גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


X

סינגולר: אסף אמדורסקי, יהלי סובול ועוד

סינגולר חוזר ואיתו סינגלים שהתקבצו בשבועות האחרונים. אסף אמדורסקי בגרסת הדיסקו, יהלי סובול ורע מוכיח עם שיר ערש כמעט מושלם, דניאל בן חיים במחוזות התימניידה לייט, ירונה כספי בתפקיד הרוקיסטית וסאבו וקותי עם רצועה מושלמת למרגריטה תאנים

איתי שטרן | 28/5/2008 16:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"רכבת לצפון" אסף אמדורסקי א.א. מוזיקה

נורא קל לכוון קנה ביקורתי לכיוונו של אסף אמדורסקי ולירות. עם או בלי קשר להשתתפותו המיותרת ב"גריז", קצת קשה היה להבין לאן נעלם האיש שהיה אחראי על שניים מהאלבומים הכי יפים שראה רוק הישראלי בכל שנותיו. כמעט עשור חלף מאז הוציא אמדורסקי את "מנועים שקטים" שהפך כבר מזמן למעין קלאסיקה מודרנית. עכשיו מגיע אלבום ההמשך שאמור לעסוק בזוגיות על כל מורכבויותיה.
0:00 / 0:00
אסף אמדורסקי

יכול להיות שלספקנים, אלבום המשך נשמע כמו פולו אפ מיותר, אבל אם לשפוט על פי הסיפתח, הרי ש"רכבת לצפון" הוא קדימון לאלבום מגניב. "מנועים שקטים" היה לאחת ההבלחות הראשונות במוזיקה המקומית ששילבו אלקטרוניקה ורוק עם עברית משוחררת. עכשיו, כשכולם כבר שכחו איך מאייתים "סמפלר" מרוב שימוש יתר, אמדורסקי שולח יד היישר אל הדיסקו המתחדש מהאייטיז המוקדמים ועושה בו שמות.

בפזמון השיר כמעט ואפשר לשמוע את אמדורסקי מחייך כשהוא אומר לזוגתו לנסוע ולא לחשוב עליו. אם יצא לכם לשמוע לאחרונה את "הרקולס אנד לאב אפייר" משפצים דיסקו ישן ברמת ליטוש מושלמת, הרי שאמדורסקי מנסה לעשות את זה נכון גם באגף המקומי. יכול להיות שכל השאפתנות הזו קצת מסכנת את הפרויקט אבל אמדורסקי אף פעם לא הסתפק בבינוניות. לנו, לא נשאר אלא לשמוח על כך ולקוות לטוב.

מילים ולחן: אסף אמדורסקי

"מתקרבים לתל אביב" יהלי סובול ורע מוכיח – התו השמיני

0:00 / 0:00
רע מוכיח ויהלי סובול
אלבום הסולו הראשון של יהלי סובול הוא עדיין סודם הכמוס של כמה אלפים בודדים. ההפתעה ההיא, שיצאה לאור ב-1999, לקחה את סובול למחוזות אקוסטיים בהרבה מאלו שאפיינו את "מוניקה סקס". הצבעים שהתפזרו שם, בהירים ופסטליים ברובם, נתנו פרספקטיבה קצת שונה על האיש והמשורר.

האלבום החדש שבדרך, על שיתוף הפעולה שבו עם רע מוכיח, מחזיר את סובול לאותה נקודה שבה נגמר "סוס". השיר הטרי,
אותו כתב והלחין סובול מחזיר את הגיטרה האקוסטית למרכז האולפן כאשר החצוצרות, כלי ההקשה והרודס- כולם יחד מגיעים כגיבוי צידי שרק מעצים את הקסם.

יש משהו נורא פשוט ב"מתקרבים לתל אביב". הטקסט הסיפורי והלא מתחכם, המטאפורות האווריריות והגשה הנונשלנטית, מתאחדים לכדי רצועה פשוטה וקולעת. בתור שיר ערש, הוא כמעט מושלם. בתור להיט רדיו, קצת פחות.

מילים ולחן: יהלי סובול

"תסתכלי עלינו" דניאל בן חיים – מיס מיוזיק

0:00 / 0:00
דניאל בן חיים
דניאל בן חיים, הפריטי פייס מהעונה החמישית של"כוכב נולד", קיבל טיפול אישי מאבי גואטה במהלך השנה האחרונה. אותו גואטה שעשה את שרית חדד לפרחה הכי מכובדת בעיר, שם לא מעט ז'יטונים על הבחור שמוציא עכשיו סינגל ראשון לרדיו. גם יעקב למאי וטל שגב, או בשמם המסחרי -  דו סול, שילבו ידיים עם חדד באלבומה הקודם והגיעו לתמוך בזמיר הצעיר.

בן חיים, כצפוי, לא ממש הלך אל העולמות האקספרימנטאליים. כמו ב"כוכב", גם בסינגל הראשון שלו, הוא פונה אל מחוזות התימניידה לייט, עם מקורות השראה שנעים בין המרצדס של אייל גולן לבריכות הסוכר של בועז שרעבי.

