סיפור הצלחה: בן סולומון חי ונושם נדל"ן

בגיל 28 בן סולומון הוא אחד מאנשי הנדל"ן המוכרים והמצליחים בבאר-שבע. המשרד שהקים "לינקולן נדל"ן", מוכר לא רק בבירת הנגב, אלא גם ברחבי הארץ. ראיון עם מצליחן

בשיתוף ברק רום | 25/02/2016 06:11
תגיות:

גם כשהיתה עיר קטנה, כונתה באר שבע בירת הנגב. עיר שבה כמעט כולם מכירים את כולם. במידה רבה היא נשארה כזו גם היום, כשהיא כבר מונה כ-200 אלף תושבים ומתפקדת כעיר מחוז לכל דבר. ולמרות שכמעט כולם מכירים את כולם, יש דמות אחת שמוכרת בימים אלה בעיר יותר מאחרות, כשהיא מחייכת לעבר תושבי העיר משלטי חוצות ועל גבי אוטובוסים. זהו בן סולומון, תושב העיר, ובעל משרד “לינקולן נדל”ן”, שנפתח בעיר לפני כחמש שנים ושם אותה על מפת הנדל”ן הארצית.

סולומון (28) הוא יזם, איש עסקים מצליח. החברה שהקים היא אחת המיוחדות בתחום הנדל”ן. היא עובדת עם נקודות שירות בכל רחבי הארץ, והופכת את באר-שבע ואת תושביה לזמינים לעסקאות נדל”ן, במיוחד בימים אלה, בהם בירת הנגב נחשבת למכרה נדל”ן. איך הפך סולומון, בגיל כל כך צעיר, למומחה נדל”ן ולכתובת המרכזית לעסקאות שזורמות מכל רחבי הארץ ומה יש בו בבחור הכריזמטי הזה, שהפך אותו לסיפור הצלחה?

“עוד כשהייתי ילד רציתי להגיע לתחום הזה”, מספר סולומון, “בכל מקום בו ראיתי אתרי בניה התרגשתי ואמרתי לעצמי - לכאן אני רוצה להגיע. לתחום הנדל”ן נשאבתי לפני כחמש שנים ומאז אין יום בו אני לא לומד משהו חדש, בתחום מרתק שלא מפסיק להתפתח”.

התחלת כיועץ נדל”ן במשרד אחר בעיר ואז אמרת אני רוצה לעשות את זה כמו שאני רואה לנכון?

“בדיוק כך. לפני שיצאתי לדרך עצמאית עבדתי בשלושה משרדים שונים. הראשון היה עסק קטן ומשפחתי, שהתעסק בהשקעות נדל”ן סביב אוניברסיטת בן גוריון והמכללות השונות. שם למדתי איך להסתכל על השקעות נדל”ן כמרחב כלכלי, שיכול לייצר תזרים מזומנים. למדתי את הכלכלה שמאחורי הנדל”ן, מה זה ריביות, מדד, משכנתאות, מינוף וכל המושגים הקשורים לענף. אחרי כמה חודשים המשכתי הלאה ולצערי המשרד נסגר. המנהלים היו בעצמם משקיעים וכך למדתי דרכם מה נכון ומה לא נכון לעשות. המשרד השני היה מהגדולים בארץ. סגרתי שם כמה עסקאות ממש בשבועיים הראשונים ומנהל המשרד לא האמין שככה אני מצליח. לי זה נראה טבעי, כי הגעתי מענף מכירות השטח ופשוט העתקתי מודלים שעבדו לי. למשרד השלישי, שהיה מהחזקים בעיר, הגעתי במקרה. בסך הכל ביקשתי לבחור לעצמי עבודה במשרד שבו ארגיש שהכי נכון לי לעבוד. היו שם סוכנים מנוסים וחדורי מוטיבציה. למדתי מהם המון, סגרתי הרבה עסקאות, צברתי מוניטין, לקוחות וממליצים ועבודת השטח שלי הפכה קלה יותר. כשראיתי שאני לא מקבל את היחס שחשבתי שמגיע לי, החלטתי לצאת לדרך עצמאית”.

מהרגע בו הפך סולומון לעצמאי, ההתעסקות בנדל”ן היא עבורו דרך חיים. “היום הנדל”ן עבורי הוא משהו סוחף ועוצמתי”, הוא אומר, “כשפתחתי את המשרד לא הגבלתי את עצמי, יצאתי לכל הקורסים שרציתי, השתתפתי בוועידות ובכנסים. עשיתי כל מה שצריך כדי להגיע לקדמת הבמה ולהכיר את אנשי הנדל”ן החזקים בישראל. העבודה הקשה השתלמה והיום לינקולן היא אחת מחברות הנדל”ן הצומחות והאיכותיות בארץ”.

