
סוגי הפרסום בגוגל: כל מה שצריך לדעת
כולנו משתמשים בגוגל כמעט בכל פעם שאנחנו רוצים לברר משהו, מהגדרה מילונית של מושג כלשהו ועד שעות פתיחה של בית עסק. לא מפתיע, אם כן, שגוגל הפך להיות לא רק מנוע חיפוש, אלא גם כלי פרסומי משמעותי, במיוחד עבור בעלי עסקים המעוניינים להתבלט על פני מתחריהם
ועדיין, למרות שזהו דבר שמקובל לעשותו בתחומים רבים ומגוונים, קיימים לא מעט בעלי עסקים שצמד המילים פרסום בגוגל מרתיע אותם. אולי בגלל החשש מהתנסות בכלי טכנולוגי שהם אינם מכירים, אולי משום שאינם מבינים לחלוטין את התוצאות החיוביות הטמונות בפרסום שכזה וכן הלאה.

אולם חשוב מאוד להבין כי פרסום ממומן בגוגל פירושו אפשרות להשגת תוצאות באופן מהיר יחסית: הגדלת נוכחות ברשת האינטרנט, חשיפה ומיתוג העסק, ובסופו של דבר לקוחות חדשים והגדלת שורת הרווח.
סוגי פרסום בגוגל
קיימות שתי דרכים להופיע בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. שתיהן עשויות לייצר תנועה של גולשים לאתר של בית העסק:
האחת מכונה “קידום אורגני”, ובמסגרתה רשימת התוצאות למילות חיפוש כלשהן תורכב מעמודי אינטרנט הרלוונטיים ביותר. התוצאה שגוגל חושב שהיא האיכותית והטובה ביותר תופיע ראשונה, ואחריה בסדר יורד תוצאות נוספות.
הדרך השניה היא “קידום ממומן”, ומדובר במודעה לכל דבר. בעל עסק המעוניין לנקוט בדרך הזו יצטרך לשלם לגוגל בעבור כל קליק של גולש על המודעה שלו, אולם ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות למודעות ממומנות:
- Search Network: מודעה טקסטואלית שתופיע בעמודי התוצאות בעקבות חיפוש של מילה או מחרוזת מילים.
- Display Network: מודעות טקסטואליות או באנרים פרסומיים שניתן להעלות לגוגל על מנת שיופיעו באתרים הרלוונטיים לנושא המודעה (ולא ברשימת התוצאות חיפוש).
- Remarketing: אם גולש נכנס לאתר של עסק ויצא ממנו מבלי שעשה שום פעולה כגון רכישת מוצר או מילוי פרטים, גוגל יציג לו את המודעות של בית העסק במגוון אתרים אחרים ויעודד אותו לחזור אל האתר כדי לבצע פעולה נוספת.
- Gmail Sponsored Promotion: פרסום בתוך תיבת הדואר האלקטרוני של גוגל, Gmail. מדובר באפיק פרסומי טרי יחסית, המאפשר לפלח את קהל היעד לפי גיל, מין, מדינה, מקצוע ועוד.
לכל אחת מן הדרכים הללו יש יתרונות וחסרונות, חלקן יכולות להיות רלוונטיות לבעלי עסקים מסוגים שונים או לא רלוונטיות כלל. על מנת לבנות תכנית אסטרטגית אפקטיבית לפרסום בגוגל, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים הבקיאים בתחום.
איך מתכננים ובונים קמפיין פרסום בגוגל?
הצעד הראשון בבניית קמפיין לעסק הוא ניתוח של העסק עצמו. יש לבחון מהו הערך המוסף של העסק, כיצד ניתן לבדל אותו ממתחריו ולהדגיש אותו במודעה הפרסומית. בהמשך יש לבצע מחקר מילות מפתח רלוונטיות שגולשים עשויים לחפש בגוגל, ליצור את המודעות הטקסטואליות או הבאנרים ולקשר אותן לעמודי רלוונטיים בתוך האתר או לעמודי נחיתה שיווקיים ייעודיים.
בנוסף, הודות לתוצאות המיידיות של קמפיין פרסום ממומן, ניתן למדוד את הביצועים כבר מן הרגעים הראשונים ולחשב את הרווחים מן הפעילות לעומת ההשקעה בה, ולכן חלק בלתי נפרד מן הקמפיין הוא גם מעקב אחר התוצאות על מנת לשפר אותן, וכך לקבל תמורה גבוהה יותר בעבור ההשקעה הכספית.
בין השאלות המחייבות מענה בעת תכנון של קמפיין פרסום בגוגל ניתן למנות לדוגמה:
- מיהם המתחרים של העסק?
- מהו הקמפיין הפרסומי של המתחרים?
- כיצד לבנות מודעות שידגישו את הערך המוסף של העסק ויבליטו אותו?
- מיהו קהל היעד שאליו יכוון הקמפיין? ניתן לפלח אותו על פי מיקום גיאוגרפי, שפה, גילאים ועוד.
- אילו ביטויי חיפוש הרלוונטיים לעסק עשויים לעניין את הגולשים?
- מהי העלות שבעל העסק ישלם עבור כל קליק? סביר להניח שככל שישלם יותר כך הוא ייהנה מיותר מופעים של המודעה שלו, אולם במקרה של תחרות עזה על מילות חיפוש מסוימות הדבר עלול להיות לא כדאי כלכלית. מאידך, אם מדובר במילות חיפוש שיש להן נפח חיפוש מצומצם, בעל העסק ישלם הרבה פחות אולם גם ייהנה מפחות תנועה איכותית. לכן חשוב למצוא את שביל הזהב בהקשר של העלות לקליק.
החשיבות של תכנון קפדני עוד בטרם עליית קמפיין לגוגל היא בכך שמדובר בשיטת פרסום בה על בעל העסק להשקיע סכום מסוים על מנת להרוויח ממנו סכום אחר. ככל שהתכנון יהיה מפורט יותר והתשובות לשאלות שצוינו לעיל ולאחרות תהיינה מדויקות יותר, כך ישתפר הסיכוי שהקמפיין הפרסומי יביא ליחס עלות-תועלת אופטימלי, תנועת הגולשים תגדל, ויותר גולשים המגיעים לאתר יבצעו בו את הפעולה הרצויה.
לסיכום,
כל אחד יכול לפרסם את העסק שלו בגוגל באופן אורגני, אולם פרסום ממומן יכול לקצר את הדרך באופן משמעותי: תוצאות מהירות, אפשרות לחישוב מדויק של החזר ההשקעה תוך כדי ייעול לשם אופטימיזציה, ובסופו של דבר מינוף של העסק. על מנת לבנות קמפיין פרסום בגוגל עם תוצאות אפקטיביות, פנו עוד היום לאיש מקצוע מנוסה.
מאת: אבישי פרוינד, מרצה ומומחה לפרסום ב Google-וברשתות חברתיות. מעביר קורס פרסום בגוגל, מייעץ ומלווה גופים מוסדיים ופרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg