 |
חודשים מראש ניבאו בכירי שוק הבידור שחנוכה כזה עוד לא היה. בדיעבד מתברר שהם צדקו. יותר מ-600 אלף איש גדשו את אולמות המופעים ברחבי הארץ במהלך חופשת החג, ולפחות על פי עדות המפיקים, רובם גרפו רווחים נאים. אכן נס פך השמן בגרסת המילניום החדש. מי שמחפש מילה שתמצה את גודל ההיסטריה, ימצא אותה בשמו של מופע אחד: הפסטיגל. חנוכה 2004 ייזכר כחג שהחזיר לצמרת את המותג הוותיק של המפיק מיקי פלד. אחרי שנתיים צולעות במיוחד הגיעו השנה כ-230 אלף צופים לאולמות בהם הועלה המופע, שאותו ביים חנוך רוזן. בהתחשב בכך שהפסטיגל ימשיך לרוץ ברחבי הארץ עד ה-4 בינואר , ושכמעט כל הכרטיסים נמכרו מראש, ההערכה היא
שבסך הכל יצפו במופע השנה קרוב ל-280 אלף איש. שיא של כל הזמנים. "הרבה גורמים חברו להצלחה, ולא את כולם יכולנו לתכנן מראש", מסביר פלד, "השקענו בשיווק אינטנסיבי, החזרנו את חנוך רוזן לכס הבמאי, אבל אף אחד לא יכול לתכנן מצב בו בשנה אחת צצים בשוק כל כך הרבה כוכבים אטרקטיביים לקהל היעד שלנו. "החיבור עם יוצאי 'כוכב נולד' הוכיח את עצמו מעל ומעבר. בתוספת רוני, אגם רודברג, מאיה בוסקילה, הדצים, טוביה צפיר ועודד מנשה זה היה פשוט קאסט מנצח. גם האולם החדש בגני התערוכה בתל-אביב התגלה כנכס. הפורמט האינטימי יחסית, לעומת היכל הספורט נוקיה שבו הופענו בשנים קודמות, עשה רק טוב גם למופע וגם לקהל".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
הפסטיגל
|
|
 |
 |
 |
 |
|
ימשיכו לרוץ אחרי החג
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מיקי פלד שותף כמפיק גם בהפקה השנייה אותה ביים חנוך רוזן בחנוכה. "טרזן וג'יין" הוא עוד סיפור הצלחה גדול, ועל פי הערכות צפו במחזמר במהלך החג יותר מ-90 אלף צופים, מה שהוביל לקביעת תאריכי הופעות נוספים ל"טרזן וג'יין" כבר לשבועות הקרובים. גם מפיקי "אלאדין", המחזמר הגרנדיוזי שהיה ההימור הכלכלי הגדול ביותר של החג, יכולים לנשום לרווחה. על פי הערכות ראשוניות צפו במחזמר, שאותו ביים משה קפטן, יותר מ-150 אלף איש. פחות מה-200 אלף להם ציפו, אבל די והותר לכסות את העלות הענקית (11 מיליון שקל) ואף להביא רווחים. "אנחנו עייפים אך מרוצים", אומר שי יוכלמן ממפיקי "אלאדין", " הוכחנו שאפשר להעלות בארץ מחזמר באולם של 10,000 מקומות, מגובה בטכנולוגיה החדישה ביותר, ועדיין לשמור על האינטימיות ולספר סיפור מרתק שיכבוש את לב הקהל".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
"טרזן וג'יין". צילום: רענן כהן
|
|
 |
 |
 |
 |
|
הצלחה גם להפקות הקטנות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מאושרים פחות הם מפיקי המחזמר "פיטר פן". כ-40 אלף צופים הגיעו לצפות בגרסה החדשה לסיפורו של הילד המעופף שמסרב להתבגר. לא הכישלון המוחץ שרבים ניבאו לפני החג, אבל עדיין פחות מהנדרש לכסות השקעה של קרוב ל-3 מיליון שקל. "היו טעויות בשיווק המחזמר", מודה הבמאי והכותב ירון כפכפי, "60 אחוז מהכרטיסים להצגות חנוכה השנה נמכרו עוד לפני שהחזרות להפקות התחילו. נכנסנו למירוץ מאוחר מדי, וזה היה בעוכרינו. מצד שני, קהל שהגיע להצגה נהנה מכל רגע, ואני והשחקנים מאוד גאים בתוצאה. עובדה שבימים האחרונים של החג תפוסת האולמות עלתה מאוד, כי השמועות מפה לאוזן היו בעדנו". גם הפקות החג הקטנות יותר רוו נחת. במופע הילדים "אדרבא", של קבוצת "מיומנה", צפו כ-27 אלף איש. הצלחה נאה רשם גם מופע התיאטרון השחור, "פנטזי", של הבמאי ליאור כלפון, שבו צפו כ-12 אלף איש. העונה השנייה של המחזמר "עלי באבא" הביאה לאולמות כ-10,000 צופים , אך ההערכה היא שבגלל שהתפאורה, התלבושות והפלייבקים כבר היו מוכנים, ההפקה כיסתה את עלותה. במחזמר "רובין הוד" צפו כ-7,500 איש , אך מדובר בהפקה של תיאטרון חיפה, שיועדה מראש להתחיל בשיווק אינטנסיבי רק אחרי החג. לטענת ישראל בן שלום, מנכ"ל תיאטרון חיפה: "ההענות ל'רובין הוד' בחנוכה תאמה את הציפיות המוקדמות שלנו ואף עלתה עליהן". במחזמר "מאמא מיה", הפקתה של ציפי מייזלר, צפו כ-20 אלף איש במהלך החג. במחזמר "האסופית", ההפקה הנוספת של מייזלר בחג, צפו כ-16 אלף איש. לדברי מייזל: "אני מעריכה ש'מאמא מיה' כיסתה את ההשקעה. לגבי 'האסופית' מוקדם לדעת, אבל הביקורות הנפלאות שההצגה קיבלה יעזרו לנו מן הסתם להמשיך איתה להופעות נוספות. בכל מקרה, שתי ההפקות יועדו מראש להמשיך לרוץ אחרי חנוכה ולהביא רווחים לטווח הארוך". |  |  |  |  | |
|