כצפוי: "פוקסטרוט" גרף 8 זכיות בטקס פרסי האופיר
הסרט של שמוליק מעוז זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, המקנה לו כרטיס כניסה לקטגוריית הסרט הזר באוסקר. כמו כן זכה הסרט בפרסי הבימוי, התסריט, העריכה, עיצוב אמנותי, עיצוב פסקול ומוזיקה מקורית. ליאור אשכנזי קטף את הפרס עבור השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט
עם או בלי קשר לביקורת של מירי רגב על הסרט שלא צפתה בו, פוקסטרוט הוא המנצח הגדול של טקס פרסי האופיר לשנת 2017. הסרט גרף שמונה זכיות, והחשובה בהן בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר המקנה לו את כרטיס הכניסה לקטגוריית הסרט הזר בתחרות האוסקר. כמו כן זכה הסרט של שמוליק מעוז בפרסי הבימוי, התסריט, העריכה, עיצוב אמנותי, עיצוב פסקול ומוזיקה מקורית. ליאור אשכנזי קטף את הפרס עבור השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט. עוד זכו השחקניות שאבן קנבורה ומונט חווא על תפקידן בסרט "לא פה, לא שם"
שמוליק מעוז, במאי פוקסטרוט
צילום: לירון מולדובן
ללא נוכחותה של שרת התרבות, דווקא אשת הנשיא, נחמה ריבלין היתה לכוכבת הערב כשהובכה על ידי הקהל במשכן לאמנויות הבמה באשדוד שקיבל אותה בתשואות. אחרי שאמרה "די" לקהל שנעמד על רגליו, היא סיפרה על אהבתה לקולנוע, במיוחד מהסוג האיטי, והעניקה את הפרס עבור סרט תיעודי ליוצרי הסרט "בן גוריון, אפילוג".
בטקס מנומנם וכמעט א-פוליטי בלטו יושב ראש האקדמיה מוש דנון שנאם לאחר הענקת הפרס הראשון ואמר "אנחנו לא בוגדים". בנוסף דיבר על הצורך בביקורת ועל הצורך בתיקון גם בתוך קהילת הקולנוע. הוא גם קרא לזוכים שלא להעליב בנאומיהם את מי שלא נמצא, נסיון ברור למנוע התייחסויות למירי רגב. כמו כן החקנית למיס עאמר, זוכת הפרס לשחקנית הטובה ביותר בשנה שעברה על תפקידה ב"סופת חול" הביעה ביקורת חריפה על השתקת הנראטיב הפלסטיני בקולנוע הישראלי. רוב הנאומים האחרים היו קריאות מנומסות ליוצרים להמשיך ליצור.

מוש דנון
צילום: ראובן קסטרו.

השרה רגב והאחים אדרי
צילום: אלי סבתי
מסתבר שיש דבר כזה יותר מדי אילן פלד. קטע הפתיחה של הטקס היה קריצה ארוכה למחזות זמר, והזכיר שהקולנוע הישראלי לא פחות טוב מזה האמריקאי. פלד מצחיק כהרגלו אבל הקטע שנערך כולו באנגלית מיושראלת בפתח אירוע העוסק בתרבות ישראלית היה יכול להיות קצר יותר. מירי מסיקה שרה את "תודה על החיים" של מרסדס סוסה כרקע לפרידה מהאמנים שהלכו לעולמם השנה.
הטקס הסתיים בזמן, שלא כמו בשנה שעברה, וללא אירועים מיוחדים. נראה שהסיכון שלקחה האקדמיה בכל שלא הזמינה את שרת התרבות והספורט הצדיק את עצמו.
צילום: גיורא ביח - פוקסטרוט
עריכה: גיא נמש ואריק להב ליבוביץ' - פוקסטרוט
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: אופיר ליבוביץ' ועמית פוזננסקי - פוקסטרוט
שחקנית משנה: מונא חווא - לא פה, לא שם
הסרט התיעודי הטוב ביותר מעל 90 דקות: בן גוריון, אפילוג
הישגים מקצועיים: ערה לפיד
עיצוב תלבושות: מאיה לבוביץ', המועדוו לספרות יפה של הגברת ינקלובה
שחקן המשנה הטוב ביותר: עמי סמולרצ'יק, פיגומים
עיצוב פסקול: אלכס קלוד, פוקסטרוט
סרט עלילתי קצר: נפילות
העיצוב האמנותי הטוב ביותר: ערד שאואט, פוקסטרוט
איפור: שירי שמשה, המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה
הסרט התיעודי הטוב ביותר קצר: מקווה שאני בפריים
ליהוק: אורית אזולאי, מוטל בספק
השחקן הטוב ביותר: ליאור אשכנזי, פוקסטרוט
השחקנית הטובה ביותר: שאדן קנבורה, לא פה לא שם
בימוי: שמוליק מעוז, פוקסטרוט
הסרט העלילתי הטוב ביותר: פוקסטרוט
שרת התרבות והספורט, מירי רגב הגיבה לבחירה בסרט פוקסטרוט ואמרה: "הבחירה הצפויה בשמוליק מעוז, ליאור אשכנזי ובסרט פוקסטרוט לא מפתיעה אותי. אני כשרה בממשלת ישראל וכאמא לילדים ששרתו בצה"ל מתביישת שהאקדמיה לקולנוע בישראל מעמידה כפאר היצירה, וכמועמד שלנו לפרס האוסקר - סרט שבחר להעליל שקר על צבא הגנה לישראל. הסרט הזה מייצג רק את אלו שבחרו בו ולא את החברה הישראלית או את מדינת ישראל. לא נותר לי אלא להתנצל בפני חיילי צהל ובני משפחותיהם. זה לא מגיע להם. וכפי שאמרתי היום חלוקת תקציב הממשלתי בתחום הקולנוע תשתנה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg