 |
/images/archive/gallery/291/666.jpg ששי קשת וטוביה צפיר במפגש עם השרה
יחצ  |
|
עם תרבות אפשר לקנות במכולת |
|
קמפיין חדש בשיתוף אמנים ושרת התרבות לימור לבנת, יציג את התקצוב הממשלתי של התרבות כהשקעה רווחית למדינה |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
יריב מוהר 18/4/2005 15:56 |
|
|
|
|
 |
קמפיין ציבורי משותף של אמנים ושרת התרבות לימור לבנת קורא לחקיקת "חוק תרבות לישראל" שיבטיח תקצוב הולם של התרבות. המטרה היא לנפץ את המיתוס כי התקצוב הזה הוא עול על משלם המיסים ואת התפיסה המסורתית של האמנים שמבקשים תמיכה ותקצוב מעמדה של חוסר ישע – הפעם המוטו של הקמפיין הוא שצמיחה תרבותית תורמת לצמיחה כלכלית ולכן מדובר בהשקעה שהיא אינטרס של המדינה ולא בספסוד נדבני.
לימור לבנת קיימה ביום שישי האחרון מפגש עם כ-30 אמנים, שחקנים ויוצרים מהאיגודים שח"ם - איגוד שחקני המסך ו- א.מ.י – אגודת אמני ישראל ובהם משה איבגי, טוביה צפיר, יורם חטב, אביהו מדינה, יוסי גרבר, שרית וינו-אלעד וליאון רוזנברג. מטרת המפגש הייתה לקדם את חקיקת חוק התרבות ואת הרעיון שמאחוריו.
במעמד זה אמרה השרה לבנת: "השקעת המדינה בתרבות מייצרת בנוסף לערכים התרבותיים גם ערכים כלכליים ברורים. לכן אין המדובר בתקציב תמיכה אלא בתקציב השקעה ו- 'start up', שבסופו של דבר מחזיר למדינה פי 10 מן הסכום המושקע באמצעות צמיחה כלכלית ותשלומי מיסים. אני מאמינה כי ניתן לשכנע את משרד האוצר כי חקיקת חוק תרבות לישראל היא חלק בלתי נפרד מתוכנית הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי."
בין השאר נדונה במפגש ההיערכות המשותפת של כל הגורמים לקראת הגשת הצעת חוק התרבות לישראל שיוזמת השרת לבנת, וגיבוש תוכנית עבודה לקמפיין ציבורי גדול וקמפיין פרלמנטארי חוצה מפלגות אשר מטרתו לקדם את הצעת החוק בממשלה, בכנסת ובקרב הציבור ברחב.
הטיעון המרכזי אשר יעמוד במרכז הקמפיין הוא טיעון כלכלי המוכיח כי תמיכת המדינה בתרבות היא השקעה משתלמת המניבה למדינה רווח בשיעור של פי עשרה מן הסכום המושקע. בפגישה הוצגה מצגת שחשפה ממצאים מפתיעים על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומהם עולה כי ההוצאה השנתית של משקי הבית בישראל על תרבות מגיעה לסך של 10 מיליארד ש"ח, מהם כ-חמישה מיליארד ש"ח בשנה חוזרים כמס לקופת המדינה – כלומר הכנסות המדינה ממפעל התרבות הישראלי הן פי 10 מהשקעתה בו המסתכמת בכ – 500 מיליון ש"ח בשנה בלבד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|