מהפכה: ללכת להופעות בלי לקרוע את הכיס
מבול ההופעות הכניס אתכם למינוס? תכירו את "ספונטיקס", האפליקציה הישראלית המהפכנית שתחסוך לכם הרבה כסף
העלויות הגבוהות של אירועי תרבות בישראל לא מאפשרים לנו ליהנות מהמגוון המוצע. בין שלל ההופעות, ההצגות ואירועי הספורט, אנו נאלצים להתפשר ולבחור באירוע אחד או שניים, אם בכלל. אבל כל זה עומד להשתנות בזכות אפליקציית SPONTIX, שמאפשרת לקנות כרטיסים ברגע האחרון בהנחות משמעותיות.הרעיון המהפכני הבזיק במוחו של דורון ביזונר, כלכלן ויועץ כלכלי, בזמן שהיה לפני כשנה בהופעה של אמן שהוא אוהב. הכל היה בסדר - המקום היה מאורגן כהלכה, הסאונד טוב, הקהל בא באנרגיה טובה ובכל זאת משהו לא עבד. האולם לא היה מלא, וכמובן שזה השפיע על האמן ועל הקהל והעכיר את האווירה השמחה. "הרגשתי שכל החוויה נפגעה", מספר ביזונר, "לקהל יש פחות אנרגיה לתת ואז גם האומן מקבל ונותן פחות מעצמו, וחשבתי גם על ההפסדים הכספיים של האומן והמפיק. התחלתי להריץ רעיונות בראש כדי לנסות למצוא פתרון שבו כולם מרוויחים".
כבר למחרת נפגש דורון עם חברו מפתח והמעצב יונתן וולובלסקי, ויחד הם פיתחו אפליקציית הנחות לאירועי תרבות וספורט העובדת ישירות מול מפיקי האירועים, באמצעות מערכת ניהול חדשנית המוטמעת במערכותיהם. "הנגשנו מערכת למכירת כרטיסים שיושבת אצל מפיקים, תיאטראות וכדומה. הם יכולים לעלות לאפליקציה ולפרסם בעצמם מכירות מוקדמות, כרטיסים מוזלים ומקומות אחרונים. למעשה, הם יכולים לשלוט בזמן אמת בהקצאות ובמחירים, אפילו עקב ביטולים ברגע האחרון. זה בעצם מה שמבטיח שאצלנו מתפרסמים הכרטיסים האחרונים באמת והזולים ביותר. האמנים ומפיקי האירועים מוכרים את כל הכרטיסים וכך ממלאים אולמות – בזמן שהצרכנים נהנים ממחירים אטרקטיביים באופן חסר תקדים".

''האמנים ומפיקי האירועים מוכרים את כל הכרטיסים וכך ממלאים אולמות – בזמן שהצרכנים נהנים ממחירים אטרקטיביים באופן חסר תקדים''. אפליקציית ''ספונטיקס''
הישראלים כנראה היו צמאים לרעיון שכזה, אם לשפוט על פי אלפי ההורדות של האפליקציה תוך שלושה שבועות בלבד. "בצורה כזאת כולם מרוויחים, האפליקציה תורמת לכל מי שלוקח חלק באירוע. משם בעצם הגיעה המוטיבציה לפיתוח האפליקציה - התובנה שבמציאות הנוכחית, כאשר הופעה עולה עם מקומות ריקים – האמנים, המפיקים והקהל - כולם מפסידים".
דורון ויונתן פנו למפיקי אירועי תרבות ושמחו לגלות שגם הם ראו את הרעיון כפתח לצריכת תרבות על ידי כמה שיותר אנשים. "רובם רואים בזה הזדמנות, אפיק נוסף דרכו ניתן להנגיש לאנשים תרבות במחירים שפויים, אבל גם להיפתח לקהלים שפחות חשופים בגלל שיקולים כלכליים. מדובר על תיאטראות למבוגרים ולילדים, הופעות חיות בכל הסגנונות ואירועי ספורט. כל אחד יכול למצוא מה שמתאים לו, על פי טעמו האישי".
איך זה עובד?
"פשוט מורידים את האפליקציה ומחפשים הופעות זמינות".
אם בא לי ללכת להופעה מסוימת, שווה לחכות להורדת מחיר באפליקציה?
"לא. האפליקציה היא לא הכתובת למי שמחפש הופעה ספציפית. אנו פונים לאלו שמחפשים משהו לעשות היום, חיילים שיוצאים לחמשוש, הורים שמחפשים לעשות משהו עם הילדים, זוג בפגישה רומנטית ספונטנית וחובבי מוזיקה שרוצים לגלות משהו חדש. האפליקציה בעיקר מאפשרת להתנסות בדברים חדשים במחירים שווים. למעשה, אנחנו פונים לקהלים קצת יותר ספונטניים, צעירים וצעירים ברוחם.
"אפילו אנחנו לא יודעים מה יופיע מחר באפליקציה", מודה ביזונר בחיוך, "לכן הכי נכון פשוט להיכנס ולבדוק".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg