סטארטאפ ישראלי: מכפיל את ההכנסות מפרסום אתרי תוכן

סטארטאפ ישראלי פורץ דרך מצליח להכפיל את ההכנסות של אתרי תוכן מפרסום, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ושירות ייחודי. מאור דוידוביץ' ותומר טרבס, שהקימו יחד את Adnimation, עובדים עכשיו צמוד עם גוגל ומחזיקים את המפתח להכפלת הרווחים של כל אתר תוכן

בשיתוף ברק רום | 08/12/2016 15:08
תגיות:

אתרי התוכן המובילים מספקים לנו את הידיעות החמות והמעניינות ביותר, אבל מי משלם להם על זה? בעולם הנשלט על ידי גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ’אט ופיטנטרסט, בעלי אתרים רבים מדווחים על שחיקה מתמדת בהכנסותיהם. בעלי האתרים אחראיים ליצירת התכנים ולתחזוק האתרים ונושאים גם במטלות והוצאות כספיות אחרות. אך לבסוף הם עומדים מול מציאות בה ההוצאות עולות על ההכנסות והמצוקה הזו חוצה שווקים, מדינות ושפות.

בחברת Adnimation  הצליחו להראות שיפור משמעותי ברמת ההכנסות בקרב אתרי תוכן מובילים בארצות הברית, כאשר שילוב של טכנולוגיה חדשנית וכלים פרוגרמטיים הובילו ליצירת רווחים נוספים, לשביעות רצונם של בעלי האתרים. ממשרדי החברה נמסר שהם שמחים לראות את התוצאות שהושגו בזכות הכלים הטכנולוגיים בהם נעשה שימוש וכי הם מצפים לשיפור טכנולוגי נוסף, שיגדיל אף יותר את חלק העוגה שנשאר בידי בעלי האתרים.

המגוון של החדשנות הטכנולוגית בתחום הפרסום מעמיס את בעלי האתרים לעתים מעבר ליכולת להתנהל נכון. בעולם בו פייסבוק מעודדת את בעלי האתרים להשתמש ב- Instant Articles  ומצמצמת את החשיפה האורגנית, גוגל מאלצת את בעלי האתרים לעבור לשימוש  ב- Accelerated Mobile Pages (AMP), והגולשים משתמשים ב- Ad blockers  ובכלל נמצאים בסנאפצ’אט - הרצון והצורך לעבור לניהול מקצועי של הפרסום באתר נראים כמובנים מאליהם.

הלקוחות שלAdnimation  הם אתרי תוכן מובילים, שעיקר הכנסותיהם מגיע מפרסום. עם ירידת ההכנסה מפרסום, לא נותרה לאתרים אלה ברירה והם החלו להציף את האתרים בבאנרים, חלונות קופצים, תוכן שיווקי וכל מה שמביא לאתר כסף. אלא שאת זה הגולשים פחות אוהבים. הם מצביעים ברגליים ומתקינים Ad Blockers. התוצאה בטווח הארוך קשה והאתר נפגע כלכלית.

גם בעלי האתרים יודעים שיש תקרה לכמות הכסף שניתן להרוויח מפרסום אגרסיבי שכזה, ונראה שבמציאות כזו התוצאה תהיה תחילה ירידה בטראפיק ובטווח הארוך נטישת האתר.

מאור דוידוביץ' ותומר טרבס. צילום- הילה אדלר
מאור דוידוביץ' ותומר טרבס. צילום- הילה אדלר

את התקרה הזו הצליחו מאור דוידוביץ’ ותומר טרבס לפרוץ. “אנחנו נותנים לאתרים שעובדים איתנו פתרונות מוניטיזציה, שעוזרים להם למקסם את הרווחים שלהם ואפילו להכפיל אותם, וכל זה עם פחות פרסומות אגרסיביות”, אומרים השניים.

איך זה עובד?

