סופר רבי המכר יוביל אתכם להצלחה עסקית

סופרים ואנשי עסקים שייכים בדרך כלל לעולמות שונים שאינם נפגשים. עמית אופיר, סופר שכתב עשרות רבי מכר ואיש עסקים יצירתי במיוחד, לוקח איתו אנשי עסקים למסעות מעוררי השראה סביב העולם והוא הוא ההוכחה לכך שהכול אפשרי

בשיתוף ברק רום | 31/01/2017 12:11
תגיות:

בכל מקום שאליו תזרקו אבן, כנראה שתיתקלו באחד מפירות מוחו הקודח של עמית אופיר (38), סופר שכתב כבר למעלה ממאה ספרים, מהם נמכרו כבר יותר ממיליון עותקים, ומנטור עסקי ששמו עובר מפה לאוזן בקהילת אנשי העסקים בארץ בשנים האחרונות. אופיר, תושב יבנה, מיקם את משרדו בטרקלין העסקים הנשקף לים של מלון “השרון” בהרצליה ושם הוא מקיים את פגישותיו. כל מי שפגש אותו מספר בהתפעלות על מאסטר צעיר וארוך שיער המשמש מורה דרך בכל הקשור להעצמה אישית ולהתפתחות עסקית, דמות ייחודית ומעוררת השראה בנוף המקומי, שאינה נכנסת לאף משבצת ומהווה מוקד עלייה לרגל בקרב אנשי עסקים יודעי דבר. כאשר הסיפורים אודותיו הגיעו גם אליי, הייתי חייב לראות במי מדובר וגם אני קבעתי עמו פגישה שארכה כשעתיים וחלפה ביעף. הזמן טס כשנהנים. רק לאחריה הבנתי מדוע כל מי שפגש את אופיר התקשה להסביר את התופעה. גם הוא עצמו התקשה להדביק לעצמו טייטל, אך כשעמדתי על כך, הוא הרהר קצת ולבסוף אמר: “אני מלווה עסקי”.

הכול התחיל מחיפוש משמעות

המפגש הראשון שלכם עם אופיר התרחש כנראה בתחילת שנות האלפיים, באמצעות ספרו “חיפוש מחפש משמעות”, אותו כתב ואייר. הספר, שנחטף בזמנו מהמדפים והפך מאז לרב-מכר עולמי שתורגם לכמה שפות, הוא ספר למבוגרים בתחפושת של ספר ילדים, מסוג ספרי המתנה הכייפיים בסגנון “העץ הנדיב”, שמספר על חיפוש (שזה חיפושית ממין זכר) המחפש משמעות בחייו. “כשאתה כותב ספר שהופך לרב-מכר, חייך משתנים”, משתף אותנו אופיר בחוויה הייחודית הזו, “אני יכול ללמד אנשים לכתוב רב-מכר כשם שאני יכול ללמד אותם לעשות כמעט כל דבר שירצו.  יש לנו את היכולת ללמוד הכול. אנחנו צריכים רק להכיר ביכולת הזו וללמוד להשתמש בה ואז השמיים הם הגבול”, אומר אופיר.

עמית אופיר
עמית אופיר

כמו חיפוש, גיבור ספרו, גם הוא מצא משמעות לחייו - להוביל אחרים למציאת משמעות בחייהם. אופיר כתב את הספר בעת שירותו הצבאי והוציאו לאור בהוצאת “גוונים” בהיותו בן 21. “הייתי מאושר שיש לי ספר שנמכר בחנויות הספרים, אבל לא הייתי איש עסקים”, הוא מספר. “אחרי הצבא נסעתי לטיול הגדול בדרום אמריקה וניהלתי אכסניית מטיילים בברזיל. כששבתי ארצה עברתי תאונת דרכים עם האופנוע שהיה לי ומצאתי את עצמי תקוע בתוך גבס. ניצלתי שבוע שבו היתה שביתה של פקחים בעיריית תל-אביב, כדי למכור את הספר שלי במדרחוב נחלת בנימין. כשאנשים חטפו אותו והצלחתי למכור ברחוב מהדורה שלמה, הבנתי שיש לי ביד פוטנציאל אדיר. הספר הפך ללהיט בקרב צעירים. גם בזמן שעבדתי כמלצר, העברתי הרצאות בבתי הספר ומכרתי ספרים בזמן המשמרות. אחרי שהבעלים של בית הקפה גער בי, “באת לעבוד או למכור את הספרים שלך?”, התפטרתי, בידיעה שמעכשיו אני יותר לא עובד בעבור איש”.

