איש קטן, מנכ"ל גדול: חברת האינטרנט של בן ה-13 עושה חיל
רותם גנץ מחוף הכרמל רק בן 13, וכבר עומד בראש חברה לבניית אתרי אינטרנט, סוגר חוזים שמנים, מעסיק עשרים עובדים, ובין פגישת עסקים אחת לאחרת לא שוכח ללכת לשיעורים אצל הרב לקראת בר המצווה

גנץ הצעיר, ויש שיגידו צעיר מאוד, מנהל לו"ז צפוף מתוקף היותו נשיאה ובעליה של חברת "תפוח פרסום", חברה העוסקת בבנייה ובעיצוב אתרים לעסקים, בפרסום אתרים ובעיצוב כרטיסי עסק ופליירים. רותם הגיע אל הפגישה שנקבעה אתו עם חברו הטוב ושותפו לניהול איתן פורת (בן 13, מנכ"ל "דו מדיה", המשתייכת לחברה) ועם אמו רינה גנץ, "הנהג הרשמי" לדבריה .
הוא זה שמושך מיד את תשומת הלב, בעיקר בזכות שני דברים מרכזיים שקופצים מיד לעין: העובדה שמדובר בילד גבוה במיוחד לגילו, והעובדה כי מולנו ניצב מנכ"ל חברה בלי מזוודות או חליפות מחויטות. נסו יותר בכיוון של טי-שרט של בית הספר ולפ-טופ שחור.
משרדי חברת "תפוח פרסום" ממוקמים בצפון תל אביב, ושייכים במקור לחברת "טראפיק מדיה", שפגשה את היזמים הצעירים, והחליטה לדחוף אותם קדימה. החבר הטוב איתן (הם חברים עוד מספסלי כיתה ה') צורף לאחר שהתחילה החברה לצבור תאוצה ולקוחות בחודשים האחרונים, אז גם צורפו עוד עובדים לחברה, שכיום יש בה עשרים עובדים בערך - מחלקת מכירות, מחלקת שיווק, מעצבים גרפיים, בוני אתרים, טלמרקטינג וסוכנים.
בעקבות ההצלחה פתח גנץ חברה נוספת, הנקראת "דו-מדיה", חברה לפתרונות שיווק באינטרנט, המתעסקת בנושא המכירות, כשהחברה הראשונה - "תפוח פרסום" - ממשיכה לעבוד על הסטודיו והעיצוב הגרפי.
הסטארט-אפ המרכזי של החברה, כמו שכבר הספקתם להבין, הוא גילי העובדים המרכיבים אותה: רוב החברה מורכבת מנערים שלא עוברים את גיל 15. "יש לנו בצוות מעצב גרפי אחד בן 27, הוא היחיד בשנות העשרים לחייו", מציין גנץ בחיוך. "הוא מקצועי מאוד, בוגר שנה רביעית בוויצו, ויש לו ניסיון", מנסה גנץ לספק הצדקה להעסקתו למרות גילו המופלג.
לקוחות שמתקשרים מתייחסים אליכם ברצינות, אפילו שאתם ילדים?
"אנו מקבלים המון פניות, אבל בגדול, מתוך חמישים לקוחות שמתקשרים, שלושים טורקים את הטלפון, עשרים נשארים, ומהם עשרה מבקשים הצעת מחיר, שבעה קובעים פגישה, שלושה מגיעים לפגישה וסוגרים. יש הרבה גורמים שיוצרים אתנו קשר, אבל אנחנו ילדים, ובגלל זה יש כאלה שלא רוצים להתעסק אתנו, בעיקר כי הם סקפטיים.
"הלקוחות
כמה כסף יעלה לי להקים אתר באמצעות החברה שלך?
"זה מתחיל ב-2,950 שקלים, ויכול להגיע עד עשרת אלפים שקלים, תלוי ברצונות של הלקוח".
הלו"ז הצפוף לא מונע מגנץ הצעיר פיתוח תחביבים נוספים שאינם קשורים לעבודתו: "אני אישית אוהב מאוד תעופה, ואני טס עם מדריך בשדה תעופה בחיפה, טיסה קלה מה שנקרא. זה כיף לא נורמלי. גם את האהבה שלי לטיסה התחלתי במחשב, בסימולציות למיניהן כשהייתי קטן".
אם זה לא מספיק, מלבד כל זה, גנץ גם לומד במכון לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות מיסודה של ד"ר אריקה לנדאו, שליד אוניברסיטת תל אביב, שילדים ובני נוער מסוגו משתתפים בו. בשנה הקודמת השתתף בחוג ליזמות עסקית, ומיד הפך את הכשרתו למעשית, עם הקמת החברה בחופש הגדול.

"אני יכול להגיד שגם ילד בן עשר יכול לנהל חברה, אבל צריך לבחון את זה, וצריך שיהיה בעל הכישורים המתאימים", אומר גנץ. "גיל הוא לפעמים פקטור ולפעמים לא, תלוי למה אנחנו מתייחסים, ויש למטבע הזה שני צדדים. אם אתה נער צעיר שמתקשר לאדם בן ארבעים שעשה צבא, טייל בעולם, התחתן, התגרש והתחתן עוד פעם - אז יש אפשרות שתשמע 'מה אתה מבין בכלל?'
"לעומת זאת, אותו בן ארבעים עם קצת יותר הבנה, זאת אומרת אחד שמבין שהדור שלנו, וזה אומר עשר או עשרים שנה אחורה, נולד לתוך עולם הטכנולוגיה והאינטרנט, יודע שזה יכול לבוא לטובתו. אנחנו ילדים שהתחלנו לגלוש באינטרנט מגיל שלוש או ארבע, ואם במשך 12 שנה אתה מדבר את השפה הזאת, זה נותן לך יתרון גדול".
טוב, אי אפשר בלי השאלה המתבקשת: מה תרצה להיות כשתהיה גדול?
"אני יודע שארצה לעשות תואר במשפטים, אבל אני מניח שארצה גם להמשיך בתחום ניהול התוכן, בניית האתרים, במה שנקרא בגדול - מנהל עסקים. היעד המרכזי שלנו הוא לעבור בעוד 15 שנים למקצוע מבוקש מאוד - הפנסיה".