קרית חיים: אושרה תוכנית הבנייה באצטדיון
וועדה המקומית לתכנון ובנייה בקריות העניקה אישור עקרוני לבניית שכונת מגורים באצטדיון קרית חיים. נציג הירוקים, שמואל גלבהרט, תמך במפתיע בתוכנית. עודד דוניץ שהתנגד: "גם לקרית חיים מגיעה איכות חיים"

מזה שנים שעולה מפעם לפעם נושא האצטדיון בקרית חיים, שעומד שומם. על הפרק עמדה הצעה של הריסת האצטדיון ובנייה של שכונת מגורים גדולה במקומו. על פי התוכניות, ישונה ייעוד השטח המשתרע על פני 254 דונמים, משטח פרטי פתוח לשטח בנייה למגורים ולצרכי ציבור.
במקום ייבנו 26 בניינים, כאשר 18 מהם בני 14 קומות כל אחד, והשמונה הנותרים יהיו בני שבע קומות כל אחד. כל המבנים ביחד יכללו 1720 יחידות דיור בצפיפות של 21 יחידות לדונם. עשרים דונם מהשטח יוקצו למבני ציבור, בתי ספר גנים וכדומה, ו-72 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים.
כשעלתה התוכנית לראשונה היא גררה התנגדויות חריפות מצד גורמים רבים, בראשם תושבי העיר עצמם והגופים הירוקים, שטענו שבניית השכונה תגזול מקרית חיים ותושביה את הריאה הירוקה האחרונה. כמו כן טענו, שהתוכנית טומנת בחובה מספר מפגעים סביבתיים חמורים. בעצומה שמפיצה בימים אלה תנועת בעד בראשותו של מוטי בליצבלאו, שמשתייך גם לסיעת הירוקים, מצויים מספר ליקויים.
"תוכניות הבנייה בשטח האצטדיון מאיימות להרוס את הריאה הירוקה ולגרום נזק בלתי הפיך, הן לסביבה והן לבריאות תושבי הקריה", כתב בליצבלאו. "סקרי סיכון שבוצעו על ידי המשרד להגנת הסביבה הזהירו כי בגבולות המתחם פרושה מערכת צינורות להובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס). חומרים אלה מובלים גם בקרונות רכבת שעוברת בסמוך למקום ומהווים סיכון אף הם".
טיעון נוסף שהועלה הוא, שהבנייה באזור עלולה אף לפגוע במערכת אספקת המים העצמאית של הקריה, זאת מאחר והאזור מכיל את מאגרי המים המרכזיים של מפעל המים של הקריה ובו ניתן לחפור בארות בעת הצורך, נוסף על הקיימות. התוכנית כוללת גם מקומות חניה לארבעת אלפים כלי רכב, דבר שעלול, לטענת בליצבלאו, לגרום לעומסי תנועה כבדים בכניסה לקרית חיים ולקרית ים, לזיהום אויר ולרעש.
למרות טיעונים אלה, אושרה כאמור התוכנית באופן עקרוני בתמיכתו של גלהברט, שאמר: "התוכנית הייתה שערורייתית והייתה אמורה להפקיע שטח גדול שיועד לטובת הציבור למיזם נדל"ני. הכרזתי אז מלחמה והובלנו מאבק נגד התוכנית. בדיון השבוע
דוניץ כאמור, התנגד לאישור התוכנית. "בראש וראשונה אין פתרון תחבורתי", אמר. "התשתית התחבורתית עמוסה ופקוקה כבר היום. זאת ועוד, מתחם האצטדיון מהווה את הריאה ירוקה האחרונה שנותרה בקריה. תוכנית הבנייה המסיבית תביא לחיסולה של אותה ריאה. סמיכות הפרויקט לחוות המכלים ולאזור התעשייה המכיל עשרות חומרים מסוכנים, תרחיק לטעמי רוכשים פוטנציאליים ותותיר את הקריה עם פילים לבנים".
"התנגדתי לתוכנית הרעה הזו בעבר ואני מתנגד לתוכנית גם במתכונתה היום. אני מצר על כך שאלה שנבחרו למועצה תחת הכותרת של ירוקים ושומרי איכות הסביבה, לא מצאו לנכון לתמוך במאבק והצביעו בעד התוכנית. מצאתי עצמי אמנם לבד במערכה, אך קרית חיים לא תאמר נואש. בכוונתי להגיש הסתייגות ואעלה את הנושא למליאה, מתוך תקווה שחברי המועצה יבינו שגם לקרית חיים מגיעה איכות חיים".