אופיר החליט להפוך את הציור, אהבתו הגדולה, למקצוע ובשנת 2002 עבר לירושלים ולמד שלוש שנים אנימציה ב”בצלאל”. “לא האמנתי שיקבלו אותי לבצלאל”, הוא משחזר בחיוך נוסטלגי. “הגעתי לוועדת הקבלה עם כמה ציורים שלי ועם ספרי הראשון “חיפוש מחפש משמעות”. למזלי, אחד מחברי הוועדה היה יוסי אבולעפיה (סופר ומאייר של ספרי ילדים, תסריטאי ובימאי של סרטי אנימציה, קריקטוריס בעצמו וגם גרפיקאי), שהכיר את הספר שלי וקיבל אותי מיד”.

אופיר למד בבצלאל שלוש שנים ועזב טרם סיום התואר, אך השכיל לנצל באופן מיטבי את הידע ואת הכלים שרכש שם. “האנימציה הייתה המנוע ליצירת הספרים הבאים שלי”, הוא מעיד. בזמן הלימודים כתב עוד חמישה ספרים ופיתח את שיטת הציור הייחודית “לצייר בקלות” המלמדת ילדים ומבוגרים כיצד לצייר שפע של דמויות שונות בחמישה שלבים פשוטים וקלים לחיקוי. השיטה יצאה לאור בסדרה מצליחה בת עשרות ספרים, הצליחה לחדור לרשת “וולמארט” הגדולה בעולם ולהימכר בה ביותר ממאה אלף עותקים בתוך זמן קצר. היא אף זכתה למדור קבוע במגזין הילדים “עולמו של דיסני”.

בשנת 2005 היה אופיר לישראלי היחיד שיוצג ע”י חברת YPL האחראית למותגים בין-לאומיים כמו “דיסני” ו”בוב ספוג”. הוא המשיך לכתוב ספרים ובמקביל, תירגם את ספריו הקיימים בעברית לשפות שונות. ספרו “חיפוש מחפש משמעות” תורגם ב-2013 לאנגלית ויצא בשם”The Beetle that Wants to Be” וספרים נוספים מתורגמים שלו הפכו לרבי מכר עולמיים. עוד באותה שנה טיפסו ספריו לראש רשימות רבי המכר של “אמזון” בארבע יבשות שונות ובקטגוריות רבות והחל משנת 2015 מיוצגת סדרת “לצייר בקלות” שלו ברחבי העולם ע”י חברת “זיפיט”.

אמרנו “לזרוק אבנים”? לא רק לתפארת המליצה. מי לא מכיר את חלוקי הנחל המעוטרים בברכות צבעוניות ובאיורים קומיים שנמכרים בהמוניהם בחנויות הספרים ממש ליד הקופה? גם זכויות היוצרים על הפטנט משובב הלב הזה הן של עמית אופיר. “התחלתי לצייר על חלוקי נחל, מוצר חדש ומוזר שלהפתעתי הצלחתי להחדיר למאות נקודות מכירה”, הוא נזכר. “כך גיליתי שיש לי יכולת לחנך את שוק הצרכנים וזו הייתה עוד אבן דרך במסע שלי. קניתי טונות של חלוקי נחל, משאית פרקה לי אותם ליד הבית ואני העסקתי סטודנטים שציירו עליהם וככה הרווחנו את השכר שלנו. האבנים המצויירות נמכרו בהמוניהן בחנויות הספרים, חנויות הבגדים וגם חנויות של ציוד למטיילים. כשזה קרה הגעתי לעוד תובנה חשובה בחיים: אני מצליח בכל מה שאני נוגע בו. זה היה הרגע שבו החלטתי לעצור לרגע, לחשוב ולא למכור יותר כלום, לפני שאבנה את עצמי כמותג וכך נולד “טרובדור”, המותג שתחתיו יצרתי המון מוצרים כמו קלפי משחק, כרטיסי ברכה, כל מיני מדבקות מצויירות ואפילו פאזלים. מכרתי זיכיונות לשימוש בדמויות המצוירות שהגיתי וביצירות שלי”.

