
בכורה: אהרן רזאל במחווה לחיים נחמן ביאליק
"אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁך" הוא הסינגל השני מתוך אלבומו החדש של אהרן רזאל שיצא בקרוב, הומאז' לגדול המשוררים העבריים. האזינו בבכורה
מתוך האלבום "עד אמצא מקום" שייצא לקראת החגים, ובעיצומו של חודש הנחמה אב, יוצא השיר "אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁך", סינגל שני מאלבומו ה-11 של אהרן רזאל.
השיר הוא למעשה מחווה מיוחדת למשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, שכתב את "אם יש את נפשך" בשנת 1897, כחמש שנים לאחר שעזב את ישיבת וולוז'ין. בשירו המקורי, ביאליק מדבר בשבח העוז ותעצומות הנפש הבאות מבית המדרש, ומנסה להבין את סוד כוחו של עם ישראל אל מול כל הצרות והתלאות. רזאל לקח את משפט הפתיחה "אם יש את נפשך" ואת הפזמון "סור אל בית המדרש" והוסיף מילים משלו.
"השיר נכתב במין זרם כזה של כתיבה חופשית", מסביר רזאל. "חשבתי על בית המדרש כמין מקום רוחני שעומד נגד הזרם של העולם, מקום שבו יש חיפוש לקרבת אלוהים. קונסוליה של העם שלנו בתוך הכאוס הרוחני המשתולל. בזמנו ביאליק נחשב לעילוי בישיבת וולוז'ין ועזב לטובת השירה והעולם שקרא לו. היום המשוררים חוזרים לבית המדרש, בניו יורק או בתל אביב, במדרש קפה או במדרש פיוט. התורה מתמזגת עם היצירה, עם השירה והניגון".
רזאל ישיק את האלבום החדש בשלוש הופעות מיוחדות: 4.9.17 "המקום" תל אביב, 25.9.17 זאפה ירושלים (אורח: ידידיה מאיר), 26.9.17 תיאטרון ראסל רמת גן.

אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ, אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת אֶת הַמַּעְיָן
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ, אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת אֶת הַמַּעְיָן
אֶת הַמַּעְיָן מִמֶּנּוּ שָׁאֲבוּ אַחֶיךָ אֶת אֱמוּנָתָם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת סוֹד אַהֲבָתָם סוֹד נִצְחִיּוּתָם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ, אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת אֶת הַמַּעְיָן
מִמֶּנּוּ שָׁאֲבוּ וְלֹא הִתְיָאֲשׁוּ אַף שֶׁאָרְכָה לָהֶם, אָרְכָה לָהֶם, שְׁעָתָם
אֶת הַמַּעְיָן מִמֶּנּוּ שָׁאֲבוּ אַחֶיךָ אֶת אֱמוּנָתָם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת, סוֹד נִצְחִיּוּתָם סוֹד אַהֲבָתָם
בִּשְׁעוֹת מְצוּקָה, קֹשִׁי וְאָבְדָן, בִּימֵי רָעָה אִתָּם הָיָה בְּצָרָתָם
נִסּוּ לְהַעֲבִירָם מֵעַל אֱמוּנָתָם. תָּמִיד יָדְעוּ, צוֹדֶקֶת הִיא דַּרְכָּם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת סוֹד אַהֲבָתָם, נִצְחִיּוּתָם
אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ סוּר, אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ הַיָּשָׁן
אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ סוּר, אֶל בֵּית הַמִּדְרָש
אֶל בֵּין הַסַּפְסָלִים, מוּל אֲרוֹן סְפָרִים, הַקְשֵׁב אֶל הַנִּגּוּן הָעוֹלֶה מִתַּלְמוּדָם
אֶל בֵּין הַמְבַקְשִׁים קִרְבַת הָאֱלֹקִים, אֵינֶנָּה בַּשָּׁמַיִם הִיא וְלֹא מֵעֵבֶר יָם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת מַהִי הבְּאֵר נָתְנָה לָהֶם מֵימָם
יָעִידוּ טוֹעֲמֶיהָ כִּי מֵימֶיהָ מְתוּקִים מִכָּל מֵימוֹת עוֹלָם
רִוְּתָה אֶת צִמְאוֹנָם, בְּעֹנִי נִחֲמָתָם, בַּחֹשֶׁךְ הִיא אוֹרָם, בַּכְּאֵב – רְפוּאָתָם
הָיְתָה הִיא מִבְצָרָם, מַמְלַכְתָּם, מְפֻזָּרִים – שָׁמְרָה עַל אַחְדוּתָם
הָיוּ דַּלִּים, הָיוּ רָשִׁים – שָׂמוּהָ כֶּתֶר לְרֹאשָׁם
אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ סוּר, אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ הַיָּשָׁן
אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ סוּר, אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ
ובְּאוֹתָם יָמִים קָשִׁים מָסְרוּ נַפְשָׁם אֶל מַאֲכֶלֶת הֵם בְּרֹאשׁ מוּרָם
שְׁמַע יִשְׂרָאֵל" אָמְרוּ, וּבְ"אֶחָד" יָצְתָה נִשְׁמָתָם”
כָּל עוֹד שֶׁהֵם יָדְעוּ: אֵי שָׁם בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ הַיָּשָׁן
דּוֹלֵק הַנֵּר עוֹלֶה, אוֹתוֹ נִגּוּן הַמְּלַוֶּה, אֶת לִמּוּדָם
וזֶהוּ נִצְחוֹנָם, שֶׁלֹּא יִכְבֶּה נֵרָם עוֹד לְעוֹלָם
אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ, אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ
אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ סוּר, אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ הַיָּשָׁן