ראשי » חליפה עסקית

לקוחות חדשים לעסק: משימה אפשרית!

טלמיטינג הוא מונח לועזי ולכאורה מתוחכם, המתייחס לפעולה שיווקית פשוטה ואפקטיבית שבהחלט מצויה בהישג יד. כיצד עושים זאת ומה היתרונות? על כך בשורות הבאות

בשיתוף עם ''חליפה עסקית'' | 21/7/2015 16:57
בעשור השני של שנות האלפיים הפך עולם השיווק למורכב ורב נדבכים, עם היצע מגוון ביותר של אפשרויות וטכנולוגיות. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות אופייניים, אך כמעט כולן מפספסות את האפקט האישי והאנושי שכה חשוב להחלטה על רכישת מוצר או שירות. זהו בדיוק היתרון המגולם בשיטת הטלמיטינג, וכאשר מדובר בשירותים הנעשים במיקור החוץ הופך העניין לפשוט ומשתלם בהרבה.

עד כמה יעילות שיטות השיווק הקיימות?
כל עסק וחברה מתבססים על תמהיל מסוים של טכניקות 
שירות לקוחות
שירות לקוחות SXC
שיווקיות. לדוגמא, יש המנסים לדוג לקוחות חדשים בעזרת אתר האינטרנט, שלטי חוצות ופרסומות, באנרים ברשת, או שליחת ניוזלטרים ומסרונים. כבודן של שיטות אלו במקומן מונח, אך עקב התחרות העזה קשה מאוד להתבלט באמצעותן, והן גם פועלות באורח עקיף בלבד שאינו מאפשר מגע והיכרות על בסיס אישי. כלומר, מדובר באפשרויות חשיפה כלפי קהל נרחב ולעיתים אף מפולח, אך בסופו של יום האפקטיביות שלהן אינה כה גבוהה. זאת, מפני שהן אינן מסוגלות לספק את המפגש האנושי והאותנטי בארבע עיניים, שהיה מאז ומתמיד גורם מכריע ביצירת אמון ובהחלטה על רכישת שירות או מוצר.

המרכיב האישי חוזר לתמונה
טלמיטינג כשמו כן הוא – יצירת קשר טלפוני לקביעת פגישה עסקית. כלומר, במקום לנסות ולשכנע את האדם מהצד השני של הקו לבצע רכישה כאן ועכשיו, קובע עימו הנציג פגישה בה יוכלו בעלי העסק או סוכני המכירות שלהם להציג מקרוב ובאופן ישיר את יתרונות השירות. מצידו של הלקוח, לא מדובר בעוד חוויה מלחיצה של שידול לגיהוץ הכרטיס, אלא בפנייה נינוחה המכבדת אותו ואת צרכיו. מצידו של העסק זוהי הזדמנות לרכוש את אמונו של לקוח חדש, ולמנף את הפגישה לסגירת עסקה. בהקשר זה, יש להדגיש כי מחקרים בתחום מצאו שההחלטה על רכישה טמונה פחות ביתרונות שפורסמו לגבי מוצרים, ויותר בהרגשה האישית שאותה ניתן ליצור במפגש בין שני אנשים.

טלמיטינג עצמאי
חברות וארגונים גדולים מחזיקים לעיתים קרובות מחלקות טלמיטינג פנימיות. ואולם, כאשר מדובר בעסקים בינוניים וקטנים מדובר לרוב בעניין מורכב ויקר מדי, שגם אינו נחוץ. במקרים אלו ניתן להטיל את המשימה על אחד מאנשי הצוות הקיימים, או שהבעלים עצמם עוסקים בה. הבעיה 
היא שהמלאכה דורשת זמן ומשאבים, ואף כישורים אישיים שאינם מצויים בידיו של כל אחד. אמנם, ניתן גם לגייס עובד חדש בעל כישורי שיווק הולמים, אך הדבר כרוך כמובן בהוצאות העסקה, בניהול העובד ובהכשרתו, כאשר התוצאות עשויות להיות נמוכות ומאכזבות למדי.

טלמיטינג במיקור חוץ
בעלי עסקים רבים כבר גילו שהפתרון היעיל ביותר לטלמיטינג הוא לקבל את השירות במיקור חוץ, מטעם חברות המתמחות בתחום. אלו הן חברות בעלות פתרונות טלמרקטינגוטלמיטינג שונים המעסיקות אנשי שיווק מיומנים ביותר, שמקבלים הכשרה ספציפית בנוגע לשירותי, מוצרי ולקוחות העסק, ועובדיו מול בעליו באופן הדוק ובשקיפות מלאה. בדרך זו לא רק חוסך העסק זמן ומשאבים יקרים, אלא גם זוכה לדחיפה משמעותית על ידי מקצוענים, ולהגדלת מעגל הלקוחות בזמן קצר יחסית. יחד עם זאת, לפני שבוחרים בחברת מיקור חוץ חשוב לוודא כי מדובר בחברה מוכרת ומומלצת, המסוגלת לספק לעסק מענה הולם לצרכיו.

הכתבה מאת GNA – שירותי טלמינטינג
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חליפה עסקית''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

המומלצים

מרחבי הרשת