העניין עם הז'אנר הלא מטלטל הזה הוא שלא פעם יש בו כמה הבלחות מרנינות, כאלו שהופכות את כל העניין הממוחזר הזה לשווה בדיקה. במקרה הנוכחי, מלבד שמו של בן  חיים ופניו הנעימות, לא נתקלים כאן בבשורה של ממש. הפלייבוי הקטן מגיש כאן את כל המניירות האפשריות (יאמר לזכותו שלשיר הוא כבר למד) בליווי ריבוי מוגזם של כלי מיתר, שרק הופכים את העסק לדביק אף יותר.

 עם פוטנציאל קולי לא מבוטל וגב יח"צני כפי שיש לבן חיים, צריך לקוות שהסינגלים הבאים יהפכו לקצת יותר מדליקים. אחרת, לא תהיה לו שום סיבה לפרוץ קדימה. אייל גולן ממילא ימלא הקיץ את האמפיתיאטרון בקיסריה והוא לגמרי לא זקוק לזמרי רקע. יש לו מהם די והותר.

מילים ולחן: יעקב למאי וטל שגב

"לשונות, מתערבלים" ירונה כספי

0:00 / 0:00
סינגולר ירונה כספי
כשמאזינים לירונה כספי עולות מיד שתי שאלות. הראשונה היא האם עדיין קיים רוק ישראלי שיכול לטלטל ולבעוט. השנייה היא האם קיימות זמרות שיכולות לפעול בז'אנר הזה מבלי להיהפך לצל חולף. התשובה לשאלה הדו ראשית הזו לא פשוטה. בהתייחס לכך שדור הרוקסן הצליח להנפיק בקושי שתי רוקיסטיות ששרדו את העשור ההוא, איגי וקסמן ודנה ברגר), צריך לחשוב טוב האם לירונה כספי יש כאן תוחלת חיים ממשית של זמרת.

כשמאזינים ל"לשונות, מתערבלים" מעין פאנק לייט בעגת ערן צור, איתו עבדה כספי בעברמעורבב בטונות של באס וקול בריטוני, אפשר להגיע למסקנה אחת. גם אם הכוונות טובות והכישרון קיים, הרי שהרוק הישראלי הנשי בגרסתה האישית של כספי, הולך לאיבוד בגלל העיבוד. וליתר דיוק, בגלל העיבוד הגרוע.

כספי מגישה כאן יופי של טקסט בצמוד ללחן די מוצלח ומהודק. הבעיה מתחילה כאשר באים לחפש את אותה נקודה רגישה, שתנער ותיגע. כספי, בוגרת מספיק, הייתה צריכה לדעת שלקחת לידיים גם את תיק המפיק, בנוסף לאלו של הכתיבה וההלחנה, יכול להיות משימה מורכבת מדי. גם מוכשרות וגדולות ממנה נפלו בעניין הזה ובכל זאת, תחושת הפספוס קיימת. יכול להיות שעם קצת עזרה מחברים הייתה יכולה להתקיים כאן איזו מהפכה קטנה. בינתיים זה לא קרה. אולי בפעם הבאה.

מילים ולחן: ירונה כספי

"מה עם הכסף" אקסום – הליקון

0:00 / 0:00
אקסום
על יכולותיהם המרנינות של סאבו וקותי לייצר מרבדי גרוב אימתניים כבר אין צורך להרחיב. אחרי אלבום המופת של קותימן והסימפולים המצוינים של השניים לזוהר ארגוב ולחברים נוספים, נראה שכל מוצר שיגיע מבית מדרשם כבר ישא תו תקן של איכות.

והנה, מגיע "מה עם הכסף" רצועה חדשה מבית "אקסום"  (שמוסיף לצמד מלעלה את יהודה גילאור וראובן ארגאי) המנסה להכניס את האקטואליה הכלכלית למטחנת הרגאיי ולהוציא ממנה מטעמים נטולי אינפלציה. התוצאה היא רצועה מפנקת שתתאים לכם בול למרגריטה תאנים שעוד לא שתיתם הקיץ.

אם יש מוזיקה ישראלית שמצדיקה את עצמה כשעוברים את 70 אחוזי הלחות הרי ש"אקסום" מתיישבים עליה בול. עם או בלי כסאות נוח, על חול לוהט וישבנים מסוקסים, המוזיקה הזה מתאימה כמו כפפת רשת ליד עדינה. יכול להיות שיש כאן לא מעט אלמנטים סליזיים אבל היי, אנחנו במזרח התיכון. גם סליז צריך לדעת לעשות טוב ובזה "אקסום" מצטיינים. גם הפעם.

מילים ולחן: סאבו וקותי, יהודה גילאור וראובן ארגאי

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד...עוד בסינגולר

הכי נקרא
הכי מדובר