איך בוחרים בנק לפתיחת חשבון צעיר?

מספר סניפי הבנק והקרבה אליהם, שעות הפעילות וההיכרות האישית עם הבנקאי יכולים לעזור לכם בהחלטה היכן לפתוח חשבון. חלק ב' בסדרת כתבות על התנהלות כלכלית מהתיכון ועד הפנסיה

יניב חדד |  הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הגעתם לגיל 14? מזל טוב - אתם זכאים לפתוח חשבון בנק. אז איך עושים את זה? קודם כל קבעו חשבו על הצרכים שלכם וקבעו סדר עדיפויות. הבנק שיציע את התמהיל הרלוונטי לצרכיך, הוא זה שיש לבחור בו.

למה כדאי לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

כמו כן חשוב לבדוק דברים נוספים שיקלו עליכם את הבחירה. כך למשל, האם יש לכם איש קשר בבנק, האם אחד מהוריכם אן קרוב משפחה מנהל את חשבונותיו באותו סניף והאם הוא יכול לסייע לכם להשיג תנאים טובים יותר בפתיחת החשבון בבנק.

מדוע? התשובה פשוטה להפליא - כדאי לבחור בבנק בו אתם מכירים את מנהל הסניף או פקידים אחרים, כי הקשר האישי שלכם והיחסים הטובים עם האנשים שקובעים בבנק ידאגו לכך שתקבלו תנאים טובים ומשתלמים יותר, לעומת אנשים אחרים. אנשים שהם לא מכירים.
שוברים את החסכונות ופותחים חשבון בנק
שוברים את החסכונות ופותחים חשבון בנק SXC

אם אין לכם מערכת יחסים עם אנשי מפתח בבנק מומלץ לבוא לבנק עם הקרובים לך: הורים, חברים או קרובי משפחה אחרים שיעזרו לכם לסלול את הדרך.

יחד עם זאת, אנשי הקשר אינם הדבר היחיד שעליכם לבדוק כשאתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק:

◄ כמות הסניפים בעיר ובארץ - לפני פתיחת חשבון חשוב לברר מהו מספר הסניפים שיש לבנק. הסיבה פשוטה: נוחות. ייתכן מצב בו נמצאים בקצה השני של העיר או בעיר אחרת וחייבים לבצע פעולה רק דרך סניף בנק. במקרה כזה, חשוב שתהיה לך אפשרות להגיע בקלות לאחד מסניפי הבנק שלך. אין שום סיבה לחזור כל פעם ל"סניף הבית", אם אפשר להגיע לאותו בנק גם במקום אחר.

◄ מרחק מהבית - לבנקים הגדולים יש, בדרך כלל, מספר סניפים באותו עיר. לכן סביר מאוד שאחד הסניפים נמצא ליד הבית שלך. הנוחות, כאמור, היא פרמטר חשוב ביותר וכדאי ש"סניף הבית" אכן יהיה קרוב לבית.

◄ שעות וימי הפתיחה של הסניף  - בדרך כלל שעות הפעילות של הסניף במשך היום אינן רלוונטיות לתלמידים שנמצאים בבית הספר. לכן, אם ישנו סניף שאינו פתוח לפחות פעמיים בשבוע אחר הצהריים, הוא אינו רלוונטי עבורך.

◄ מענה טלפוני - האם קיים מוקד שירות לקוחות חוץ-בנקאי ומה זמני פעילותו? מעבר לנוחות (החשובה בפני עצמה), ביצוע פעולות בחשבון באמצעות מוקד טלפוני חוסך לנו זמן ומאמץ שדורשת הגעה פיזית אל הסניף. יש בנקים שיש להם מענה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ויש בנקים שהמענה שלהם פועל עד שעה 23:00.

טיפ חשוב: כשמדובר בריביות, בהרבה מקרים יעניק לכם פקיד הבנק ריבית טובה יותר מנציג המענה הטלפוני. זאת משתי סיבות: ראשית, קל יותר לנהל משא ומתן עם פקיד שמכיר אותך בפגישה אישית. ושנית, לרשות הנציגים בסניף עומד מגוון אפשרויות רחב יותר שהם יכולים להציע ללקוח. לכן תמיד כדאי להגיע לסניף, להכיר אותו ואת העובדים הרלוונטיים ולזכות בריבית טובה יותר.

◄ כמות הלקוחות בסניף - לסניפים גדולים ומרכזיים יש בדרך כלל אלפי לקוחות. המשמעות: המתנה ממושכת לביצוע כל פעולה. לכן עדיף לבחור בסניף שכונתי קטן, בו אין לקוחות רבים מדי וכל לקוח זוכה בתשומת לב מירבית.

