הח"כים התערבו- העירייה התרצתה
חברי הכנסת זהבה גלאון וישראל חסון התערבו ועיריית רמת גן התרצתה. בשנת הלימודים הקרובה יתווספו שתי כיתות בבית הספר "זומר" לחינוך האנתרופוסופי, ובעתיד ייפתח בית ספר שייוחד כולו לשיטת החינוך

בנוסף, הבטיח ראש העירייה, צבי בר, כי בכוונתו לבנות בית ספר חדש אשר ייתן מענה כולל לחינוך האנתרופוסופי. שטח המבנה, לדברי העירייה, כבר אותר.
לפני כחודשיים שלח אב לתלמידת מסלול וולדורף בבית הספר מכתב למשה בודאגה, מנהל אגף החינוך בעירייה, והעלה טענות על "המצב הבלתי נסבל במוסד". לטענתו, שני מסלולי הלימוד בבית הספר (אנתרופוסופי ורגיל) יוצרים צפיפות, חיכוכים בין המורים לבין המנהלת ויחסים עכורים בין ועדי ההורים השונים.
לפי האב, המצב הגיע לידי כך שהורי המסלול הרגיל פנו מיוזמתם לארגון בשם "יד לאחים" ונתנו לה יד חופשית להיכנס לבית הספר ולהפיץ חומר דתי בקרב תלמידים והורים.
"כיוון שהובא לידיעתי שוועד ההורים של המסלול הרגיל שם לעצמו מטרה לפעול בכל האמצעים על מנת לגרום שילדנו לא ילמדו עם ילדיהם ובכלל זה השבתת הלימודים, הסתת הילדים נגד ילדינו בטענות גזעניות מופרכות (דבר שעלול לגלוש לאלימות פיזית), עירוב גורמים דתיים קיצוניים וכו' ומכיוון שאני ועוד הורים מהמסלול האנתרופוסופי מתכוונים להפסיק להבליג ומתכננים פנייה לגורמים הרלבנטיים... אבקשך לתת לי תשובות על מספר שאלות", כתב האב לבודאגה.
השאלות אותן הפנה היו, בין השאר, מה מתכוונת העירייה לעשות בנוגע לפעילות יד לאחים, מה היא עושה כדי ששני המסלולים ייפרדו וכיצד תטפל במצוקת הצפיפות. מכתב זה מצטרף לשורת תלונות של הורים נוספים, כאשר אחד מהם התלונן לאחרונה כי בני כיתתה של בתו בת השבע כונו לא יהודים, חברי כת השטן ועובדי אלילים.
"אנו
"לדבריהם, ניסיון השילוב בין שני המסלולים שנראה היה לכאורה שהוא ניסיון מבורך, התברר כניסיון שלא צלח. בפועל, יצר השילוב מצב בלתי נסבל של חיכוכים בלתי פוסקים, הפוגעים בסופו של דבר במטרה".
גלאון וחסון ביקשו מבודאגה להשיב על שאלות ההורים ולספק הסברים המניחים את הדעת, וכמו כן, לפעול באופן מיידי לשיפור המצב ולתיקון העוולות הקיימות בבית הספר.
בתשובתו הודיע בודאגה על פתיחת שתי הכיתות הנוספות ועל כוונת העירייה לבנות בית ספר אנתרופוסופי בלעדי. "בנוגע לפעילות יד לאחים – ניתנה הנחיה חד משמעית לגוף זה שלא להתקרב לבית הספר ובוודאי שלא להיכנס לשטחו", ענה בודאגה בתשובתו אליהם.