
כל הפרטים: ניהול טכנולוגיית מידע עבור העסק
טכנולוגיית התקשורת מתקדמת כל הזמן ויוצרת פערים גדולים ביכולות העסקיות בין עסקים. איך נדע שהתשתיות שלנו חוסכות לנו הוצאות ומייעלות תהליכים?
היום כל עסק שנותן שירות ללקוחות חייב מרכזייה חכמה, בין אם לתקשורת עם לקוחות או לשימוש אותו גם לצרכיי פנים ארגוניים , במרבית המקרים יש לעסק, נניח משרד עו"ד, מרכזייה ישנה או קווים אנלוגיים שאינם מקושרים פנים ארגונית, ללא יכולת לקבלת מספר שיחות במקביל ,דבר הגורם ללקוחות להמתין על הקו בשיחה ממתינה או לצליל תפוס. לעיתים, הלקוחות מתמרמרים או שהחמיצו הזדמנות לגייס לקוח חדש.
דוד שירי, מאסטר טכנולוגיה תקשורתית, הוא בכיר בתחום במשך שני עשורים ושימש בתפקידים בכירים בחברות התקשורת הגדולות בישראל.

שירי, בעל חברת "קול פור סייל", מסביר כיצד ניתן לשדרג את מצבנו, בעלויות סבירות ואפילו לחסוך בהוצאות תוך התנהלות נכונה.
"עסקים מבינים שצריך לייעל את נושא הטלפוניה בעסק , הנתב שיחות לא עובד כראוי, חסרה יכולת תקשורת פנים ארגונית בין מחלקות החברה, ואף חוסר זמינות כלפי לקוחות. בשלב הזה צריך לשדרג.
מהלך נכון יודע להתאים מרכזייה חכמה בכמות שלוחות וקווים על פי צרכי הארגון. התאמת מספר הקווים והשלוחות, יכולת לנתב כל לקוח לשלוחה הנכונה, יכולת לאתר שיחה שלא נענתה, מעקב אחרי המתקשר ויצירת קשר חדש מולו.
חשוב מאוד שהכל יתממשק למערכת המידע של העסק. כל שיחה, כל פרט על הלקוח יישמר במערכת ויהיו לי מספיק נתונים כדי להתאים ללקוח את מה שיסייע לו, אבין מיד מה מצב הגבייה מולו וכו’?"
מה לגבי שיחות בינלאומיות?
-"ארגונים לעיתים משלמים אלפי שקלים בחודש בגין תקשורת בין סניפים או מול נציגי החברה שפועלים בחו”ל. פתרון שלנו יכול יביא לחיסכון של אלפי שקלים בממוצע וייעל את התקשורת, כיוון שכולם יהיו זמינים בכל שעה ובכל מקום, גם בחדרם במלון".
בקיצור, אתה כמו רופא לתקשורת ארגונית?
- "אנו מבינים כי ניהול טכנולוגיית מידע עבור העסק, הוא כמו ייעוץ משפטי. תכנון נכון ושירותי אינטגרציה, יקלו עליך את החיים, יכניסו כסף ויחסכו עלויות".
מה בקשר לתקשורת המחשבים או המצלמות בעסק?
- "נושא מעניין נוסף זוהי סביבת עבודה מבוססת על תקשורת האחודה.תשתית תקשורת היוצרת סנכרון בתשתיות העסק, מצלמות בקרת כניסה וכו? בצורה אחידה ויעילה. זה חוסך תקלות וכשלים שגורמים לעסק לאבד ימי או שעות עבודה יקרות כתוצאה מנפילת מחשב, תקלות וכו’ ?".