הצלחת המשרד והפרסום שבא בעקבותיו, הפכו את בן סולומון למותג, גם בבאר שבע וגם במקומות נוספים בארץ. עמוד הפייסבוק שלו מונה מאות רבות של עוקבים. הוא מעלה סרטוני יוטיוב, מקבל הזמנות להרצאות ולמעשה הוא סוג של סלב בבאר-שבע.

“לא הייתי אומר שאני סלב, מותג? זה חלק מהעבודה שלי כאיש שיווק לא? אני ממוקד בעשייה ופחות במה שמסביב. אני יותר מרגיש שהצלחתי לגעת באנשים. גם מי שבאים לרכוש או למכור נכס, מחפשים חוויה אמיתית, שתגרום להם סיפוק, בסיומה הם ייצאו עם דירה, שתלווה אותם שנים רבות. או משקיע שקונה נכס ואני דואג שהנכס באמת “יעבוד” עבורו במשך שנים רבות עד למימוש המיוחל (מכירה) כשהבנתי שמהות העבודה היא קודם כל אנשים, שחלק חשוב מהעסקה היא מה אני אגרום להם להרגיש, הבנתי שאני במקום הנכון ושאני הולך על כל הקופה. עליתי על שלטי חוצות ולא צפיתי את התגובה של האנשים בעיר”.

זו עיר גדולה, אבל היא מאוד חמה ומשפחתית. אתה בטח מרגיש את זה.

“זה נכון, למרות שהעיר מונה 200 אלף תושבים, יש בה אווירה משפחתית ולכן לא אמדתי נכון את אפקט שלטי החוצות. אמרתי לעצמי: יאללה, ננסה הפעם ללכת חזק, כי באמת יש לי הרבה מה לתת ללקוח הקצה, זה שרק רוצה למכור או לקנות נכס בביטחון מלא. מסתבר שזה עבד בגדול”.

שלטי החוצות שאתה מככב בהם בכל העיר הביאו אליך לקוחות?

“שלטי חוצות לא מביאים לקוחות, יחסי ההמרה הם מהנמוכים ביותר. מה שמביא לקוחות זה אנשי המשרד, בעבודה רצופה ויומיומית, וישירה מול הלקוחות. שלטי חוצות נותנים את תחושת חוויית השירות הגדולה שאנחנו מספקים והופכים אותנו לנגישים וידועים”.

 ומה, לדעתך, מייחד אותך בתחום הנדל”ן?

“יושרה מקצועית לפני הכל. לא משנה איזה סכום אני סוגר עם לקוח, חשוב לי שהוא ידע כל פרט ושיהיה מרוצה. חווית השירות מבחינתי קריטית, אני גם מקפיד לדבוק בחדשנות כל הזמן. אין שבוע בו אנחנו לא מחדשים משהו בתהליך העבודה. היום אנשים משתעממים מהר ואני יודע לקלוע לטעמם בכל מיני תקופות בחיים וליצר עבורם עניין שיהיה רלוונטי היום או מחר”.

אומרים שאתה גאון שיווק, שככה הגעת להצלחה בגיל כל כך מוקדם.

“הייתי אומר שאני יודע לקרוא אנשים. לכל איש עסקים יש נקודות חוזקה. אני חזק בשיווק. אני יודע מה יעשה ללקוח WOW. סיימתי ללמוד שיווק במכללה והייתי בעשרות סדנאות וקורסים שפתחו לי את זווית הראייה. הספרייה שלי עמוסה בחומר על שיווק. זה תחום שמאגד את כל מה שחשוב בחיים – הוויה, פסיכולוגיה ותורת ההצלחה”.

עכשיו אתה כותב ספר. אפשר להמר שהוא יהיה רב מכר?

“אני בשלבי סיום של ספר שיעשה סדר בעולם הנדל”ן למגורים. 

בהמשך אני מתכוון להוציא עוד ספר, מאותה סידרה, שכבר סיימתי לכתוב אותו והוא יתמקד בהשקעות. הוא ייצא השנה, בשיתוף פעולה עם אנשי המקצוע המובילים בענף הנדל”ן בארץ. יהיה פרק על משפט מקרקעין, עם כל מה שקשור בחוזים וזכויות, אותו תכתוב עו”ד, מומחית, למקרקעין. יהיה פרק עדכני על משכנתאות, שיכתוב אחד מיועצי הנדל”ן המובילים בישראל. אחת האדריכליות הטובות בארץ תכתוב על עיצוב בתים והשבחת נכסים. זו דמות מאוד מוכרת שהגישה תוכניות טלוויזיה וכיכבה בפריים טיים. אין עוד ספר כזה בישראל והוא יהפוך לרב מכר. כשאני מאמין במשהו אני הולך איתו עד הסוף”.

http://cafe.themarker.com/post/3099957/

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''