“אתרי התוכן, מעצם הגדרתם, הם מומחים לתוכן”, אומרים השניים, “הם יודעים איך לספק תוכן אטרקטיבי, שימשוך מאות אלפי גולשים. הם פחות יודעים איך להרוויח מפרסום ולא מחזיקים ברשיונות המתאימים. למעשה, הכלים הפרסומיים בהם הם משתמשים היום הם קצת אולד סקול, הם לא ממש מעודכנים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית של הרשת. אנחנו יודעים לגרום לאתר תוכן להכפיל את הכנסותיו מפרסום, באמצעות חיבור שלו לכל בורסות הפרסום העולמיות, יצירת תחרות בזמן אמת (RTB), יצירת שווקים סגורים (PMP), בניית קהלים, והטמעת טכנולוגיות נוספות”.

זה אומר שאתם שולטים בטכנולוגיה הרובוטית שמפצחת את הנוסחה הסודית של בורסות הפרסום הללו?

“יותר מזה, הטכנולוגיה הבסיסית והמוכרת לרוב האתרים יכולה להביא רווחים של אתר תוכן עד לרמה מסויימת. אנחנו יכולים להכפיל אותה. למעשה, יש לנו רשיונות שימוש בבורסות המובילות בעולם, מה שמאפשר לנו גישה בזמן אמת למקורות הביקוש האיכותיים ביותר בעולם כיום”.

ועם הבשורה הזו אתם חוזרים ארצה ורוצים לחלוק אותה עם אתרי התוכן הישראלים.

“בדיוק כך. מדובר בסטארטאפ ישראלי, שעד כה שירת לקוחות גדולים בארצות הברית עם תוצאות נהדרות. זה השוק העיקרי שלנו. כעת יש לנו אפשרות לתת גם לאתרים ישראליים הזדמנות להגדיל את רווחיהם מפרסום. אנחנו מספקים לאתרים הללו רובד נוסף של שירות: מכירות ישירות מול משרדי הפרסום בארצות-הברית וכמו כן אנחנו מטפלים עבורם בכל מה שקשור לערוצי הרשתות החברתיות. זה שילוב של טכנולוגיה ומכירות, שכולם ירוויחו ממנו - האתרים ירוויחו מפרסום, המפרסמים יקבלו את קהל היעד שלהם וגם לקוחות הקצה, הגולשים, יקבלו פרסום של כל מה שרלוונטי עבורם. בינגו לכולם. למעשה, אנחנו גורמים לזירות המסחר להתחרות ביניהן והתוצאה תהיה עלייה של מחירי הפרסום. כך אנחנו מטפלים בלקוחות הגדולים שלנו בארצות-הברית ומשיגים עבורם את התוצאות הגבוהות ביותר”.

תוכלו לתת דוגמא איך זה עובד עם לקוח גדול מארצות הברית?

“אחד הלקוחות שלנו הוא אתר חדשות ניו-יורקי שמתמודד עם עליית השימוש בסושייל ועליית השימוש ב- Ad Blockers. לאתר יש מיליוני עוקבים בערוצים החברתיים ובאתר.

“מעבר לכתיבה על החדשות החמות בארצות הברית, הם רוצים להרוויח מהעובדה שיש להם מיליוני עוקבים. מאז שהם חברו אלינו, הגדלנו את ההכנסות עבורם בצורה דרמטית, הצלחנו לתרגם את הטראפיק למקסימום כסף ואנחנו יודעים איך להפוך אותו לשורה תחתונה ורווחית בחשבון הבנק. אנחנו עושים עבורם גם פרסום פרוגרמטי וגם מכירות ישירות”.

במציאות החדשה שאתם מאפשרים, מה צופן לנו העתיד?

“כחלק מהחיבור הצמוד למאות בעלי אתרים, הבנו את הצורך והקמנו חברת פרסום וידאו, שמתמקדת בהכנסות פרוגרמטיות מערוצי הוידאו. בנוסף רכשנו חלק מהאתרים, כדי להשתתף בקבלת ההחלטות ולעזור לאתרים לצמוח ולהרוויח. כמו כן השקענו במספר חברות טכנולוגיה, במטרה להציע בעתיד פתרונות מתקדמים נוספים שיקלו על בעלי האתרים ויסייעו להם למקסם את רווחיהם”.

לפרטים נוספים לחץ כאן

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים