
איך לקדם את האתר לעמוד הראשון בגוגל?
שוברים את הראש איך לקדם את האתר שלכם? בקידום אתרים יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל, כשחלקם משמעותיים בעיני גוגל וחלקם לא משמעותיים אך עדיין יש להם השפעה קטנה על דירוג האתר. ריכזנו עבורכם כ-4 טיפים לקידום נכון של האתר
תוכן איכותי ורלוונטי
המטרה של גוגל היא לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות ואיכותיות, כך שיתנו מענה למה שחיפשו. אם משתמש חיפש איך למנוע גניבת אופניים חשמליים, הוא ירצה לקרוא מאמר שמספק לו טיפים למניעה ולא לקרוא מאמר שמכיל את הכותרת הבאה “כך תמנעו את גניבת האופניים שלכם” אך עיקר התוכן שלו הוא ניסיון למכור לו אופניים חשמליים. במצב כזה המשתמש ינטוש את האתר במהרה, מתוך תחושה ש”עבדו עליו” ואף יתפוס את גוגל כמנוע חיפוש לא אמין שהביא אותו לאותו המאמר. לכן יש להקפיד על התאמה בין הכותרות לתוכן, כך שיהיה קשר ביניהם. בנוסף גולשים יעריכו יותר תוכן שסיפק להם ערך אמיתי מאשר תוכן שרק מנסה למכור להם מוצר או שירות. במקרה שלכם, רצוי שתשקיעו במאמרים איכותיים שיוכלו לתרום לגולשים, כך הם יעריכו יותר את המותג שלכם ויזכרו אותו טוב יותר כשיזדקקו למוצר או לשירות שאתם מספקים. כמו כן, רצוי שכל עמוד יכיל מינימום 300 מילים, כאשר מאמר מפורט ומעמיק עם 1000-1500 מילים ייחשב לתוכן איכותי.

ביטוי מפתח
יש לבצע מחקר ביטויי מפתח בעזרת הכלים של קידום אתרים כגון keyword planner של גוגל. נסו לחפש אחר ביטויים ממוקדים שיספקו לכם טראפיק (תנועה לאתר) ממוקד ורלוונטי. נסו שלא להתפתות לקדם ביטויים גנריים (ביטויים כלליים). למשל אם האתר שלכם עוסק בקייטרינג בשרי, אז רצוי שתשקיעו את המאמץ שלכם בקידום ביטויי מפתח שמכילים את זוג המילים קייטרינג בשרי: קייטרינג בשרי במרכז, קייטרינג בשרי כשר, קייטרינג בשרי מומלץ ועוד. אל תשקיעו את מירב האנרגיה שלכם בקידום הביטוי “קייטרינג”, רק כי יש לו נפח חיפושים גדול יותר. הסיבה לכך היא שאם תצליחו לדרג את האתר בעמוד הראשון עם הביטוי קייטרינג, אמנם תצליחו לספק לאתר שלכם מבקרים רבים, אך יכול להיות שחלקם לא ישאירו פרטים, מכיוון שהם גילו שמדובר בקייטרינג בשרי והם בכלל התכוונו לקייטרינג חלבי או טבעוני ואז הם יינטשו את האתר. ברגע שגוגל רואה שיש לאתר מסוים אחוזי נטישה גבוהים, כך היא תבין שהאתר לא רלוונטי עבור ביטויי מפתח מסוימים ותחליט להוריד את הדירוג שלו במנוע החיפוש, לכן רצוי שתשקיעו מאמץ בביטויים מדויקים כך שיביאו את הקהל הנכון.
חווית משתמש טובה
לחווית משתמש טובה יש השפעה מכרעת על משך הזמן של הגולש באתר – כלומר אם גולש לא יבין מה עליו לעשות בכדי להגיע מנק’ א לנק’ ב באתר, הוא יעזוב אותו במהרה, לכן עליכם להקל עליו את הניווט באתר עד כמה שניתן. זה אומר לבנות בצורה נכונה את ההיררכיה של העמודים ושל התפריטים. בנוסף, נסו לקצר ככל הניתן את השלבים של תהליך רכישת המוצר או השארת הפרטים, אל תסבכו את הגולשים עם תהליך ארוך ומייגע. גם לזמן טעינת האתר יש השפעה על חווית המשתמש, נסו לקצר את זמן הטעינה, במידה והאתר שלכם נבנה בפלטפורמת WordPress, ישנם תוספים מבית WordPress שיוכלו לקצר את זמן הטעינה באתר כגון תוסף בשם WP-Rocket.
קישורים חיצוניים
בנו מערך של קישורים שיפנו לאתר שלכם מאתרים חזקים וסמכותיים. נסו לחשוב על בלוגים שהם רלוונטיים לתחום שלכם, כאלה שעוסקים באותו התחום והציעו להם מאמרים עם ערך כאשר התנאי הוא קבלת קרדיט בצורת קישור שיפנה לאתר שלכם. רצוי להשיג הפניות לאתר שלכם מאתרים הנחשבים לחזקים וסמכותיים כגון אתרי חדשות פופולריים. ברגע שגוגל תראה שהאתר שלכם קיבל הפנייה מאתר סמכותי וחזק בתחום, היא תבין שיש לאתר שלכם ערך ואף תשפר לו את הדירוג בהתאם.
אם אתם מעוניינים בקידום האתר לעמוד הראשון בגוגל, צרו קשר עם חברת אוורסט – שיווק דיגיטלי המתמחה בקידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg