
ביתנים לתערוכות: אז מה זה בעצם אומר?
על מנת שהביתן ישיג את מטרותיו, עליו להתבלט בין המתחרים ולשדר מסר אשר ימשוך את אליו את המבקרים ויעורר אצלם תגובה אוהדת. המסר שמשדר הביתן חייב להיות אינפורמטיבי ובו בזמן לאפשר למבקר להתרשם מהמייצג באופן חווייתי
מבחינה שיווקית, לאיכות האסתטית של הביתן יש חשיבות מרכזית בהעברת המסר. מגודל והצורה של הקירות ועד לצבעי השילוט וסוגי הפונטים, כל אלמנט עיצובי תורם לתוצאה הכוללת. ככל שיהיה מראה של הביתן שונה, ייחודי, מרתק ומפתיע יותר, כך יותר לקוחות פוטנציאליים ירצו להיכנס ולהישאר בו. על מנת להעניק לביתן מראה “מחוץ לקופסה”, אשר תבדיל אותו “מהשכנים”, ישתמשו המעצבים במגוון טכניקות עיצוביות, כגון שילובים קונטרסטיים בין הצבעים, הצורות, הגדלים, הקווים, המפלסים וכו’. ביתנים אשר עוצבו כמבנים בעלי משמעות ויזואלית (עיגלו, ספינה, חללית ועוד) מאפשרים לקהל לזכור לא רק את השם של החברה בעלת הביתן, אלא גם את השירות או המוצר שהיא משווקת. ככלל, הקומפוזיציה, בין אם ברמה ארכיטקטונית ובין אם במסגרת התוכן הפנימי, חייבת להתקשר לא רק לאופי, המסר והמהות של המותג עצמו, אלא גם לנושא כללי שתערוכה. למעשה, עיצוב מוצלח של הביתן עשוי לחזק את כוחו המסחרי של המותג בהקשר הספציפי, כפי בא לידי ביטוי במסגרת התערוכה בה הוא מוצג.

ביתן הינה יצירה זמנית עם תקופת החיים קצרה במיוחד. לכן כה חשוב להעניק לכל אלמנט בו – מהקירות החיצוניים ועד לתוכן הפנימי (כגון רהיט, גופי תאורה, שילוט, דקורציה, רצפה וכו’) – ערך אסתטי המסונכרן עם האמירה המסחרית. הקומפוזיציה, גם אם מורכבת ממגוון רב של אלמנטים מורכבים, חייבת להיות אחידה, שלמה, הרמונית, בעלת נוכחות חזותית חזקה.
גם התאורה בביתן יכולה לתרום לחידוד מסרים שיווקיים ולאווירה היוצרת “בונדינג”, מעודדת אינטראקציה ומניעה לפעולה. כך, באמצעות כיוון נכון של התאורה ניתן ליצור מתחם מרגיע, נינוח ואינטימי ולהבליט אזורים, מוצרים או חומרים שיווקיים, אליהם יש לכוון תשומת הלב של המבקרים.
אל האיכות האסתטית של הביתן מתווספים גורמים נוספים הנחוצים ליצירת מרחב מרתק, מושך ואטרקטיבי. כך למשל, המוזיקה המתנגנת בחלל הביתן עשויה לייצר אווירה שגם תגרום למבקרים לרצות להישאר בו, גם תעזור להם להיפתח ולהקשיב לדברי הנציגים וגם תחדד את המסר המסחרי של המותג.
הביתן אמור לאפשר למבקרים לחוות את מכלול החושים המתחברים יחד לחוויה חיובית בעיניי המבקר, העשויה להוביל אותו לסגירת העסקה או לפחות להמשך ההתקשרות עם סוכני המכירות של החברה. המחקרים מוכיחים כי תגובות חושיות, שלרוב אינן מעובדות על ידי החשיבה המודעת, משפיעות על החלטות הרציונליות באופן כללי ועל תהליך הקניה באופן ספציפי. לכן, ביתן שמתבסס על חשיבה שיווקית עמוקה, יציע למבקרים אפשרויות לחוות את המותג על ידי כל החושים. כך למשל, מומלץ להזמין את המבקרים לגעת בחומרים שיווקיים, חפצי נוי ומוצרים בעלי מרקמים מיוחדים על מנת ליצור חיבור ברמה תת מודעת לתוכן הביתן. ביתנים העוסקים בתחומים “ריחניים”, כגון קוסמטיקה או אפייה, יכולים לנצל את ההשפעה הלא מודעת של ריחות נעימים בעלי הקשרים סנטימנטליים כדי ליצור חיבור רגשי בין המבקר והמותג.
למידע נוסף על ביתנים לתערוכות לחצו כאן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg