פרויקט הרכבת קם לתחייה
שר התחבורה, שאול מופז, החליט להחזיר לחיים את קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב. שלושת מיליארד השקלים הנחוצים יילקחו מפרויקטים אחרים. בכירים בעירייה: מופז הבין שביטול הקו יפגע בהתמודדותו בפריימריז בקדימה

רכבת ישראל ארכיון
בשבוע שעבר הודיעה רכבת ישראל כי בשל הנחיות ממשרד התחבורה, הוחלט על הקפאת הקו לעיר, וכן על הקפאתו של המחלף שיאפשר את חיבור הקו המהיר בין ירושלים לעיר מודיעין.
ההחלטה נפלה בפגישה שהתקיימה בין מופז לשר האוצר, רוני בר~און, שבה התברר כי יש מחסור של יותר משלושה מיליארד שקלים, הנדרשים להשלמת הקו. בסופה של הישיבה הוחלט כי יש לערוך בחינה מחודשת של כדאיותו הכלכלי של הקו ועד אז להקפיאו. כמו כן הוחלט על הקפאתו המיידית של בניית המחלף שיחבר את מודיעין לעיר באמצעות הרכבת.
"מעולם לא הוקפא"
ההחלטה גררה ביקורת ציבורית לא מבוטלת. ראש העירייה, אורי לופוליאנסקי, אף שלח מכתב נזעם למופז, שבו מתח ביקורת חסרת תקדים על ההחלטה. בעקבות הלחץ הציבורי נפגשו בר~און ומופז פעם נוספת השבוע, וסיכמו כי כמה פרויקטים תחבורתיים נקודתיים שנכללו בתקציב הרכבת יבוטלו, וכך תושג תוספת של כשלושה מיליארד שקלים, שישלימו את הגירעון החסר.
גורמים בכירים בעירייה
אמרו השבוע כי "חבל שצריך לנצל את אווירת הבחירות המתחממת כדי להחזיר את הקו לחיים. אולי מופז הבין שביטול או הקפאת הקו עשויים לפגוע בהתמודדותו במסגרת הפריימריז של מפלגת קדימה".
במשרד התחבורה אישרו שהעבודות על הקו יימשכו, אך טענו בתוקף כי בניגוד לפרסומים, קו הרכבת מעולם לא הוקפא, אלא יועד לבחינה מחדש, דבר שבסופו של דבר ירד גם הוא מהפרק.