מה תוכלו לקנות באתר יד שניה?

אתרי יד שנייה באינטרנט פופולריים מתמיד: בשוק שבו פעילים יותר מ-70 לוחות תוכלו למכור כל פריט ישן המעלה אבק בבוידעם, ואפילו להרוויח לא רע. בדקנו מה מציעים האתרים בתחום, וכיצד תוכלו להיפטר בקלות מסט הסכו"ם של סבתא

שלומית סאם  |  הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מתחשק לכם לקנות תמרור של הכותל המערבי? באינטרנט יש מי שרק מחכה למכור לכם אותו - רק תארגנו ‭5,000‬ שקל במזומן, והוא שלכם. אם אתם יותר בקטע של טלפונים סלולריים, ב-300 שקל תוכלו כבר היום לרכוש את הטלפון הנייד הישן של צביקה פיק.

נראה כי היום שוק היד השנייה ולוחות המכירה באתרי האינטרנט פעילים יותר מאי פעם. במדינה שבה קרוב ל-‭3.9‬ מיליון אנשים גולשים באתרי האינטרנט, ישנם יותר מ-70 לוחות באינטרנט - ששימושם החינמי הופך אותם לפופולריים עוד יותר.

עשרות אלפי גולשים מבקרים מדי יום באתרי הלוחות השונים בתקווה למצוא דירה להשכרה, מכונית משומשת או סתם סוס ערבי עם תעודות. עלמ פי ההערכות, יותר מ-‭2,000‬ עיסקאות נחתמות מדי יום - אם שופטים על פי מספר המודעות שנמחקות מן האתר.

מסקר של חברת TNS טלסקר עולה, כי אתר הלוחות הנצפה ביותר בישראל הוא אתר יד ‭.2‬ אתרים נוספים שזוכים לחשיפה - אך מועטה יותר - הם הומלס ולוח מדס. אתרים אלו מדווחים על 300 אלף כניסות מדי יום - יותר ממיליון כניסות בכל חודש.

אמנם את עיקר אחוזי השימוש תופסים לוחות המכירה וההשכרה של דירות ורכבים, עם זאת כולם מעידים כי ללוחות היד השנייה נתח לא מבוטל כלל.

מסקירה של הלוחות המובילים בקטגוריית יד שנייה נראה, כי עם ישראל מציע למכירה כמעט כל אביזר אפשרי שיש לו בבית: מאדניות מפלסטיק לגינה ופותחן בקבוקים ועד ג’קוזי ותקרה אקוסטית.

"המוצרים הכי מבוקשים הם רהיטים, מכשירי חשמל ומחשבים",‬ מציין פז דרור, בעליו של האתר הומלס, "גם מינויים לחדר כושר מבוקשים יחסית ונמכרים מהר, אך הם פונים לפלח מאוד מסוים באוכלוסייה".
רווח של ‭2,000‬ שקל בחודש

אם נתמקד במטרה העיקרית שלשמה אנחנו מוכרים פריטי יד שנייה - להרוויח כסף, מתברר שמדובר בעסק די משתלם.

יובל חלפי הוא שיאן המודעות באתר יד ‭.2‬ נכון לעכשיו כ-190 פריטי יד שנייה שלו מוצעים למכירה באתר. הפריטים הם מגוונים, ובהם אפשר למצוא תקליט של ניגוני חב"ד, לול עץ מתקפל, מעיל עור והרשימה עוד ארוכה.

חלפי הוא בכלל מתופף ומוזיקאי, אך מאז שגילה את העולם הזה התחביב הפך לעיסוק. "מגלישה תמימה באינטרנט גיליתי ערוץ שהוא גם בחינם וגם עובד",‬ הוא מספר, "מאז שנכנסתי לזה אנשים נותנים לי הרבה דברים שאין להם מה לעשות איתם, ובסופו של דבר אני גם עושה מזה כסף. ההערכה שלי היא שמדי חודש אני מרוויח בסביבות ‭2,000‬ שקל".

אז אם חלפי יכול, גם אתם יכולים - אבל לפני שפונים למלאכת המכירה חשוב שתקפידו על כמה כללים: ראשית, אילו מוצרים לפרסם?

רועי שגב, מנהל התפעול של יד ‭,2‬ מספר מניסיונו כי לשאלה הזאת אין חוקים - פשוט מפרסמים כל דבר. לעולם אין לדעת מי בן האדם שיזדקק לפריט שנראה לכם הכי מיותר וחסר שימוש. "עד שלא תנסו למכור, לא תדעו", הוא מבטיח, "כל פריט אפשרי שנממ צא בבוידעם ימצא את הכתובת שלו - כמובן במחיר הגיוני".

כלל חשוב נוסף שמנדב לנו שגב הוא תמחור המוצר: "בתחומים כמו סלומ לר, רהיטים ומכשירי חשמל המסחר ער מאוד, ולכן צריך להיכנס לאתר ולראות מה מוכרי המוצרים הדומים דורשים, וזה יהווה קנה מידה. אם הם מציעים מחירים נמוכים בהרבה ממה שציפית לדרוש, אין כל כך מה לעשות - כי הם שיקבעו בסופו של דבר את מחיר השוק",‬ אומר שגב.

בפריטים נדירים יותר ללא "מתחרים" מייעץ שגב לנקוב במחיר מעט גבוה יותר.

לשמור על אמינות

כלל נוסף חשוב הוא ניסוח המודעה: ככל שתהיה יותר אינפורמציה על המוצר, שתיכתב באופן מסודר וללא שגיאות כתיב. כך הגולשים יתפסו אתכם כאמינים יותר.

"משפטים כמו 'לרגל נסיעה לחו"ל' או 'מכונית מעורך דין' נתפסים כלא אמינים",‬ מסביר שגב, "כדאי לכם לתבל קצת את המודעה בתיאורים חווייתיים כמו 'שימש אותי זמן רב והייתי מרוצה' או 'לא נתקלתי בתקלות' - כדי שהמודעה תיראה אטרקטיבית יותר, בייחוד אם יש מודעות רבות שדומות לה".‬

סוגיה נוספת בתיאור המוצר היא מידת הכנות במקרה שהמוצר פגום או שרוט. שגב חושב כי במקרים שבהם הפגם לא מהותי אפשר לעדן את התיאור או אפילו לא לציין את הפגם כלל. אבל בשיחה בטלפון, כשמתארים את המוצר יותר לעומק, חובה לספר - כך תחסכו עוגמת נפש גם לכם וגם לזה שהתאמץ והגיע עד אליכם.

כלל חשוב ואחרון הוא הוספת התמונה. שגב סבור כי כדאי מאוד לצרף תמונה של המוצר, מאחר שהיא נותנת תחושה שלא מוכרים לך חתול בשק, וגם מקנה לך יתרון על פני המודעות האחרות שבהן אין תמונה.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...