“טרובדור” הפכה בהמשך להוצאה לאור של אופיר, בה הוציא עשרות מספריו שגם תורגמו ונמכרו בכל העולם במספרים דמיוניים ומסחררים. “אז כבר האמנתי שהכול אפשרי. אנשים התחילו להגיע אליי לתהליכי ליווי והעצמה אישית ואני ידעתי שיש לי הרבה ידע להעביר לכל אחד מהם והתחלתי לחוש את התשוקה לליווי עסקי - בעצם, זה מה שאני עושה היום”.

אז איך נולד השילוב הלא שגרתי בין סופר מצליח למלווה עסקי?

“באותה נקודה ידעתי שאני רוצה לבנות לעצמי שם וזהות חדשים, שיתאימו למשבצת העסקית שנכנסתי אליה”, מספר אופיר, שהספיק לכתוב בינתיים גם סדרה של ספרים עסקיים, כדי להוכיח גם לקהיליית אנשי העסקים שהוא ראוי להיות חלק ממנה. “בהרצאות שלי מציגים אותי כיועץ עסקי ורבים מכנים אותי מנטור, אבל אני מגדיר את עצמי פשוט כסופר שהוא גם איש עסקים. הגדרות לא מדברות אליי”, אומר בצניעות מי שספריו נמכרים כיום בעשרות אלפי נקודות מכירה ברחבי העולם ונחשב לבעל ניסיון רב במכירת מרצ’נדייז וידע עצום בבניית מותג ובמכירת זכויות.

לפני כשנתיים החליט אופיר להנגיש את הוצאת הספרים שלו בפני כל מי שמעוניין להוציא רב מכר בעצמו. “שמה של ההוצאה שלי כיום הוא “רב מכר” והיא, ללא ספק ההוצאה לאור הכי חסכונית וזולה בארץ. הוצאה לאור של ספר מתחילה אצלי משלב תכנון הספר וכתיבתו וממשיכה בעריכה הלשונית, בהגהה, בעיצוב ובתרגום ולא פחות חשוב - בקידום ושיווק ב”אמזון” ובהכנה לירידים בין-לאומיים לספרים כמו היריד הגדול בעולם המתקיים משי שנה בפרנקפורט שבגרמניה ומארח למעלה מרבע מיליון מבקרים ואלפים רבים של הוצאות לאור, שנציגיהן באים לשם במטרה לאתר רבי מכר מצליחים ולרכוש את הזכויות עליהם. תמורת 6,000 ? בלבד אני מוציא לאור ספר למי שמגיע אליי לליווי עסקי ובשונה מהוצאות לאור אחרות, אני ממקד את לקוחותיי לרווחיות בתהליך ומדייק אותם להצלחה. במילים אחרות, אני מאפשר ללקוחותיי ליהנות מכול התשתית שבניתי ויכול ללמד ולעזור לכל אחד לבנות עסק מצליח באמצעות כתיבת רב מכר בכל נושא שיבחר”.

 ליווי עסקי מלא השראה מסביב לעולם

איך הוא מוצא זמן לכול זה? אם אתם לא יודעים את התשובה, כנראה שטרם קראתם את ארבעת רבי המכר של אופיר: “24/8 - איך לייצר עוד יום בשבוע”, “איך לחיות בתודעת שפע ולהשיג את כל מבוקשכם בחיים”, “לטייל בעולם ולהרוויח כסף” ו”איך מכרתי מיליון ספרים”. הידע הגלום בכל ארבעת הספרים הללו הוביל את אופיר לפיתוח הקונספט הייחודי שלו שאין עוד כמוהו בעולם.

