"סיטיפס" ביטלה את עבודות הרכבת הקלה בעין כרם ונווה יעקב

י-ם: זכיינית הרכבת הקלה, "סיטיפס", החליטה כי אינה מעוניינת לבצע את המשך סלילת הקו בעין כרם ונווה יעקב. וגם: פיצוץ גם בתוך "סיטיפס": שתיים מהחברות השותפות בבעלות על הזכיינית, פוצצו משא ומתן לחתימת הסכם חדש עם המדינה

דורון בר-גיל | 8/3/2009 7:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
היחסים בין משרדי הממשלה והעירייה ובין חברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה, ממשיכים להתערער.
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה צילום: פלאש 90


בעקבות שורה של עיכובים, מחלוקות וליקויים בצורת העבודה בין הצדדים באשר לעבודות הרכבת הקלה, החליטה הזכיינית שאינה מעוניינת להמשיך בעבודות על הארכת הקו לכיוון שכונות נווה יעקב ועין כרם כפי שתוכנן.

ההחלטה להאריך את מסלול הקו הראשון עד לשכונת נווה יעקב, אף שעל פי התכנונים הראשוניים עתיד היה להסתיים בשכונת פסגת זאב, נחשפה בכל הזמן ועתידה הייתה לנפח את תקציב הפרויקט במאה מיליון שקלים נוספים.

נוסף לסך, ראש העירייה לשעבר, אורי לופוליאנסקי הודיע אז כי בכוונתו להביא לכך שסיום העבודות להארכת הרכבת לנווה יעקב ולעין כרם יהווה חלק אינטגרלי על העבודות בקו, כך שיסתיימו עם שאר העבודות על הקו וייחנכו במקביל.

ככל הנראה, האפשרות הזו יורדת כעת מהפרק והקו ייחנך ללא ההארכות המתוכננות. המדינה עצמה עשויה לצאת למכרז חדש, אך בעידן של משבר כלכלי המשפיע גם על חברות הענק, ספק, במיוחד לאור אופי העבודות על הקו עד כה, כמה חברות אכן יירצו לגשת מכרז שרווחיו מוטלים בספק.

מנגד טענו גורמים במשרדי האוצר והתחבורה כי ישמחו "להיפטר" משירותיה של "סיטיפס", ומעבר לכך, מעולם לא ניתנה איזושהי התחייבות מפורשת כי העבודות להארכת הקווים יתבצעו על ידי "סיטיפס".

בכיר בעירייה אמר השבוע כי "נצא למכרז חדש להארכות הקווים שיתבסס על הלקחים שהפקנו מתכנון הקו הנוכחי. אין בקרבנו דאגה שמה 'סיטיפס' או זכיינים אחרים יגישו את הצעותיהם. פרט לעבודה שכמה חברות אכן יעשו כך, נשקלת בהחלט האפשרות לבחון את המשך העבודות עם חברת 'מוריה', חברת הבת של העירייה, שאופי העבודה עמה יהיה מטבע הדבר נוח יותר".
מחלוקת בתוך הזכיינית

בתוך כך, כל הזמן חושף לראשונה כי גם בתוך "סיטיפס" הקרקע אינה שקטה. מתברר כי הסכם חדש בין החברה ובין משרדי הממשלה, שפרטיו נשמרו בסוד על ידי כל הגורמים, עמד להיחתם כבר השבוע אך פוצץ ברגע האחרון. ביסוד ההסכם נקבעו מחדש מועדי העברת הכספים מהממשלה לזכיינית. עם זאת, על אף שמנכ"ל "סיטיפס", יאיר נוה, כבר העניק את הסכמתו בעניין, נפתחה לו חזית מכיוון לא צפוי.

נציגי חברות "אלסטום" ו"אשטרום", המרכיבות עם כמה חברות נוספת את קבוצת "סיטיפס", הודיעו לו, לאחר שבחנו את ההסכם, כי יסרבו לחתום על ההסכם ואיימו על נוה פן יעשה כן. בעקבות כך, כאמור, פוצץ ההסכם, ואגב כך נפתחה תיבת פנדורה בתוך "סיטיפס" עצמה.

תגובתה של "סיטיפס" באשר למחלוקת הפנימית בה לא נמסרה עד לסגירת הגיליון. מנגד, שמוליק אלגרבלי, דובר צוות אב

לתחבורה, המייצג את רשויות המדינה בפרויקט, סירב להתייחס לעניין.

באשר להחלטתה של "סיטיפס" שלא לעבוד על הארכת הקו, נמסר מהחברה כי "חברת 'סיטיפס' מעוניינת לבצע את העבודות העתידיות להארכת הקו הראשון, לרווחתה של ירושלים ותושביה. עם זאת, ברור כי לא נרצה לעשותן בתנאים ובשיטת התכנון הקיימים, שמשמעותם פגיעה בתושבים וביורוקרטיה מתמשכת המתלווה לביצוע העבודות. אנו בטוחים כי הניסיון עד כאן יביא את המדינה להוצאת מכרז נכון יותר".

בעניין זה מסר אלגרבלי מטעם צוות אב לתחבורה כי "נושא בחירת הזכיין שיבצע את הארכת הקו הראשון לנווה יעקב ולעין כרם אינו עומד כלל ועיקר על סדר היום. אנו מצפים מ'סיטיפס' להתרכז בביצוע הקו הראשון של הרכבת הקלה ולהשלים את עבודתה על פי לוחות הזמנים שנקבעו ובאיכות הגבוהה ביותר".


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים