כך תתלוננו: לכל תלונה יש גם כתובת
טעו לכם בחשבונית? המוצר שרכשתם התקלקל בתוך שבוע? כמה פעמים התעצבנתם על עוול צרכני שנעשה לכם, אבל לא עשיתם דבר כי לא ידעתם למי לפנות? nrg מעריב בשיתוף אתר "כמהזה?", אסף עבורכם כתובות של גופים שיכולים לסייע לכם בהתמודדות מול החברות במקרה של פגיעה בזכויותיכם
הטעויות האלה עולות לכם כסף - והרבה. אז מה בכל זאת אפשר לעשות? אם נתקלתם בבעיה, נסו קודם כל להתלונן במוקד שירות הלקוחות של החברה (בטלפון, במייל או בדואר). אל תשכחו לצרף לתלונתכם ראייה התומכת בה, כמו עותק של החשבונית או מסמך ההצטרפות לחברה בו מצוינת תקופת ההתחייבות.
הפצצתם את החברה בתלונות אבל הבעיה לא נפתרה? אין דבר, תמיד להשתמש באחת מהדרכים הבאות או אפילו בכמה מהן.
◄ לתלונות בנושא מפעילים סלולריים, מפעילי טלפון קווי, מפעילי שיחות בינלאומיות וספקיות אינטרנט - תוכלו לפנות בכתב בלבד לאגף פיקוח בזק, השירות לצרכן.
הכתובת: אחד העם 9, תל אביב
מיקוד: 61290
פקס: 03-5198106
◄ לתלונות בנושא כבלים ולווין - תוכלו לפנות לאגף שידורים רב ערוציים.
הכתובת: יפו 23, ירושלים
מיקוד: 91999
פקס: 02-6706373
רכשתם מוצר באינטרנט והוא הגיע פגום? המבצע לא מספק את ההבטחות? בכל תלונה צרכנית, תוכלו לפנות ישירות למועצה הישראלית לצרכנות.
באתר האינטרנט של המועצה, תוכלו למצוא טפסי תלונה/ בקשת ייעוץ שניתן למלא ולשלוח. לחילופין, ניתן גם לשלוח את התלונה בפקס או במייל, או להתקשר בשעות הקבלה הטלפוניות. טלפון: 03-6241034, מייל: moatza@consumers.org.il
גם אמון הציבור יוכל לעזור לכם בתלונות צרכניות. הגוף שפועל ללא מטרת רווח, מטפל במאות פניות של צרכנים וגם מנסה להשפיע על החקיקה למען הצרכנים. ניתן לפנות בטל': 03-5606069, פקס: 03-5601384, או במייל: moked@emun.org.
הגוף מופעל על ידי מתנדבים ומעניק לפונים אליו סיוע משפטי.
כתובת: המלך ג'ורג' 35, תל אביב
מיקוד: 63299,
טל': 03-5285228 / 03-5259332
פקס: 03-5285229
אם הפניות הרשמיות לא עוזרות, תמיד תוכלו לשתף חברי פורומים שעוסקים בצרכנות, ולקבל מהם חוות דעת ועצות. לעתים כתיבת תלונה בפורום גורמת להד או נופלת על האוזניים הנכונות, ויכולה לקדם את הטיפול בתלונה. גם אם הבעיה לא תיפתר בעקבות כתיבתה בפורום, תמיד תוכלו להזהיר צרכנים אחרים מבעיה דומה או מחברה מסוימת. את הפורומים הרלוונטיים תוכלו למצוא בעיקר באתרים כמו: תפוז, ynet, nrg ונענע.
אתר תלונה הוקם במטרה לשפר את רמת השירות לצרכן בישראל. כל תלונה המגיעה למערכת האתר, מועברת למחלקת פניות הציבור של החברה עליה התלוננתם, והיא נדרשת להתייחס לפנייה שלכם בתוך 14 ימי עבודה.
1. בדקו את החיובים בחשבוניות באופן תדיר ובחשדנות יתרה.
2. תעדו כל פנייה לחברה באופן שיכול לשמש כראייה - דואר רשום, מייל, פקס עם אישור שליחה או אפילו הקלטה של שיחת טלפון עם נציג החברה.
3. בקשו את פרטיו האישיים של נציג השירות שעימו אתם מדברים (כולל שם הצוות אליו הוא שייך).
4. הימנעו מתשלום בכרטיס אשראי ועברו להוראת קבע. במקרה הצורך, אפשר לבטל הוראת קבע בבנק עד 3 ימים ממועד החיוב.
5. אם החברה ביצעה שגיאה בחשבונית וחייבה אתכם בטעות על סכום כסף גבוה מזה שאתם אמורים לשלם, ואינכם מקבלים החזר - כדאי לשקול פנייה לבית המשפט. פעמים רבות מורה בית המשפט לפצות צרכנים גם בשל הטרטור.
6. כדאי לדעת שבמקרה של סירוב להשיב כספים בעסקת מכר מרחוק (ברכישה באינטרנט, לדוגמה), מאפשר החוק לתבוע פיצוי של עד 10,000 שקל ללא הוכחת נזק.
הנתונים באדיבות אתר "כמה זה?" -אתר להשוואת מחירים בתחומי: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ומחו"ל, כבלים ולווין וטלפון בישראל.