“טיילתי הרבה בעולם וכמעט מכול טיול אני חוזר עם ספר כתוב”, הוא מסביר. “הטיולים האלה והספרים שנולדים מהם מהווים כלי אדיר להעצמה אישית, עסקית ומקצועית”. לאחר שבחר את היעד והגדיר את המטרות, הוא מצרף אליו לכל טיול כחמישה אנשים איכותיים - עורכי דין, אנשי עסקים, סופרים ובעלי מקצועות חופשיים נוספים ויחד הם יוצאים למסע מרתק ומעורר השראה שטומן בחובו גם מטרה נעלה כלשהי המושגת באמצעות פעילויות כגון הצלת דובי הקוטב, בניית בית-ספר ביבשת אפריקה ועוד מטרות שנועדו לתרום לעולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר. במהלך הטיול צוברת הקבוצה חוויות – במסעות ספארי באפריקה, במסע להימלאיה, לבייס-קמפ שלמרגלות האוורסט או טיול בכדור פורח בירדן, המהדהד את הספר והסרט “מסביב לעולם ב-80 יום”. החוויות הללו מהוות השראה גם לחיים ולא רק לכתיבת ספרים. במהלך הטיולים לומדים חברי הקבוצה מהמאסטר אופיר איך לייצר הכנסה פסיבית בזמן שהם מטיילים ואיך למנף את העסקים שלהם בדרכים שלא חשבו עליהן ומגלים על עצמם דברים שלא ידעו ויכולות שלא הכירו. “אנשים חוזרים מהטיולים האלה שונים מכפי שיצאו והדבר בא לידי ביטוי הן בחייהם הפרטיים והן בתחום עיסוקם המקצועי”, מספר אופיר.

משך הטיולים לחו”ל נע בדרך כלל בין שבוע לשבועיים, בהתאם ליעד. טיולים במתכונת דומה, אך קצרה יותר, מתקיימים גם בארץ. המחיר כולל לא רק את הטיול, אלא גם את תהליך הליווי העסקי ואת עלות הוצאת הספר שיבוא בעקבותיו. “מדובר בפורמט שטרם נראה כמוהו ובעל תוצאות מוכחות”, מבטיח אופיר. “זוהי חוויה נדירה שמגשימה חלומות גם במהלכה וגם לאחריה”. עבור אנשי העסקים זוהי לא רק חוויה מעצימה כי אם גם גיים-צ’יינג’ר בביוגרפיה העסקית והמקצועית שלהם, איש איש בתחומו.

המאסטר עמית אופיר חולק עם העולם ברוחב לב את המתנות שניתנו לו. “החיים שלי הם שליחות”, הוא מסכם בטרם אנו נפרדים. “יש לי הרבה מה לתת ואני חושב שמי שיש לו מה לתת ולא עושה זאת, חוטא לתפקיד ולייעוד של החיים שלו”. כמי שכבר פגש בחייו מאמנים רבים ואפילו כמה מנטורים, יצאתי מפגישתנו בידיעה שהפעם מדובר במאסטר. כפי שאמר לי פעם איש חכם אחד: “מאסטר אמתי הוא לא מי שאוסף סביבו מעריצים רבים, אלא מי שלידו גדלים עוד מאסטרים”.

במהלך שנת 2017 פרסם עמית אתגר לו קרא “10 יעדים אקזוטיים בשנה” בהם הוא מתכנן לכתוב ספר אחד בכל נסיעה (סה”כ 10 ספרים) ולקחת ביחד אתו סופרים המעוניינים להצטרף לנסיעות אלו כדי לכתוב ולהוציא לאור את ספריהם תוך הדרכה אישית שלו, תהליכי ליווי עסקי ותהליך היציאה לאור של הספר לאחר החזרה לארץ בהוצאת רב מכר. המסלולים המתוכננים בקרוב הם: טיול ספארי לאפריקה בין התאריכים 1-12 בפברואר, טיול לזנזיבר בתחילת מרץ ומסע לאוורסט ב-1 באפריל.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''