◄ רמת השירותים הטכנולוגיים - בזכות הטכנולוגיה (שירותים אינטרנטיים או סלולריים, רמת אבטחת המידע ועוד) אפשר לחסוך זמן רב, ולבצע פעולות רבות מהמחשב בבית או מטלפון נייד - במקום לטרוח ללכת לסניף. ככל שהשירות מתקדם ופשוט יותר כדאי להשתמש בו. שאלה שכדאי (וקל יחסית) לבדוק: עד כמה אתר הבנק באינטרנט ידידותי למשתמש, למשל.
הבנק הוא גוף עסקי שמטרתו להרוויח

חשוב לזכור: הבנק, כל בנק, הוא גוף עסקי שמטרתו להרוויח. המוצר והשירותים שבהם הבנק עוסק הם כסף. לכן, הבנק שמח לגייס כל לקוח חדש ואף ללכת לקראתו כדי שייבחר בו. המסקנה: כצרכנים נבונים עליכם לחתור להשיג את ה"דיל" הטוב ביותר עבורכם כשאתה מצטרפים לבנק כלקוח חדש.

מכיוון שמדובר ברווחים, הבנקים מתייחסים לנערים בעלי חשבון צעיר ברצינות רבה. למה? ובכן, העובדות מוכיחות שרוב האנשים, אינם עוזבים את הבנק שלהם. הם נשארים לקוחותיו למשך שנים מסיבות שונות. לכן, הבנקים משתדלים לגייס כמות גדולה ככל האפשר של בעלי חשבון צעיר. מבחינתם, ההשקעה משתלמת: רוב הסיכויים שכשבעלי החשבונות יתבגרו, הם יפקידו בבנק סכומי כסף גדולים על פני עשרות שנים.

הבנקים יודעים את זה. ומעכשיו, גם אתם. כל שנותר לכם הוא להשתמש במידע הזה לטובתכם. איך עושים את זה? על ידי השוואת מחירים פשוטה וניהול משא ומתן בסיסי. טיפ: גם אם אין לכם קשרים בבנק, אבא או אמא בהחלט יכולים לעזור לכם בזה.

לנוחות יש ערך

אחרי שפניתם למספר בנקים וקיבלתם מהם מידע מפורט על התנאים וההטבות שהם מעניקים לכם כבעל חשבון צעיר, זה הזמן להשתמש בנתונים כדי לעשות סבב נוסף של פגישות עם פקיד הבנק. ייתכן בהחלט שהבנקים ישפרו גם את ההצעות שקיבלתם בטלפון או באתר האינטרנט של הבנק.

הרעיון ברור: אתם נותנים לבנקים להילחם עליכם כלקוחות פוטנציאליים ולהתחרות זה בזה באמצעות התנאים שהם מעניקים לכם. טיפ: אל תפסיקו את התהליך הזה עד שאחרון הבנקים יפסיק לשפר את הצעותיו - התנאים שלכם ישתפרו משיחת טלפון אחת לבאה אחריה.

עכשיו, כשיש לכם את ההצעות הסופיות של כל הבנקים, לאחר שעברו מקצה שיפורים והנחות, אתם יכולים לבחור בנחת בבנק שהעניק את ההצעה הטובה ביותר עבורכם. תאמו פגישה עם הפקיד או הפקידה ופתחו חשבון צעיר. אגב, הטיפ הקודם תקף גם כאן: כדאי שאבא או אמא יתלוו אליכם לפגישה, זה בהחלט יכול להועיל.

דווקא עכשיו, בסופה של בחינת הצעות הבנקים זה המקום להזכיר: המספרים אינם חזות הכל. יש לשקול היטב קשת רחבה של כל השיקולים ולהגיע להחלטה שמייצגת באופן הטוב ביותר את התמהיל המאוזן והמתאים לכם ביותר - תנאים, נוחות, זמינות וכן הלאה. כל אחד בהתאם לשיקולים שלו.

אם, למשל, עומדות בפניכם שתי הצעות שונות עם תנאים מאוד דומים, אבל המובילה מביניהן שייכת לבנק שאין לו אף סניף קרוב למקום מגוריך ואילו ההצעה השנייה שייכת לבנק עם סניף קרוב מאוד לביתך - מומלץ, במקרה זה, לבחור בהצעה השנייה. כן, גם לנוחות שלך יש ערך.

לעומת זאת, אם אתם גרים ביישוב קטן וכדי להגיע לסניף עליכם לנסוע לעיר הקרובה, אין שום סיבה שלא תבחרו בבנק שמציע לכם את התנאים הכספיים הטובים ביותר.

רגע לפני שאתם חותמים, כדאי שתשוו בין ההצעה שבחרתם בה לבין הצעות הראשונות שקיבלתם. שימו לב להבדל בין תנאי ההצעות - הכסף שתקבלו (או תחסכו) הוא בזכות המשא ומתן הטלפוני שניהלתם עם הבנקים.

הכותב הוא מחבר הספר "מהתיכון ועד הפנסיה" ומומחה לחינוך פיננסי

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...