מזג אוויר תל אביב 25° | ירושלים 22° | חיפה 25°

מחול אסתטי, אבל די סינתטי

הלהקה של טניה פרז-סאלאס ממקסיקו הופיעה במשכן לאמנויות הבמה במסגרת פסטיבל דאנס תל אביב. הרקדנים יודעים לרקוד, אך הפרשנות מאכזבת

ירון אליקים  | 3/11/2008 8:00 הוסף תגובה שמור במזוודה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מים של שיכחה
מים של שיכחה צילום: יח"צ
הלהקה המדוברת של טניה פרז-סאלאס ממקסיקו היא הרכב צעיר ורענן. אין לה יומרות גדולות, הרקדנים חביבים, אמנם לא וירטואוזים, אך מקצועיים דיים ועושים את עבודתם היטב. שלושת הקטעים שהועלו בתוכנית נוצרו בעקבות יצירות ספרותיות, אך הטיפול בחומרים נעשה לרוב באופן אסתטי בלבד, מבלי להעמיק בהם.

דוגמה טובה לכך היא היצירה המסיימת "מים של שכחה", שבה משתכשכים כמה רקדנים בבריכת מים, מתיזים לכל עבר את הנוזל השקוף. זה כמובן מאוד נאה והתזות המים משתלבות יפה בתנועות הרקדנים, אבל אם היה כאן ניסיון להבליט איזה ממד רוחני, הוא לא ממש עובר.

דימויים
רבים של ההרכב צפויים, והשימוש בתנועה מוגבל. הכוריאוגרפיה לא ממש מתרוממת מעל לפן האתסטי הזה. השימוש שנעשה כאן במוזיקה (ויואלדי למשל) או בתאורה, מהפנט. בחלקים רבים הדיאלוג עם הצלילים מושלם: התאורה הנפלאה משתלבת בריקוד ומהווה חלק מבני ומשמעותי של היצירה.

העובדה שהשניים מוצלחים כל כך עוררה ציפיות לביטוי עמוק יותר באמצעות התנועה, אך אלה לא התממשו. בקטע אחד מבצעים הרקדנים פעילות אקרובטית, כשהם תלויים על חבלים המשתלשלים מלמעלה. התמונה הזאת עשויה לשמש דימוי לתפיסתה הבימתית של טניה פרז-סאלאס: אסתטית, כן, אך דלה מאוד בערכיה כמחול נטו.


תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
הכי נקרא
הכי מדובר

סקר

כמה ספרים של פואלו קואלו קראת?