חיפה: כריית מנהרת התשתיות הארוכה בישראל יוצאת לדרך
הכרייה תימשך שנתיים, והקטע הראשון ייחפר בשכונת הדר. במהלך העבודות יישאר נתיב נסיעה אחד בלבד. מנכ"ל יפה נוף: "זה יעיל, זה נוח ומאפשר גישה קלה ונוחה אל התשתיות הרבות"

מסלול המטרונית חיפה. צילום: אלכס רוזקובסקי
הקטע הראשון, באורך 1,600 מטרים, בו תחל כריית מנהרת התשתיות בשבוע הבא, הוא מצומת הרחובות החלוץ ויחיאל. "זו מנהרת התשתיות השלישית שאנחנו מניחים בתוך העיר חיפה", אומר מנכ"ל חברת יפה נוף, דורון מגיד.
"העיקרון המנחה אותנו הוא, שבמקום בו מרוכזות תשתיות רבות מתחת לציר ראשי בתוך העיר, נעדיף לחפור ולהניח מנהרת תשתיות. זה יעיל, נוח, מאפשר גישה קלה ונוחה אל התשתיות הרבות, מונע פגיעה לא מכוונת בתשתיות וחוסך את הצורך לחפור את הכביש בכל פעם מחדש".
תשתית באורך של כ-45 קילומטרים
ביצוע העבודה לאורך ציר יל"ג-החלוץ יחולק לארבעה מקטעים של כ-400 מטרים כל אחד. ראשית יבוצע החלק הצפוני, הכולל את החפירה וההטמנה של מנהרת התשתיות. לאחר כיסוי המנהרה תבוצע העבודה בתוכה. במהלך ביצוע הפרויקט יישאר נתיב נסיעה אחד לאורך מקטע העבודה ולא תתאפשר חניה לאורכו. עוד נמסר כי במהלך ביצוע
העבודות יתכנו חסימות מקומיות בלילות עם מעקפים והכוונה מתאימה.
בסך הכל, צפוייה מערכת המטרונית לפרוס תשתית באורך של כ-45 קילומטרים, מצפון קרית מוצקין דרך מפרץ חיפה והעיר התחתית עד לחוף הכרמל, עם שלוחות לקרית אתא, לקרית חיים וקרית ים, ושלוחה להדר הכרמל. המערכת כולה תושלם עד סוף 2011.








נא להמתין לטעינת התגובות






