
סוגים והבדלים: הכל על מצברים לרכב
ההבחנה הטכנית הברורה ביותר היא על פי סוג כלי הרכב, כאשר לרכבים פרטיים, המצברים יהיו בעלי הספק של 40-95 אמפר, כאשר על פי רוב, יותאם מצבר של 50-60 אמפר
פרמטר נוסף שחשוב להכיר הוא רמת החומצה - מצברים בעלי ריכוז חומצה נמוך יותר מתאימים למדינות חמות כמו ישראל.
מצברים משומשים לעומת חדשים
כשמדובר על מצבר לרכב שאלה נפוצה אשר העולה אצל לקוחות רבים היא האם לקנות מצבר חדש או משומש, כאשר החדש יקר משמעותית מן המצבר המשומש. התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית, שכן קיימים בהחלט מצברים משומשים בשוק אשר ייחשבו לאמינים במיוחד, בעוד שקיימים מצברים חדשים שייחשבו כלא איכותיים. ככלל, יש לבדוק שני פרמטרים עיקריים: אמינות היצרן ואמינות המשווק\החנות. פרמטרים משמעותיים נוספים הם משך האחריות וכמובן המחיר - לצד המחיר המשתלם של המצבר המשומש, יש לשים לב לתקופת האחריות. אגב, מצבר חדש ובעל תקופת אחריות של פחות משנה עלול להעיד על איכות ירודה.

מצברי STAET & STOP
סוג מעניין של מצברים הינו מצבר המותאם למערכת STAET & STOP. מדובר במערכת אשר גורמת לכיבוי מנוע בעת עצירה ממושכת, כגון בפקקים, רמזור אדום וכו’. מטרת המערכת הינה לחסוך בדלק ובזיהום האוויר כתוצאה מפליטות המנוע בעת הפעולה. בזמן שמנטע הרכב כבוי, המצבר אחראי על הפעולות הבסיסיות של הרכב, כמו פעולת המזגן, פעולות החלונות ועוד. מצברים רגילים עלולים להיפגע מכמות ההטענות ולכן חברות מסוימות פיתחו מצברים מתאימים למערכות ההפעלה החדשניות הללו של הרכבים. לצד זאת, חשוב לדעת כי הם נחשבים ליקרים יותר באופן יחסית, אולם בהתחשב בעמידותם לטווח הארוך ובחיסכון בדלק כתוצאה ממערכת ההפעלה, קנייתם נחשבת לחסכונית במיוחד.
טיפול במצברים שונים
באופן כללי, ככל שהמצבר “ישן” יותר, כך הוא יצטרך בדיקות תכופות יותר, כאשר ההמלצה היא על בדיקה אחת לחצי שנה. את הבדיקה יש לבצע בעזרת חשמלאי רכב או שאר אנשי מקצוע מן התחום, אולם יש כמה סימנים שניתן לשים לב אליהם לבד ומעידים על בעיות למיניהן: הצטברות של שכבה לבנה על המצבר מעידה על קורוזיה, כמות מים נמוכה מצביעה על צורך במילוי חדש ובמקרה וחלילה יש חשש לבעיה בכבלים - יש לפנות במהרה לתיקון מקצועי. בנוסף, חשוב לציין כי גם את הפעולות הפשוטות יותר מומלץ לא לבצע לבד משום שהפוטנציאל לנזק הוא רב מדי, בייחוד לחסרי רקע בתחום. יש הנוהגים להחליף את המצבר כבר כחודש וחצי לפני תום האחריות כדיי להימנע ממצב של
היתקעות המצבר והאוטו פתאומית לפני תום תקופת האחריות אף כי טיפול נכון במצבר יכול להאריך את פעולתו אף קצת מעבר לתקופת האחריות אבל יש כאלה הנוהגים בהחלפה מעט מוקדמת.
נכתב ע”י סטארט מצברים לרכב http://www.matzber4u.co.il
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg