 |
/images/archive/gallery/176/116.jpg ''חתוך דק דק''
ארכיון  |
|
|
תחרות קשה בין ההצגות בפסטיבל לתיאטרון אחר. "יום בחיינו" בבימויו של מוחמד בכרי גורפת קהל רב |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
טל פרי 4/10/2004 10:16 |
|
|
|
|
 |
אחרי שעבר בשלום טקס הפתיחה המוצלח, נכנס פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ליומו המלא הראשון וזרם המבקרים רק הולך וגובר. ההערכה המוקדמת של מפיקי הפסטיבל, שצפתה קהל בסדר גודל כולל של כרבע מיליון צופים, לא היתה ככל הנראה מוגזמת. לרוב המופעים הסגורים שהועלו אתמול כבר לא ניתן היה לרכוש כרטיסים, וגם התחרות בין עשר ההצגות החדשות שמועלות בבכורה עולמית במסגרת הפסטיבל צפויה להיות קשה במיוחד. "אין אף אחת שבולטת מעל כל השאר", הסביר אתמול מנכ"ל פסטיבל עכו אלברט בן שלוש, "בשנים עברו תמיד היו הימורים מוקדמים על הצגה זו או אחרת, אבל השנה נראה שהכל פתוח עד הדקה התשעים". עניין רב מעורר המחזה "יום בחיינו", מאת המחזאי הסורי סעדאללא ונוס, שזכה לעיבודם של השחקן-במאי מוחמד בכרי ורמי ליבנה. ההצגה מועלית בשפה הערבית, עם כתוביות בעברית. היא מתארת יום בחייו של מורה צעיר ואידאליסט שמגלה כי הפך לצדיק יחיד בעיר חטאים, שבה איש אינו מוכן לנקוף אצבע נגד הרקבון. את המורה מגלם סאלח בכרי, בנו של מוחמד בכרי. "זה מחזה מאוד חברתי עם לא מעט מסרים פוליטיים", אומר בכרי הצעיר. "המצב הזה, של אדם שמגלה שהערכים לפיהם הוא חי כבר לא מתאימים לחברה סביבו, מוכר לי היטב. אנחנו חיים בחברה שהופכת חומרנית יותר ויותר. מתמכרים לבידור קל ופיתויים זולים". למגיעים על בטן ריקה מומלץ לצפות ב"חתוך דק דק" - יצירתן של טובה בירנבאום, רחל נץ-סלומון ורחל קשת. המיצג מתאר שלוש נשים בשמלות מרלין מונרו לבנות, שעובדות בפרך תרתי משמע במשך למעלה משעה בניקוי, כביסה והגשת אוכל ושתיה לקהל כחלק מהחוויה האמנותית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|