 |
/images/archive/gallery/143/692.jpg לא האסלה של דושן, אבל אסלה לא פחות יפה.
צילום: ארכיון  |
|
|
500 מומחי אמנות מכל העולם בחרו ביצירתו של מארסל דושאן למשפיעה ביותר על האמנות המודרנית |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
אור הלר, כתב מעריב בפריז 2/12/2004 10:09 |
|
|
|
|
 |
בשנת 1917 הציב האמן מרסל דושאן בתערוכת אמנות בפריז אסלת שירותים לבנה מחרסינה. דושאן ביקש למחות נגד זרמי האמנות המודרנית, וניסה להוכיח שאפשר להציג כמעט כל דבר במיצג אמנותי. מנהלי התערוכה לא ממש התרשמו מהגימיק והעלימו את האסלה מהתצוגה, אבל דושאן, כך התברר אתמול, דווקא צדק. 500 מבכירי עולם האמנות הפלסטית, שהתבקשו לדרג את חמש יצירות האמנות המודרנית החשובות והמשפיעות ביותר על האנושות, בחרו במקום הראשון באסלה. מארסל דושאן היה אמן, פסל, צייר וסופר שיצר בסך הכל 21 עבודות פלסטיות בין השנים 1915 ל-1923, והבחירה באחת מעבודותיו לטובה ביותר עוררה פליאה ותדהמה בקרב אנשי האמנות בעיר האורות. למקום השני ברשימה הגיע פיקאסו, עם הציור המפורסם "העלמות מאביניון". במקום השלישי נבחרה יצירת מרילין של אנדי וורהול, בה מופיעים תדפיסים צבעוניים שונים של הכוכבת מרילין מונרו. פיקאסו תופס גם את המקום הרביעי ברשימה עם הציור "גרניקה", ואילו במקום החמישי והאחרון בסקר היצירות החשובות נמצא הציור "הסטודיו האדום" של אנרי מאטיס.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|