה הרמונית ובס שרק ירמז לך תמיד איפה אתה נמצא מבלי להתחייב.

"מאותו רגע, הבנתי כמה אני בר מזל שפגשתי שני אנשים שגורמים לי להרגיש ככה, פה בארץ, משהו שלא האמנתי שיקרה, ועוד מהכלי נגינה שהכי פחות אהבתי באותה תקופה".
מי הראשון שגילה אותך?
"אני חייב לתת את הקרדיט להוריי, הם ראו את זה ופשוט בחרו ללכת עם זה ולתת לי להיות".
האזינו לסינגל החדש של קראנץ' 22:
תעבור לחו"ל בשביל לגדול עם המוזיקה?
"ללא ספק, יוצא לי להסתובב המון בעולם עם אסתר רדא, שם אני רואה שהעולם יפה, ואין דבר יותר יפה בעיני מלהגיע למקום חדש ולא מוכר, עם תרבות אחרת ופשוט לתת מעצמך עד הסוף, בלי פילטרים.
"בגדול אני לא רואה את עצמי גר בשום מקום לטווח ארוך, אני כן רואה את עצמי נודד ונחשף לדברים ואנשים חדשים, אני נורא אוהב את התנועה, חשובה לי הדינמיות הזאת".
מאמין שמירי רגב תכניס את הגרובטרוניקה של קראנץ' 22 או את הפיוז'ן רוק של טטרן לפלייליסט?
"אני דווקא מאוד שמח על זה שגלגל"צ נפתחו כבר לעוד ז'אנרים. אני אשמח לשמוע כמובן עוד ז'אנרים בתחנה, יש בארץ מוזיקאים מדהימים ומוזיקה מעולה עם הרבה קהל.
"בסופו של דבר יש פה דורות חדשים של אנשים שהביאו זרם חדש לגמרי, התפקיד של תחנות רדיו הוא גם להיות קשוב לדור הצעיר יותר ולזרם החדש שמתהווה אם ברצונם להמשיך להיות תחנות מושמעות. אבל צעד צעד...".
להקת Tatran תשיק את אלבומה החדש Soul Gohsts בהופעה מיוחדת בבארבי, תל אביב, 16.11.15.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg