"דה וויס": האם זה מה שירגיע את אביב גפן?

הריאליטי שמתחיל בשיא האקשן ומוריד הילוך עם כל שלב שעובר מצליח לשמור על רלוונטיות בעונתו הרביעית. מי שופט מוצלח ומי פחות? מאיזו קבוצה יגיע המנצח? והאם אביב גפן הלך רחוק מדי?

ישראל היום - תרבות
עדי רובינשטיין | 29/1/2017 8:32
תגיות: טלוויזיה,דה וויס,אביב גפן,אברהם טל,שלומי שבת,מירי מסיקה
"דה וויס" הגיעה אמש לסיום פרק הדו קרב של העונה הזו. כלל ידוע בריאליטי הספציפי הזה הוא שככל שמתקדמים קדימה במעלה התוכנית, כך הולכים אחורה מבחינת שיאי ההתרגשות. כל מי שצפה בעונה אחת של הריאליטי המוזיקלי הפופולרי ביותר בעולם (בעיקר כי רוב המתחרים פשוט החזירו את נשמתם לבורא הרייטינג), יודע שהאודישנים העיוורים הם אלו שמספקים לצופה את רגעי השיא. כשמגיע שלב השידור החי, ואחרי אינספור שעות של פרסומות, נדמה שלכולנו קצת יוצא האוויר מהריאות, לפחות עד לתוכנית הגמר.
 
צילום: טל גבעוני ואוהד רומנו
מי מוצלח יותר ומי מוצלח פחות? המנטורים של דה וויס צילום: טל גבעוני ואוהד רומנו

אז עם הגעתה של התוכנית לחצי הדרך אחת המסקנות המעודדות, ואולי החשובה מכולן, היא שהתוכנית הוכיחה השנה שמי שחושב שבישראל הקטנה אין מספיק כישרונות בשביל להחזיק עוד עונה שלמה, גילה שטעות בידו. הרמה בכל הנבחרות של המנטורים היא רמה גבוהה ברוב המקרים, שלא היו מביישים שום תכנית אחרת בשום נקודת זמן לאורך ההיסטוריה של הז'אנר. לא בטוח ששלב השידור החי מביא עמו בשורות גדולות ונצורות, אבל עד כאן לפחות אי אפשר להגיד שמישהו כאן מבייש את הפירמה.

בשביל להבין עד כמה "דה וויס" הפכה רלוונטית, מספיק להסתכל על הבאזז שנוצר סביב הגרסה של המשתתף חן כהן, שבחר לשיר את "לבן בחלום שחור" של להקת איפה הילד. הלהקה התנפלה עליו שהוא לא מתאים לשיר את השיר הזה ושיעזוב אותו בשקט, חמי רודנר סולן הלהקה התנצל מייד ולמשך יומיים ברשתות החברתיות, המקום שאנשים משועממים הולכים אליו בהפסקות הצהריים שלהם, וכולם דנו רק בסוגיה הלא חשובה הזו. ואז, לרגע אחד, להקה בת כמעט 30 שנה, שהשתמשה בטריק הישן ביותר בספר והוא להיתלות בפריים טיים של ערוץ 2 בתקווה שהתודעה הישראלית עוד זוכרת שהייתה פעם להקה כזו, חזרה לכותרות. ואגב, זה משחק שכל הצדדים מודעים לחוקיו, וכצפוי גם כולם מרוויחים ממנו.
 
צילום: קוקו ואמיר מאירי
המנטור יפסיק עם ההתקפות? אייל גולן ואביב גפן צילום: קוקו ואמיר מאירי

אבל יש כמובן את הסיפור של "המנטור" אביב גפן, שפתח פה על כל העולם ויצר אף הוא את יחסי הציבור הדרושים לתוכנית ולעצמו, גם בקרב אלו שלא נצמדים למסך בכל רביעי ומוצ"ש, אבל רוצים לדעת על מה כל המדינה מדברת. יהיה מעניין לראות את גפן עכשיו בשידורים החיים אחרי המתקפה החזיתית על אייל גולן. תחושת הבטן היא שהוא ישנה גישה ויפסיק עם ההתקפות על חבריו ועל המשתתפים, כי הוא הבין שהלך רחוק אפילו במושגים שלו. האם ההתקפות משולחות הרסן שלו שירתו את הקריירה שלו מחוץ לאולפן הטלוויזיה? ספק גדול, אלא אם כן עוד תכנית ריאליטי, שהוא עומד לככב בה בקרוב, היא מה שמייצג את אביב גפן יותר מהמוזיקה שלו.

כמו בכל פעם שיש חילופים בכס השופטים, הצופים בסלון הבית ממהרים להחליט מי מוצלח יותר ומי מוצלח פחות, עוד לפני שהחלה התוכנית. אז כצפוי, אברהם טל ומירי מסיקה לא בדיוק לוקחים את התוכנית לגבהים חדשים, אבל לפי התגובות ברחוב, מסיקה וטל "דווקא סבבה" כפי שאפשר לשמוע בבית הקפה הסמוך לביתכם. עם זאת, כפי שזה נראה כרגע, המנצח/ת יבואו מהקבוצה של שלומי או אביב.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק