האפוקליפסה החזירה את אקס מן למסלול הנכון
אחרי "אקס מן: העתיד שהיה", הפרק החמישי והגרוע בסדרה, מגיע ומפתיע "אקס מן: אפוקליפסה", שבין מצרים העתיקה למחנה השמדה מחזיר את העניין בגיבורי העל // ביקורת
''אקס מן: אפוקליפסה'', במאי: בריאן סינגר

אפשר לומר את זה כבר עכשיו, "אפוקליפסה", הפרק השישי בסדרת סרטי "אקס מן", מפתיע לטובה. מעל הכול הוא מציג שיפור ניכר ביחס לפרק הילדותי הקודם - "אקס מן: העתיד שהיה", שהותיר את הקהל עם טעם רע, אכזבה ניכרת ומבט של WTF על הפנים.
עוד כותרות ב-nrg:
• הלנה עם-רם מוכרת כליה בפייסבוק?
• וניה הימן ביים קליפ לקולדפליי: "מאוד נהנינו"
• קלייר אנדרווד דורשת שכר זהה לזה של קווין ספייסי
• בריכה בצורת סהר: עוד מאסטרפיס של רדיוהד?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
למי שלא ראה, מדובר היה בסרט חלול ומתחכם אשר ניסה לחבר בין הגיבורים המבוגרים של הפרקים הראשונים לבין החבר'ה הצעירים של הפרקים הנוכחיים. הטריק המוכר הזה קרס על עצמו בשל סיפור חסר הגיון ותסריט מופרך ועמוס חורים, כך שכל מה שהיה ל"העתיד שהיה" להציע נותר בגזרת האפקטים החזותיים בלבד. עבור סדרת סרטים המתהדרת לא רק בסצנות אקשן מרשימות אלא גם מנסה בבסיסה לגעת בנושאים חברתיים, הפעם נראה שהיוצרים הקשיבו לרחשי הקהל ו/או המבקרים ודאגו להחזיר את סדרת סרטי ה"אקס מן" למסלולה.

''אקס מן: אפוקליפסה''
פוסטר הסרט
הרגעים החזקים והמקוריים ביותר בסדרת ה"אקס מן" סבבו סביב דמותו של אריק לנשר, המוכר יותר בתור "מגנטו", הדמות המעניינת ביותר מבין גלריית הגיבורים. סצנת מחנה הריכוז בסרט שפתח את הסדרה הציגה אותו בתור ילד אשר מתוך טראומת השואה נחשפים כוחותיו ומעוצבת אישיותו. מדובר בגיבור על ממוצא יהודי, רודף צדק וחדור נקם, מיקס מקורי וקטלני אשר לעיתים מעוור ומעוות את ראייתו. "אפוקליפסה" מפגיש אותנו שוב עם לנשר/מגנטו (מייקל פסבנדר המצוין), אשר מנסה לשכוח את עברו, להצניע את כוחות העל שלו, להיטמע בכפר פועלים קטן ולהקים משפחה אי שם בפולין של תחילת שנות השמונים. אך עברו של לנשר לא נותן לו מנוח, טראומות משפחתיות לא מפסיקות לפקוד אותו בהווה והוא מגלה כי הגיע לנקודה בה לא נותרת לו אף ברירה אלא לחזור להשתמש בכוחותיו העל אנושיים – אלו אשר משבשים את חייו ואישיותו ומסמנים אותו כחריג.

עושה את הסרט. מייקל פסבנדר כ''מגנטו''
צילום: באדיבות פורום פילם
למרות ש"אקס מן" הייתה ונותרה סדרת אנסמבל עמוסת משתתפים, מגנטו, יחד עם וולברין, הן הדמויות המעניינות ביותר, החצויות ביותר, הטראומטיות ביותר – אלו אשר עברן רודף אותן גם בהווה. בעוד וולברין השתתף בכל ששת הסרטים עד כה ואף זכה לסדרת ספין אוף משלו בה הוא מנסה לחקור את המסתורין האופף את עברו, הפעם הוא מסתפק בדקות מסך ספורות בלבד, אם כי אפקטיביות ומשעשעות למדי, כאשר עיקר העלילה נסובה סביב סיפורו של לנשר והדרך שבה חצה את הקווים ומצא עצמו בעימות חזיתי מול ה"אקס מן".
מבלי לגלות יותר מידי על העלילה, "אפוקליפסה" מתחיל לפני אלפי שנים במצרים הקדומה, במעמקי אחת הפירמידות עם המוטנט הראשון (אוסקר אייזיק שאין מצב שתזהו אותו תחת מעטה האיפור הכבד) ומסתיים בקרב-רב בין מוטנטים על עתיד העולם המתרחש על רקע שמי קהיר של שנות השמונים.

מתעלה בקלות על קודמו בסדרה. ''אקס מן: אפוקליפסה''
צילום: באדיבות פורום פילם
"אפוקליפסה" מקיים את ההבטחה שבכותרתו ומספק מגוון מראות אפוקליפטיים, בין אם בצורה מתבקשת לקראת סופו ובין אם בסצנת מפתח מקורית למדי במחציתו המתרחשת באושוויץ. אמנם חלקים רבים בסיפור מוקדשים לחבר'ה המתבגרים – מיסטיק (ג'ניפר לורנס), ביסט (ניקולס הולט), סייקלופס (טיי שרידן), ג'ין גריי (סופי טרנר) ו-קוויקסילבר (אוון פיטרס המגניב), שגונב את ההצגה בסיקוונס אקשן מחויך ומשעשע להפליא, אבל המוקד של "אפוקליפסה", כאמור, סובב סביב דמותו של לנשר, טראומות השואה שלו והסיפור שמאחורי חזרתו להיות "מגנטו" השנוי במחלוקת.הבימוי של בריאן סינגר, שזהו סרט ה"אקס מן" הרביעי עליו הוא מפקד, נותר דינמי ומרשים ברעיונות ויזואליים מקוריים. סיקוונס הפתיחה עמוס האקשן מרתק למדי ובכלל, השעה הראשונה מותחת, מעניינת ונעה בקצב מסחרר. ההמשך קצת פחות, לרגעים רבים מידי מרגיש שהוא חוזר על עצמו ופרק הסיום בן החצי שעה יכול היה בכיף להתקצר בחצי. אך למרות מגרעותיו, מדובר בסרט "אקס מן" טוב המתעלה בקלות על קודמו בסדרה.
למי שמתכוון להישאר לסצנת הבונוס המסתתרת מאחורי הרולר הארוך מאוד בסיום, קחו בחשבון שאין בה שום דבר מעניין. אלא אם אתם מגה פריקים של חוברות קומיקס, אפשר לוותר עליה בכיף.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg