פרויקט כביש עוקף קריות יוצא לדרך
השבוע פורסם המכרז לכביש עוקף קריות שההשקעה בו נאמדת בכ-4 מיליארד שקל. לאחר שנשמעה התנגדות התושבים, הוחלט שלא יהיה זה כביש אגרה

כביש עוקף קריות צילום: זמן מקומי
במשך תקופה ארוכה התנגדו תושבי שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק לבנייתו של הכביש. אז טענו שהכביש עובר קרוב מדי לשכונתם וכי יגרום למפגעים סביבתיים רבים בה, כמו פיח או רעש בלתי נסבל. בנוסף גרר אחריו הכביש גם תלונות רבות של תושבי הקריות, שהביעו מורת רוח מהכוונה להופכו לכביש אגרה.
לאחר שנדחו ההתנגדויות, השבוע כאמור יוצא הפרויקט לדרך, וביום שני פרסמה החברה הלאומית לדרכים מכרז לבנייתו. תוואי הכביש אמנם לא שונה, אך משרד האוצר החליט לבטל את היותו כביש אגרה כפי שתוכנן ולהשאירו פתוח לכולם ללא תשלום.
על פי התוכניות, עוקף קריות יהיה כביש פרברי מהיר חדש באורך כולל של כ-14 קילומטרים עם חמישה מחלפים לאורכו. הוא יחל דרומית למחלף שד' ההסתדרות (צומת ל"ט) ויסתיים בחיבור לדרך מס' 4, במחלף כרי נעמן.
לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, מדובר באחד הכבישים החשובים בארץ שיוקם בהשקעה כוללת של כארבעה מיליארד שקלים. "ראינו חשיבות אדירה בביצוע הפרויקט ולכן הוחלט לצרף את המימון בעבורו לתוכנית הרב-שנתית", אמר ויז'ניצר.
"אנו שמחים על כך שהפרויקט נכלל במסגרת תכנית ההאצה של המשק, כפי שגובשה על ידי משרדי התחבורה והאוצר. בחודש הנוכחי מפרסמת
החברה הלאומית לדרכים ארבעה מכרזים נוספים לביצוע פרויקטים חדשים של תשתית, בהשקעה כוללת של כ-4 מיליארד שקלים".
לדברי ויז'ניצר, הקמת הכביש תשפר את איכות חיי התושבים באזור. הוא יהווה תחליף לכביש ההסתדרות הפקוק והמרומזר ועתיד לחסוך זמן רב לנהגים. "עוקף קריות ישפר את הנגישות לערי הקריות, יקצר זמני נסיעה ויוסיף קיבולת למערכת הדרכים.
"הכביש יאופיין ברמת בטיחות גבוהה עבור המשתמשים בו וישפר את איכות החיים של תושבי מטרופולין חיפה", הסביר ויז'ניצר. "הדרך תשרת את התנועות המקומיות הקיימות ותאפשר את פיתוח השכונות העתידיות לאורך התוואי".